خواب سالم برای تجارت خوب است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

خواب سالم برای تجارت خوب است

فریلنسرها اشتغال و امور مالی خود را خودشان در دست می‌گیرند. بسیاری از افراد به این دلیل به فریلنسری روی می‌آورند که علاوه بر کار کردن، آزادی و زمان بیشتری را برای انجام دادن کارهای دیگر نیز داشته باشند. متاسفانه، واقعیت فریلنسر بودن همیشه همان چیزی نیست که ما هنگام ترک کردن یک کار اداری از آن انتظار داریم. فریلنسرها می‌توانند وقت آزادتری داشته باشند اما کار کردن بدون شبکه‌ای امن به این معنی است که شما به طور مرتب به دنبال پروژه‌ای جدید هستید و بی صبرانه منتظر دریافت حقوق هستید.

فریلنسرها اغلب در هر زمان و هر مکانی که ممکن باشد، برای تامین درآمد و پول در آوردن کار می‌کنند. مثلا خودم به عنوان یک فریلنسر، شب و روز کار می‌کنم تا بتوانم یک پروژه را سر وقت تحویل مشتری بدهم. پروژه‌های بزرگ با مهلت زمانی کوتاه امری عادی است اما به صورت فریلنس کار کردن به معنای بکارگیری این مشاغل برای درآمدزایی است. این در مورد تمام روز کار کردن و رساندن فرزندم به مدرسه نیست، بلکه درباره‌ی تمام کارهایی است که نمی‌توانستم در یک شغل اداری انجام دهم.

یکی از جنبه‌های زندگی که در فریلنسرها نادیده گرفته می‌شود موضوع خواب است. مهلت‌های زمانی مشخص می‌کنند که یک فریلنسر چقدر می‌خوابد. گاهی اوقات کارها بیش از اندازه طول می‌کشد اما بعضی اوقات هم می‌توان با چند ساعت کار کردن همه‌ی کارها را سر و سامان داد. اکثر مردم به اندازه کافی نمی‌خوابند. طبق یک مطالعه Fitbit، کاربران به طور متوسط بیش از شش ساعت و نیم در شب می‌خوابیدند. جالب اینجاست که این مطالعه نشان داد که کاربران بعد از ساعت ۱۱:۳۰ شب به رختخواب می‌رفتند و قبل از ۷:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شدند. بنابراین چرا خواب برای فریلنسرها اهمیت دارد و چگونه می‌توانند با کمی استراحت کردن، زمان بیشتری را بدست آورند؟

بهبود تجارت

بیدار ماندن در تمام شب یا حداقل تا آخر شب، یک روش کاری ضعیف است که می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. اگر آسیب ببینید، باید مدتی از کار کردن دوری کنید تا بهبود یابید و این زمان از دست رفته اصلاً قابل برگشت نیست. 

تعادل بین کار و زندگی

من به عنوان یک فریلنسر، همیشه در پیدا کردن تعادل درست بین زندگی و کار با مشکل مواجه می‌شوم. من چندین سال است که به فریلنسری مشغول هستم اما با این حال گاهی اوقات بیش از حد به خودم فشار می‌آورم و چندین کار را یک زمان انجام می‌دهم. این امر سبب می‌شود تا با سایر مشتریان و کسانی که سعی می‌کنم سفارشاتشان را در سریعترین زمان ممکن آماده کنم به مشکل بخورم. کار کردن می‌تواند به اندازه نخوابیدن زجر آور باشد. کسانی که فریلنسر شدند به این دلیل این کار را انجام دادند تا مجبور نباشند به دفترکار بروند و یا برای شخص دیگری کار کنند. با این حال، هنگامی که آن‌ها بیش از حد به خودشان فشار می‌آورند و شبانه روز کار می‌کنند، دلیل فریلنسر شدن خود را به راحتی فراموش می‌کنند. دستیابی به یک تعادل ایده آل در زندگی و کار برای فریلنسری که در خانه مشغول به کار است بسیار مهم است.

طبق یک برنامه عمل کنید

یکی از مهم ترین کارهای که یک فریلنسر می‌تواند انجام دهد، به خصوص کسانی که در خانه دفترکار دارند، درست کردن یک برنامه مناسب است. کار را در یک زمان مشخص شروع کنید، بازه‌های زمانی مشخصی را به استراحت بپردازید و سپس کارتان را در زمانی از پیش تعیین شده به اتمام برسانید. معمولا فریلنسرها به خاطر چک کردن دائمی ایمیل بدنام هستند. اینکه نخواهید حتی یک پروژه و یا یک پیشنهاد کاری را هم رد کنید نوعی شکست تجاری است. با این حال داشتن یک برنامه سبب می‌شود تا به اندازه کافی استراحت کرده و باهوش‌تر عمل کنید. یک برنامه زمانی می‌تواند به شما در دستیابی به خوابی سالم کمک کند. 

کار تا حد امکان زودتر به اتمام برسانید

من اغلب برخی از پروژه‌هایی را که بر عهده می‌گیرم به تعویق می‌اندازم. این یک نفرینی است که گاهی با زیاد مورد توجه قرار گرفتن به آن دچار می‌شوم. با به تعویق انداختن کارها، مهلت‌های زمانی پروژه‌ها تنگ‌تر شده و من مجبور می‌شوم تا بیشتر کار کنم. همین بیشتر کار کردن می‌تواند باعث شود تا فریلنسرها برای به موقع تحویل دادن کارها تا آخر شب بیدار بمانند و کار کنند. فریلنسرها باید هر چه سریعتر روی پروژه‌ها کار کنند، آن‌ها را به اتمام برسانند و از به تعویق انداختن آن‌ها جلوگیری کنند. با اتمام کارها در اسرع وقت، این امکان برای افراد محیا می‌شود تا روال معمول خوابیدن خود را حفظ کنند. هرچه فشاری ناشی از کارهای اضافی بیشتر باشد، خوابتان نیز بیشتر با مشکل روبرو می‌شود. استرس و اضطراب سبب خوابی ضعیف می‌شود پس خیلی کار نکنید. 

به خودتان کمک کنید تا بخوابید

فریلنسرها می‌توانند پس از یک روز کاری تلاش کنند تا به خودشان استراحت دهند. راه‌های برای بهبود خواب شما وجود دارد. القا کردن سر و صداهایی طبیعی، روشی عالی برای ایجاد فضایی است که سبب تسهیل در خواب می‌شود. سعی کنید آخر شب از کافئین دوری کنید یا می‌توانید از این به بعد قهوه‌های خود را بدون کافئین میل کنید.

تمرین کردن برای پایان دادن به یک روز کاری، راهی عالی برای خسته کردن بدن است. یوگا، ورزشی ایده آل است چون نه تنها می‌تواند شما را شارژ کند بلکه می‌تواند به بدنتان بعد از ۱۰ ساعت نشستن زیر کامپیوتر، جانی دوباره بدهد. فریلنسر بودن کار سختی است. این شغل می‌تواند بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید بر سلامتی، بدن و خواب شما تاثیر بگذارد. قطعا اگر فریلنسر باشید، در زندگی تان بسیار سخت کار می‌کنید و به همین دلیل است که استراحت و خواب کافی برای حفظ روحیه شما ضروری است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات