۶ نکته مهم برای بدست آوردن پروژه‌های طراحی بیشتر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۶ نکته مهم برای بدست آوردن پروژه‌های طراحی بیشتر

طراحان گرافیک و طراحان وب از جمله اقتصادهای رو به زوالی بودند که بیشترین آمار را در بین دیگر مشاغل داشتند. مشتریان قصد دارند تا طرح‌های گرافیکی خود را به بازار فریلنسری ببرند، جایی که کارگران ناامیدانه از سراسر جهان برای بدست آوردن مقداری پول، دست به کار می‌شوند. چگونه می‌توانید در چنین شرایط اقتصادی دشواری زنده بمانید؟

حتی با وجود مهارت‌های طراحی مثال زدنی شما، کسب درآمد آنلاین از طریق فریلنسینگ هنوز یک چالش بزرگ است. با این حال ما به سراغ چنین مشاغلی می‌رویم چون به مهارت و محصولات خود ایمان داریم. اجازه ندهید تا این چالش‌ها شما را دلسرد کرده و از هدفتان دور کند، در ادامه مطالبی وجود دارد که باید آن‌ها را بخوانید تا توجه نکات مفیدی شوید که باعث خواهد شد مشتری‌ها بیشتر به سراغتان آمده و بیشتر با شما همکاری داشته باشند.

۱. به صورت مداوم و پایدار کار کنید

مشتریان حاضرند تا برای کارها و طراحی‌های درخشان گرافیکی، مبلغ و هزینه زیادی را پرداخت کنند. با توجه به آموزش‌های فراوان و استفاده از نرم افزارهای آسان، یادگیری طراحی گرافیک بخش آسان این ماجرا است. حال برای اینکه به شما مبلغی پرداخت شود، باید حواستان جمع باشد و این بخش دشوار این موضوع است.

دست یافتن به کاری پایدار و ثابت، نیازمند زمان و سختی کشیدن است. بهتر است برای شروع به سایت‌های مختلفی مانند Sitepoint Forum و Designers Talkبپیوندید تا برای خود اسمی دست و پا کنید. ممکن است شما وسوسه شده و قصد عضویت در سایت‌های فریلنسری مثل Freelancers.com و Guru.com و  Elnace.comرا داشته باشید اما بدانید که این می‌تواند یک اقدام هوشمندانه به حساب نیاید. معمولا سایت‌ها کمیسیونی را از پروژه‌های برنده دریافت می‌کنند و شما در این زمان متوجه می‌شوید که قیمت های ذکر شده برای هر پروژه توسط سایر فریلنسرها، مهارت‌های شما را ضعیف نشان می‌دهد. شما هرگز نمی‌خواهید لوگویی با دستمزد ۲ دلار را طراحی کنید، می‌خواهید؟

اگر واقعا به کار کردن ناامید شده‌اید، بازارهای فریلنسری می‌تواند گزینه خوبی برای شروع باشد. اما چرا باید بابت یک لوگو ۲ دلار به شما داده شود وقتی می‌توانید همان لوگو را با قیمت ۲۵۰ دلار بفروشید؟

۲. Network

آسانترین راه برای شروع کار در network، برقراری ارتباط با سایر طراحان گرافیکی و افرادی است که از قبل آن‌ها را می‌شناسید. دیگر نیازی به اتفاقات معمولی در شبکه نیست. شما می‌توانید به سادگی یک وبلاگ ایجاد کنید و شروع به کار کردن بر روی مقالات مفید کنید. مدیریت یک وبلاگ، کار آسانی است. با گذشت زمان، برای خودتان یک نام تجاری انتخاب کرده و هر روز به تعداد پیروان شما اضافه خواهد شد و بیشتر آن‌ها می‌توانند مشتری‌های آینده شما به شمار بیایند. برای شروع می‌توانید از پلتفرم‌های رایگان وبلاگ مثل WordPress، Blogger، TypePad استفاده کنید. برای اینکه در این بازار شلوغ حرفی برای گفتن داشته باشید، وبلاگ خود را با طرحی سفارشی آماده کنید. یاد بگیرید که وبلاگ خود را چگونه به بازار عرضه کنید. 

طرح گرافیکی در مورد مسائل بصری است. مخاطب شما باید آثار قبلی شما را مشاهده کند. بنابراین داشتن یک نمونه کار در وبلاگ یا وب سایتتان امری ضروری است. از طرف دیگر، ارتباط‌اتی را با کارهای انجام شده خود برقرار کنید. نمونه کارهای شما باید جزو بهترین کارهایتان باشند. سعی کنید همیشه برای نمونه کارها و نحوه انجام آن‌ها توضیحی کوتاه را بیان کنید. با این حال هرگز ارزش و درجه کارهایتان را لو ندهید، بگذارید کارهایتان به جای شما صحبت کنند.

وبلاگ خود را با قرار دادن پروژه‌های جدیدی که در آن‌ها فعالیت داشته‌اید، بروزرسانی کنید. مطالبی را نیز برای طراحی گرافیک در تجارت‌ها بنویسید. در مورد نحوه‌ی استفاده مشاغل از طراحی گرافیک برای رسیدن به سطحی بالاتر صحبت کنید. وقتی همچین اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، آن‌ها شما را دوست خواهند داشت.

۳. قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بله درست است، شما می‌توانید بهترین کارهایتان را به عنوان نمونه در وبلاگ خود قرار دهید اما این کافی نیست. با تغییرات مداومی که در روند وب صورت می‌گیرد، از رسانه‌های اجتماعی به طور عاقلانه در جذب مشتری استفاده کنید. می‌توانید برای خدماتی که ارائه می‌دهید یک صفحه در فیسبوک درست کرده و جدیدترین کارهایتان را در آنجا به اشتراک بگذارید. اگر در توییتر فالوور دارید، از جدیدترین پروژه‌های به اتمام رسیده‌تان صحبت کنید. در آخر یاد بگیرید که چگونه از رسانه‌های اجتماعی به روشی درست بهره‌مند شوید.

اگر مشتریان تحت تاثیر کارهایتان قرار گرفته باشند، می‌توانند عامل مهمی در شناخته شدن شما باشند و به شما در تبلیغ کردن کارهایتان کمک کنند. از آن‌ها بپرسید که آیا می‌توانند شما را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها و سایر راه‌های ارتباطی دیگر تگ کنند یا خیر. رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای شناخته شدن شما و کارهایی که می‌کنید است. حاضر بودن در چنین رسانه‌هایی نقشی مهم در تولید آثاری جدید، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی ایفا می‌کند.

۴. سازماندهی شوید چون شهرت شما در معرض خطر است!

همانطور که مشهور می‌شوید و سفارشات به سمتتان سرازیر می‌شوند، مسیر رسیدن به یک درآمد ثابت و پایدار را نیز طی می‌کنید. با این حال، شما باید سازماندهی شوید و سفارش‌های خود را به موقع تحویل مشتری دهید. وقتی سرتان شلوغ است، برای پذیرفتن سفارش‌های بیشتر عجله نکنید. با نمونه کارهای فوق‌العاده‌ای که در وبلاگ یا وب سایت خود قرار داده‌اید، مشتریان خوب خواهند فهمید که شما سر فرصت، سریعاً پروژه‌های آن‌ها را تکمیل خواهید کرد.

تحویل ندادن به موقع سفارشات می‌تواند اعتبار شما را لکه‌ دار کرده و تلاش‌های شما برای بدست آوردن درآمد ثابت از شغل طراحی گرافیکی‌تان را بی ثمر سازد. اعتبار و شهرت، پایه و اساس تولید کارهای جدید و حفظ جریان ثابت سفارشات در ایمیل شماست. به غیر از داشتن یک نمونه کار عالی، سفارش‌های مشتری باید با برنامه انجام شود. 

سرانجام به جایی خواهید رسید که مجبور هستید سطح کیفیت کارهایتان را پایین آورده و یا کارتان را ترک کنید، چون کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و یا مشتری انتظارات داشته که شما نمی‌توانید از پس آن‌ها برآیید. بنابراین، شما باید برنامه‌های خود را به خوبی بدانید، از نوع پروژه‌هایی که روی آنها کار می‌کنید آگاهی داشته باشید و مهلت‌های زمانی تعیین شده را به خوبی بشناسید. برای ساده سازی سوابق خود می‌توانید از ابزارهای رایگان مدیریت پروژه آنلاین استفاده کنید. اعتبار در اینجا کلمه‌ای کلیدی است. به گفته‌ی بنجامین فرانکلین:« برای کسب اعتبار، کارهای خوب زیادی لازم است اما تنها یک کار بد برای از بین بردن تمام آن کافی است.»

۵. فداکاری، چیزی برای زندگی کردن

خودتان را وقف پروژه‌هایتان کنید. وقتی یک پروژه را از مشتری قبول می‌کنید، باید آن را تحویل نیز دهید. در واقع سعی کنید پروژه‌ای را به آن‌ها تحویل دهید که بالاتر از سطح انتظارات و خواسته‌های آنان است. فریلنسر بودن می‌تواند چالش برانگیز باشد چون شما رئیس خودتان هستید. حواس پرتی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را از تحویل به موقع پروژه‌ها دور کنند. برای مقابله با این مشکل، خودتان را به عنوان کارمند یک اداره تصور کنید. هر روز ساعت‌های مشخصی را به پروژه‌های خود اختصاص دهید. همچنین می‌توانید در این مقاله روش‌های درستِ متمرکز شدن را یاد بگیرید و سازنده‌تر از قبل فعالیت داشته باشید.

به یاد داشته باشید که همیشه با مشتریان خود در تماس باشید. با روشی حرفه‌ای از ایمیل استفاده کنید تا آن‌ها را از پیشرفت‌های حاصل شده در پروژه مطلع کنید. اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، Gmail هم می‌تواند بسیار خوب باشد.

۶. بعد از دست یافتن به مشتری، چه چیزهای دیگری وجود خواهند داشت؟

خدمات جدید طراحی گرافیک خود را به مشتریان عادی خود معرفی کنید. اگر شرکت X معمولاً برای آگهی‌های طراحی شده به سراغ شما می‌آید، این احتمال وجود دارد که بتواند در زمینه طراحی کارت‌های تجاری نیز مشتری شود. از آن‌ها در مورد این موضوع سوال کنید.

  

به طور کلی، هرگز دیدگاه خود را نسبت به یک چیز از دست ندهید: کیفیت.

دستیابی به مشتریان خوب، نیازمند تلاش، تاکتیک، پشتکار و شانس زیادی است. وقتی یک پروژه ظریف را برای رسیدن به مهلت زمانی تعیین شده، عجله‌ای انجام می‌دهید، کیفیت تلاش‌ها و فعالیت‌هایتان پایین می‌آید. با کیفیت کار شوخی نکنید چون مشتریان‌تان شما را با کاری که به آن‌ها تحویل می‌دهید قضاوت می‌کنند.

از رقابت خود پیشی بگیرید

تمایز محصولات به همان اندازه که در صنعت تولید کاربرد دارد، در طراحی گرافیک نیز کاربردی است. جرقه‌ای را به وجود آورید تا تجارت شما را از رقابت شما جدا کند. این می‌تواند به شما امکاناتی را بدهد که دیگران در ارائه دادنش ناتوان‌اند. شاید این تحویل به موقع، کار عالی و یا توانایی شما در ایجاد طرح‌های خلاقانه و بی نظیر باشد. مشتریان علاقه دارند تا از جایی خرید کنند که محصولات "فوق ‌العاده‌ای" ارائه می‌دهد. آن چیز فوق العاده را برای تجارت خود پیدا کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی