جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ قالب مینیمال و پایه‌ای برای شروع کار با بوت استرپ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۱۰ قالب مینیمال و پایه‌ای برای شروع کار با بوت استرپ

فریمورک بوت استرپ در بین طراحان وبسایت یکی از فریمورک های محبوب است. این فریمورک به تمام نیازهای طراحی شما برای تکمیل یک پروژه پاسخگو است. علاوه بر آن این فریمورک توانایی طراحی وبسایت های واکنشگرا و سازگار با موبایل را نیز به شما می دهد. 

یکی از جنبه های منفی استفاده از بوت استرپ این است که باعث می شود وبسایت هایی که از آن استفاده می کند بسیار شبیه به هم باشند. البته شاید این قضیه به دلیل استفاده نادرست از مفهوم بوت استرپ است، بوت استرپ ساخته شده تا فرایند طراحی وبسایت را سریع‌تر کند و این بدان معنا نیست که شما مجبور باشید از تمام ویژگی های آن به صورت پیشفرض استفاده کنید. پس اگر قصد دارید تا وبسایت متفاوتی با بوت استرپ ایجاد کنید باید خودتان نیز کمی در طراحی المنت ها مشارکت کنید.

با در نظر گرفتن این شرایط امروز قصد داریم تا شما را با ۱۰ قالب ساده بوت استرپ آشنا کنیم که با آنها می توانید شروع خوبی با این فریمورک داشته باشید. این قالب ها به شما قدرت شخصی سازی را می دهند، پس می توانید لایه بندی قالب را طوری که واقعا دوست دارید درآورید. 

جدای از این مقاله شما می توانید مقالات زیر را در رابطه با قالب های بوت استرپ دنبال کنید:

۱۴ قالب عالی و رایگان بوت استرپ

۵۰ قالب رایگان بوت استرپ ۳

۵ هدر زیبا بوت استرپ

۵ فوتر زیبا بوت استرپ

Bare

Bare طراحی شده است تا به شما بدون هیچ مشکلی در ساختن یک قالب زیبا کمک کند. در این قالب هیچ المان جذاب و باشکوهی وجود ندارد. این قالب برای هدف های از پیش تعریف شده طراحی گشته است. این قالب از بوت استرپ نسخه ۴ پشتیبانی می کند و همچنین حاوی یک نوار منو ثابت در بالای وبسایت است. 

Simplex

درست مانند تعریف کوچک و مینیمال Simplex شامل یکسری استایل های از پیش تعریف شده است که برای نقطه شروع طراحی بسیار مناسب جلوه می کند. شما در این قالب می توانید شاهد منو ناوبری، دکمه ها، تایپوگرافی، فرم ها و چیزهای دیگر به صورت مینیمال باشید. به نظر این پکیج نقطه خوب دیگری برای شروع است.

Understrap

Understrap یک تلفیق بسیار هوشمندانه از قالب ساده Underscores مربوط به وردپرس و بوت استرپ است. بنابراین در پروژه بعدی طراحی قالب وردپرس‌تان می توانید با استفاده از این قالب از ویژگی های بوت استرپ نیز بهره مند شوید. این قالب با بوت استرپ نسخه ۴ راه اندازی شده و توانایی شخصی سازی در محیط وردپرس را نیز داراست. علاوه بر آن به صورت پیشفرض این قالب از ووکامرس پشتیبانی می کند.

Initializr

Initializr برای شما یک قالب ساده HTML را مبتنی بر خواسته های‌تان می سازد. بوت استرپ ۳ در این قالب به خوبی قرار گرفته است و می توان از کلاس های آن استفاده کنید.

Bootply

از Bootply می توانید برای طرحی قالب بوت استرپی خود استفاده کنید. با استفاده از سازنده آنلاین آنها می توانید همه پروسه طراحی را در نهایت سادگی انجام دهید و در پایان یک طرح متناسب با علاقه های خود ایجاد کنید. در این محیط سایدبارها، لایه بندی ها و چیزهای مختلف دیگری قرار دارد.

WP Bootstrap Starter

هدف قالب WP Bootstrap Starter این است که توانایی ایجاد قالب شخصی سازی خودشان مبتنی بر ویژگی های مورد نظرشان را بدهد. درست مانند قالب Understrap که در بالا ذکر شد این قالب نیز مبتنی بر Underscores است. این قالب بسیار سبک است و توانایی شخصی سازی کامل را دارد.

LayoutIt!

LayoutIt! یک ابزار حرفه‌ای برای طراحی رابط کاربری براساس درگ/درپ است که براساس بوت استرپ طراحی شده است. در این ابزار سه قالب مختلف برای سه نیاز مختلف قرار گرفته که شما می توانید هرکدام را انتخاب کنید و متناسب با نیازهای‌تان به آن ها المنت های جدیدی مانند گرید، کامپوننت ها و حتی جاوا اسکریپت را اضافه کنید. با استفاده از این ابزار می توانید قالب ساده در عین فانکشنال مورد نظر‌تان را در کمتر از چند دقیقه طراحی کنید.

Sage

Sage یکی از رقبا برای قالب Undesrcores به حساب می آید که به شما یک قالب خام می دهد و با استفاده از آن به سادگی می توانید قالب وردپرس خود را طراحی کنید. این قالب نیز از بوت استرپ بهره می برد. این قالب قابلیت انجام خودکار وظایف را با استفاده از Glupjs دارد و می توان با استفاده از Bower به آن پاکت های فرانت اند جدیدی را اضافه کرد. 

Bootstrap 4 Starter Template

استفاده از این قالب بیشتر برای افرادی خوب است که قصد دارند بیشترین مشارکت را در ساخت قالب در ابتدای کار تا انتهای آن داشته باشند. قالب Bootstrap 4 Starter Template را نه تنها می توانید دانلود کنید بلکه می توانید با استفاده از راهنماهای موجود در وبسایت آن را از ابتدا توسعه دهید.

BS Starter

BS Starter شما را قادر می سازد تا هر آنچه که برای طراحی پروژه‌تان لازم دارید را در اختیار داشته باشید. این قالب شامل یک اسلایدر تمام صفحه است که به صورت مینیمال طراحی شده. این قالب تا حد زیادی به شما در طراحی لایه بندی و ظاهر وبسایت کمک می کند.

قالب های خام را پیچیده کنید

در حالتی که قصد طراحی پروژه جدیدی دارید استفاده از قالب های آماده تا حد بسیار زیادی روند طراحی را تسریع می بخشند، حال اگر این قالب ها نیز خود با یک فریمورک ساخته شده باشند سرعت انجام طراحی چندین برابر می شود. درست است که استفاده از بوت استرپ در حالت عادی باعث می شود که وبسایت شما شبیه وبسایت های دیگر شود اما باید بدانید که بوت استرپ تا حد بسیار زیادی منعطف است و شما را در طرحی قالب های جدید و طرح های نو کمک می کند. پس سعی کنید که با فایل های سی اس اس آن کار کنید و در نهایت یک طرح منحصر به فرد ایجاد کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است