۷ عادت دیوانه‌وار که حرفه فریلنسری شما را نابود می‌کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۷ عادت دیوانه‌وار که حرفه فریلنسری شما را نابود می‌کنند

جلب اعتماد سال‌ها زمان برده، و نابود کردن آن تنها به چند ثانیه نیاز دارد. من مطمئنم که اکثریت شما با این نقل قول آشنایید. این نقل قول نسبت به حرفه نویسندگی هم صدق می‌کند. فراهم کردن خدمات نویسندگی، از آسان‌ترین راه‌های ایجاد درآمد به صورت آنلاین است. گرچه بنا کردن اعتماد به نفس و به دست آوردن یک درآمد خوب که بتوانید با آن زندگی کنید، شاید کمی زمان ببرد.

با این اوصاف، شما به همان صورت که حرفه نویسندگی خود را می‌سازید، می‌توانید آن را نابود کنید. این یک مقاله بیدار کننده است که ۷ عادت دیوانه‌واری که باید از آن‌ها خلاص شوید، تا حرفه شما را نابود نکنند را بیان می‌کند.

۱. ارزان فروختن خود

«اگر خود را ارزان می‌فروشید، هیچ وقت از آن حفره خارج نخواهید شد.» این هم یک نقل قول دیگر است که وقتی به فروختن خدمات خود با ارزشی که دارید می‌رسیم، به میان می‌آید. اگر شما یک استعداد نویسندگی دارید که می‌تواند محتویاتی سازگار با نیازهای مشتری شما را تحویل دهد، پس باید برای ارزشی که فراهم می‌کنید به شما پول پرداخت شود.

شما حقوق خود به عنوان یک فرد دارای شغل آزاد را دارید. حقوق مذاکره کردن نرخ‌های خود و قدرت «نه» گفتن به شغل‌هایی که هزینه کمی می‌پردازند. خودتان را ارزان نفروشید. این کار به حرفه‌ای بودن شما آسیب می‌زند و حرفه نویسندگی شما را نابود می‌کند.

۲. افراط در شبکه‌های اجتماعی

توییتر، فیس‌بوک و هر شبکه اجتماعی دیگری می‌تواند یک تاثیر نابود کننده بر روی حرفه آزاد شما داشته باشد. همه ما می‌دانیم که این شبکه‌ها برای یک فرد دارای شغل آزاد چقدر پر منفعت هستند، اما اگر حواس شما را از اجرا کردن وظایف خود پرت کنند، ممکن است به باروری شما آسیب بزنند.

برای جلوگیری از حواس‌پرتی‌های شبکه‌های اجتماعی، از تمام حساب‌های کاربری خود خارج شوید و بر روی وظایف خود متمرکز بمانید. به علاوه، در جهت مدیریت بهتر زمان، یک برنامه مطلوب و منظم برای اهداف شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید.

۳. چشمک زدن به انتقاد و طرد شدن

هیچ کس بی نقص نیست. در نویسندگی آزاد، شما به مشتری‌های متفاوتی برخورد خواهید کرد. برخی از آن‌ها سختگیر هستند و به تمام جزئیات در کاری که شما تحویل می‌دهید دقت می‌کنند. مقداری از کار شما ممکن است کمی مشکل در قوائد و املا داشته باشد. این مشتری‌ها از کار شما انتقاد خواهند کرد و در این روند، به ظرفیت شما شک خواهند کرد.

گرچه، انتقاد در هر حرفه‌ای ضروری است. هر فردی باید قبل از این که یک انتقاد، اعتماد به نفس او را از بین ببرد، آن را به صورتی مثبت و بدون حساسیت قبول کند. بالاخره، منتقدان یک نویسنده بهتر از شما می‌سازند؛ زیرا همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. اعتراض به انتقاد و طرد شدن می‌تواند به رابطه شما با مشتری‌تان آسیل بزند و اغلب می‌گویند که: «حق همیشه با مشتری است.»

۴. ادعا به متخصص بودن

این مورد، یک شیوه رایج در میان نویسندگان آزاد است. وانمود به متخصص بودن در یک زمینه، در جهت این که احتمال استخدام شدن را افزایش دهید، یک اشتباه است. اگر تنها کاری که شما انجام می‌دهید فقط تحقیق است، پس خود را به عنوان یک متخصص نفروشید.

لحظه‌ای که شما تخصص خود در یک صنعت را بیان می‌کنید، مشتری‌های شما انتظار خواهند داشت که محتویاتی با کیفیت بالا، و به عنوان شخصی که این زمینه را کاملا می‌شناسد تحویل دهید؛ نه یک محقق معمولی که فقط تکه‌های اطلاعات را می‌گیرد و آن‌ها را سر هم می‌کند. یا حتی بدتر، کار دیگران را می‌دزد.

اگر در تولید کار قانع کننده برای مشتری خود اشتباه کنید، اعتماد آن‌ها را از دست خواهید داد. اعتماد برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است و در بسیاری موارد موفقیت را تعیین می‌کند. اگر نمی‌خواهید اعتبار خود را در خطر قرار دهید، خود را از محدودیت‌های خود خارج نکنید.

۵. تلنبار کردن پروژه‌ها

اکثر مواقع، شما مشتاقید که در حد ممکن در پروژه‌های بیشتری شراکت داشته باشید و پول بیشتری به دست بیاورید. بدون درک این که چه میزان کار را باید انجام دهید و با چه مهلت‌هایی رو به رو خواهید بود، به احتمال زیاد در نهایت محتویاتی با کیفیت بسیار پایین را به مشتری تحویل خواهید داد.

یک کار با کیفیت بالا، چیزی است که مشتری از شما می‌خواهد. اگر در هنگام فشرده کردن کارهای خود خراب کاری کنید، به آرامی قبر خود را خواهید کند.

۶. عقب انداختن کارها

عقب انداختن کارها، بی تردید باروری شما را از بین می‌برد و مانع موفقیت می‌شود. سر و کله زدن با این عادت، ممنوع است. جمله «فردا این کار را انجام می‌دهم» باعث نابودی بسیاری از حرفه‌ها شده است. شما باید ببینید که چگونه می‌توانید بر آن غلبه کنید، و قبل از این که شما را تحت تاثیر قرار دهد، از آن جلوگیری کنید.

مجبور کردن خود به شروع کار، تقسیم کردن کار خود به چند بخش، نوشتن این چه زمانی حس می‌کنید در موقعیت کار هستید، از جمله کارهایی هستند که باید پیاده‌سازی کنید، تا از عقب انداختن کار خود جلوگیری کنید.

۷. قول کمتر، و تحویل بیشتر

حدث می‌زنم این اولین باری نیست که درباره قول کمتر و تحویل بیشتر می‌شنوید. تحویل بیشتر یک نکته عالی است. تحت تاثیر قرار دادن ارباب رجوع خود و دادن ارزش بیشتر به آن‌ها، برای کسب و کار شما خوب است. این کار به تکرار کسب و کار و ارجاعات ختم می‌شود و در نهایت جریان درآمد شما را افزایش می‌دهد.

در سمت دیگر، قول کمتر یک عادت خطرناک است. شما نمی‌خواهید مشتریانتان فکر کنند که شما قادر به پاسخگویی در قبال پروژه‌های چالش برانگیزتر نیستید. این مسئله ممکن است باعث شود که آن‌ها به سراغ افراد دیگر بروند و کار بیشتری به آن‌ها پیشنهاد دهند؛ زیرا آن‌ها فکر نمی‌کردند که شما بتوانید کار مورد نیاز را به اتمام برسانید.

نتیجه گیری

عموما به دست آوردن پول با فقط «نوشتن» برای مردم، بسیار آسان است. در واقع، عادات «دیوانه‌وار» می‌توانند حرفه نویسندگی شما را تبدیل به یک سر و صدای چشمگیر کنند. اگر این عادات، باعث یک تاثیر منفی بر روی باروری شما شوند و همینطور صلاحیت شما به عنوان یک نویسنده را خراب کنند، شما باید قبل از این که حرفه‌تان را نابود کنند، آن‌ها را کنار بگذارید.

توانایی از بین بردن عاداتی که در نهایت یک وزن اضافی برای حرفه شما خواهند بود، واقعا مهم است. اگر نمی‌توانید این عادات را از سر راه خود بردارید، چیزی که خیلی طول کشید بسازید را به زودی از بین خواهید برد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات