دلیل نجات اینترنت توسط فریلنسرها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

دلیل نجات اینترنت توسط فریلنسرها

فریلنسری شیوه‌ای تازه برای کار کردن در هزاره‌ی جدید است. درست مانند هنرمندان در عصر رنسانس و مهندسین در انقلاب مکانیکی، انقلاب فناوری متکی به فریلنسرهایی است که با در دست داشتن مهارت‌های مختلف می‌توانند خودشان را به سمت جلو هل بدهند. اپل و مایکروسافت از کارمندانی تمام وقت مانند مهندسین، نشانگرها و سایر افراد ماهر در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند اما وقتی ما به طور کلی در مورد اینترنت و صنعت فناوری صحبت می‌کنیم؛ بیشتر محتوا، نوآوری‌ها و کد نویسی‌های آن توسط فریلنسرهایی پرشور انجام می‌شود.

ما همین مورد را در موبایل نیز مشاهده می‌کنیم. بیشتر شرکت‌های برنامه سازی، توسط کارآفرینانی که سابقه فریلنسر بودن دارند شروع به کار کرده‌اند. در حقیقت، مشاغل فریلنسری می‌تواند برای کارآفرینان جوانی که دارای سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کاری کوچک نیستند، یک شغل پرورش دهنده محسوب شود.

ستون اینترنت

بنابراین اشتباه نکنید، مشاغل کوچک و متوسط مشاغلی هستند که درصد زیادی از اینترنت را تشکیل داده‌اند و اساساً فریلنسری ستون اینگونه مشاغل است. بیشترین مشاغل در این زمینه فنی، برنامه نویسی، خلاقیت، نویسندگی و طراحی می‌باشد. مشاغلی که قصد توسعه برنامه های گوشی را دارند نیز در حال افزایش هستند. حال اجازه دهید این را از شما بپرسم: اگر همه فریلنسرها دست از کار کردن بکشند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وقتی فریلنسرها در از کار کردن بکشند

بیایید برای لحظه‌ای فرض کنیم که هر فریلنسری که در دنیا وجود دارد، به دنبال مشاغلی امن و پایدار برود و کار فریلنسری را ترک کنند. بدتر از این چه می‌تواند باشد؟

کار هافینگتون پست تمام می‌شود

علاوه بر این، کار Business Insider، NYTimes.com، Mashable و هر وبلاگ مهم دیگری، مجلات آنلاین و یا انتشارات اینترنتی نیز به پایان می‌رسد. دلیلش هم این است که محتوای آن‌ها بسیار جذاب، جالب و متنوع است. دلیل وجود همچین محتوایی هم تلاش‌های متخصصان آن‌ها در تولید محتوا به صورت فریلنس است. آن‌ها همان چیزی هستند که هاروارد آن‌ها را "Supertemps" می‌نامند؛ کارشناسانی که مشاغل مبتنی بر پروژه را دنبال می‌کنند.

فقط بخشی از اخبار جدیدی که در اینترنت مشاهده می‌کنید توسط کارمندان تمام وقت آن نشریه نوشته شده است. تقریباً هیچ وبلاگی توانایی استخدام نویسندگان تمام وقت را برای بدست آوردن کل مطالب و محتوای خود ندارد.

طراحی: ما به گذشته برمی‌گردیم

ادارات طراحی دارای تعداد زیادی از افراد با استعداد هستند که در آنجا کار می‌کنند و احتمالاً اینگونه ادارات برخلاف بسیاری از اداره‌های تبلیغاتی، از میدان کنار زده نمی‌شوند. اما واقعیت این است که امروزه، اکثر طراحان به صورت فریلنس کار می‌کنند. آن‌ها با کسری از هزینه، خدمات مشابه یا اغلب اوقات بهتر را ارائه می دهند. 99Designs هزاران طراح با استعداد با بیش از ۹۰ مجموعه مهارت طراحی دارد. به همین ترتیب Crowdspring دارای ۲۱۰ هزار فرد خلاق از ۱۹۵ کشور جهان است. 

اما واقعیت همیشه اینطور نیست. اکنون تجارت‌های کوچک و متوسط این قدرت را دارند تا مانند شرکت‌های قدرتمند ظاهر شوند. اینترنت فقط شامل سایت‌های کوکاکولا یا سایت اپل و سایر موارد دیگری که از مردم می‌شنوید نیست. این یک پسر کوچک است که با فروشگاه الکترونیکی محلی خود "صاحب" اینترنت می‌باشد. او آینده است. او همان کسی است که به فریلنسرها تکیه می‌کند تا ظاهر سایتش را مدرن نگه دارند. لازم است بدانید تمام این کارها توسط فریلنسرهایی خارجی انجام می‌شود.

Google Play یا App Store؟

بیشتر برنامه ها در هر دو بازار عظیم، از شرکت‌های فریلنسر یا مشاغل کوچکی می‌آید که برای پیشبرد کسب و کار خود به فریلنسرها متکی هستند. بله، برنامه‌های بدی هم به این خاطر در بازار وجود دارد. من هم از استفاده از برنامه هایی با تبلیغات زیاد متنفرم.

اما واقعیت این است که از همین راه می‌توانید به برنامه‌های مجازی خوبی دست پیدا کنید. من آن را دوست  دارم و شما هم این راه دوست دارید چون شما فقط چند برنامه بزرگ، متنوع و انحصاری نمی‌خواهید. 

این سیاره در خطر خواهد بود

بله در خطر خواهد بود. چیزی به نام جهانی سازی وجود دارد. به همین دلیل، اکنون برخی اقتصادهای ملی در حال مرگ هستند. فقط آن‌هایی که به سرعت سازگاری پیدا می‌کنند و جهانی سازی می‌شوند شانس پیشرفت دارند. این نه چیز خوبی است و نه چیز بدی، این فقط یک تغییر است. بخشی از کل GWP کره زمین که از حدود ۷۰ تریلیون دلار تشکیل شده است، به لطف مشاغل فریلنس امکان پذیر شده است. 

به عنوان مثال در اکتبر سال ۲۰۱۲، طبق آماری که از دفتر کار منتشر شد، ۱۴.۹ میلیون کارگر آمریکایی به طور شخصی مشغول به کار بودند. فریلنسرها، مشاغل منابعی و جهانی سازی از یک قشر هستند. در سناریویی که چندی پیش گفته بودیم، اگر فریلنسرها به دنبال مشاغل امن باشند، این اتفاق می‌تواند بحران های مالی را به وجود آورد و این اصلا خوب نخواهد بود.

یک اینترنت بد به سیاره آسیب می‌رساند

رابط کاربری ضعیف برای اینترنت به همراه تعداد کمی برنامه فوق العاده در بازار برنامه‌ها و تقریبا عدم وجود رسانه، وبلاگ و مطالب خوب از Supertemps می‌تواند به مانعی برای مردم تبدیل شود؛ این مانع به مرور زمان تاثیراتی را می‌گذارد و مردم را برای آنلاین شدن بی رغبت می‌کند. این به معنای دانش کمتر در رویارویی با مشکلات، موارد منحصر به فرد کمتر، فرآیندهای تفکرِ متمایز و ارتباطات کمتر است. با این اتفاق ما به گذشته برمی‌گردیم. من اصلا از این موضوع خوشحال نخواهم بود چون من عاشق پیشرفت و رشد هستم. بنابراین اگر یک فریلنسر هستید، به مشارکت‌ها و همکاری‌هایی که دارید افتخار کنید. شما خودِ انقلاب هستید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی