نکاتی درباره یافتن انگیزه برای افراد دارای شغل آزاد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

نکاتی درباره یافتن انگیزه برای افراد دارای شغل آزاد

به عنوان طراحان شغل آزاد، یکی از ویژگی‌های شخصیتی ضروری که ما برای خود می‌کاریم، تنبیه کردن خود است. با فرض این که شما منفعت‌های یک جدول زمانی منعطف را دارید، به شدت برایتان حیاتی است که در امور روزانه خود محکم باشید و در نتیجه کسب و کار خود را رو به راه نگه دارید. از این رو حفظ انگیزه بالا برای کار خود، در بالاترین سطح اولویت‌ها می‌باشد.

اما صبر کنید، مگر می‌شود کسی دوران سخت نداشته باشد؟ گاهی اوقات که نمی‌توانید با شغل آزاد خود کنار بیایید، یا وقتی که این شغل با انتظارات شما نسبت به انعطاف مطابق نیست، به راحتی می‌توان انگیزه را از دست داد. به همین علت دانستن این که چه چیزی برای افراد دارای شغل آزاد مثل شما انگیزه بخش است، حیاتی است.

من خودم به عنوان یک وبلاگ نویس که یک شغل آزاد نیمه وقت دارم، می‌توانم برخی مشکلات مربوط به کمبود انگیزه را درک کنم. خوشبختانه، من چند راه حل برای خود پیدا کردم که وقتی که انرژی کمی دارم، به من کمک می‌کنند، و حال می‌خواهم راه‌های درمان خود را در این پست به اشتراک بگذارم.

۱. به یاد داشته باشید که چرا شغل آزاد را انتخاب کردید

وقتی که به خود یادآوری کنید چه چیزی شما را به حلقه شغل آزاد وارد کرد، حتی اگر همه چیز بسیار سخت باشد هم از جایی که در آن قرار دارید راضی خواهید بود. معمولا افراد دارای شغل آزاد به این دلیل به این ناحیه می‌آیند که می‌خواهند کنترل بیشتری بر روی برنامه‌های خود، و آزادی بیشتری بر روی انتخابات خود نسبت به پروژه‌ها و عملیات‌ها داشته باشند.

با توجه به این مسئله، به راحتی می‌توان به تله عدم همکاری با مشتری در زمان مناسب گرفتار شد. ریشه مشکل می‌تواند در جایی به مانند مدیریت زمان، یا به سادگی کمبود انگیزه باشد. اگر مورد دوم مشکل شماست، پس باید این حقیقت که میزان کسب شما توسط میزان زمان و تلاشی که حاضرید در کار خود قرار دهید، بستگی دارد را قبول کنید. باروری بالا چیزی است که یک فرد دارای شغل آزاد موفق را می‌سازد.

این مسئله نه تنها بر روی درآمد شما تاثیر می‌گذارد، بلکه همچنین بر روی معروفیت شما در نگاه افراد دارای شغل آزاد دیگر نیز موثر است. یک معروفیت خوب در زمینه تکمیل صحیح پروژه‌ها با کیفیت بالا، برابر است با پیشنهاد‌های بیشتر از طرف مشتریان. معنای آن این است که شما روحیه بیشتری در انتخاب افرادی که با آن‌ها کار می‌‌کنید، خواهید داشت.

شما به عنوان افراد دارای شغل آزاد، قطعا باید از صفر شروع کنید، که یعنی ممکن است پروژه‌های زیادی به دستتان نرسد و از این رو در سطح اولیه نتوانید یک زندگی خوب داشته باشید. خب، یک راه برای حفظ انگیزه خود این است که به خود یادآوری کنید که در نهایت، کار سخت شما با فراهم کردم پیشنهادهای شغلی بیشتر بازده خود را خواهد پرداخت. از قدیم گفته‌اند: «وقتی که وضعیت سخت می‌شود، افراد سرسخت ادامه می‌دهند.»

۲. باد وزیدن به شعله درون خود

وقتی که توسط مهلت‌های محدود خود مشغول نگه داشته شده‌اید، به راحتی می‌توان حس خلاقیت را از دست داد. وقتی که شما تاکید خود را بر روی اتمام پروژه در مدت زمان کوتاه قرار می‌دهید، بیشتر نگران اتمام کار می‌شوید، تا این که آن را به صورت خلاقانه و زیبا به اتمام برسانید. این مسئله فضای کمی برای رها ساختن اشتیاق خود برای شغل آزاد به شما می‌دهد.

شما باید به اشتیاق خود آذوقه دهید، وگرنه به صورت تدریجی از بین خواهد رفت. از دست دادن انگیزه خود؟ علت آن می‌تواند همین مسئله باشد. مقداری زمان را به گشتن به دنبال طراحی‌هایی که به ناحیه علاقه‌مندی شما مربوط هستند، اختصاص دهید. از موزه‌های هنری و گالری‌ها بازدید کنید. برای تفریح چیزی طراحی کنید. تا زمانی که هنر خود را نه برای کار، بلکه برای تفریح استفاده کنید، آتش درون خود را شعله‌ور نگه خواهید داشت. وقتی که روز و شب بر روی پروژه‌های خود کار می‌کنید، به راحتی می‌توانید این آتش را خاموش کنید؛ زیرا شما با این کار استرس را به کار خود وارد خواهید کرد.

همانطور که می‌توانید ببینید، کار یک رابطه عشق و نفرت میان شما و اشتیاقتان ایجاد می‌کند. شما نسبت به کار خود پر اشتیاق هستید، اما در همین حین به وابستگی زندگی خود نسبت به اشتیاق خود متنفر خواهید بود.

ختم کلام این که اشتیاق خود را فقط به کار اختصاص ندهید. شما همچنان نیاز دارید که مقداری از زمان خود را به علاقه‌مندی‌های غیر کاری خود اختصاص دهید. برخی افراد بدون توجه به بد بودن کار خود می‌توانند از آن لذت ببرند، اما اکثر مردم همچنان باید مقداری زمان را به خارج از کار اختصاص دهند تا انگیزه داشته باشند.

۳. استفاده از انعطاف به نفع خود

یک نکته شگفت‌انگیز درباره داشتتن یک شغل آزاد این است که شما را قادر می‌سازد تا خودتان تصمیم همه چیز را بگیرید. شما می‌توانید به سراغ وعده‌های غذایی خود بروید، استراحت کنید و یا حتی هر زمان که می‌‌خواهید محل کار خود را رها کنید. شغل‌های زیادی وجود ندارند که این نوع آزادی را برای شما فراهم کنند. نکته منفی آن هم این است که ممکن است شما وسوسه شوید تا وقتی که هیچ کس بر روی کار شما نظارت ندارد، آن را به تعویق بیندازید.

برای این که این وسوسه‌ها را محدوده کرده و انگیزه خود را نگه دارید، می‌توانید یک زمان مناسب برای استراحت به خود بدهید. همانطور که متخصصان تغذیه به مردم پیشنهاد می‌کنند که به جای داشتن سه وعده برای برطرف کردن عطش خود، وعده‌های کوچک و سبکی داشته باشند، شما هم باید در هنگام کار بر روی پروژه‌ها استراحت‌های کوچکی را برای خود در نظر بگیرید. به این صورت، بیش از حد درباره مدیریت کارها در یک مدت زمان بسیار طولانی و استراحت کردن برای باقی روز، هول نخواهید شد.

جدا از برتری با انگیزه نگه داشتن خود به این صورت، داشتن استراحت‌های مکرر هم باعث خواهد شد هر زمان که به کار باز می‌گردید، همچنان انرژی داشته باشید. در واقع، روانشناسان پی بردند که شما می‌توانید چیزهایی که در اوایل کار بیشتر بر رویشان کار کرده‌اید را جذب کرده و به یاد داشته باشید. آن‌ها این مسئله را «تاثیر اولویت» می‌نامند.

پس اگر چندین وقت استراحت دارید، هر زمان که پس از استراحت به کار باز می‌گردید، بهتر کار خواهید کرد. این یعنی یک کارایی بهتر در کار و انرژی برای مدیریت کل پروژه، که بعد هم به عنوان یک انگیزه خوب عمل می‌کند که بتوانید به خوبی به کار خود ادامه دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات