چگونه AI ( هوش مصنوعی ) با ۴روش بزرگ در حال تاثیرگذاری بر روی طراحی وب می‌باشد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

چگونه AI ( هوش مصنوعی ) با ۴روش بزرگ در حال تاثیرگذاری بر روی طراحی وب می‌باشد؟

بیایید از ابتدا یک چیز را روشن کنیم. علی‌رغم نحوه‌ای که معمولا ارائه داده می‌شود، هوش مصنوعی یک موضوع مربوط به آینده نیست؛ بلکه همین حالا هم وجود دارد.

اگر شما از Alexa، Siri و Google Home استفاده کرده باشید، مزایا و ناامیدی‌های شغلی را احساس کرده‌اید. اگر در برابر خرید آنلاین "توصیه شده" تسلیم شده باشید، اثرات آن را احساس کرده‌اید.

بدون شک عناوینی را در مورد چگونگی تهدید هوش مصنوعی برای حرفه‌های مختلف، از جمله طراحی وب را مشاهده کرده‌اید.

حقیقت دارد که هوش مصنوعی تاثیر عمیقی بر صنعت طراحی داشته و خواهد داشت. اما تا پایان این مقاله، امیدواریم متوجه شوید که هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان بهترین دوست طراحی وب کار کند، نه به‌عنوان یک رقیب.

بیایید به چهار روش اصلی تاثیرگذار هوش مصنوعی بر طراحی وب نگاهی بیندازیم:

۱. هوش مصنوعی طراحی را سریع‌تر کرده است

در گذشته، اگر می‌خواستید وبسایتی بسازید، باید می‌دانستید که چگونه کدنویسی کنید و اگر می‌خواستید از نظر بصری یک وبسایت زیبا بسازید، باید می‌دانستید که چگونه کدنویسی‌ها را به خوبی انجام دهید. هر توسعه‌دهنده‌ی وب به شما خواهد گفت که تم‌ها، افزونه‌ها و ابزارک‌ها برایتان بسیار کاربردی خواهند بود.

یادگیری کدنویسی در اصل مثل یادگیری یک زبان جدید است.

عجیب نیست که ساختن یک وبسایت به طور معمول یک روند طولانی و پرهزینه بوده است.

با معرفی سازندگان وبسایت، همه این موارد شروع به تغییر کرد. در ابتدا، این‌ها ابزارهای نسبتا خامی بودند برای ایجاد وبسایت‌هایی که عمدتا غیرقابل خواندن بودند (حداقل برای گوگل). در طول چندین سال، این قبیل از سایت‌ها به وبسایت‌های مرسوم تبدیل شدند.

هر کسی می‌تواند در عرض چند ساعت راه خود را به یک وبسایت زیبا و کاربردی باز کند.

ADI یا همان (هوش طراحی مصنوعی) می‌تواند چند ساعت را فقط به چند دقیقه تبدیل کند. با چند سوال درباره نوع وبسایت مورد نیاز، یک سازنده ADI می‌تواند با یادگیری استانداردهای هر صنعت، یک سایت مناسب برای هدفمندی ایجاد کند.

Molly اولین سازنده‌ی ADI بود که توسط grid استخدام شد، اما در اولین راه اندازی‌اش در سال ۲۰۱۴ از چرخه‌ی رقابت کنار زده شد. از ﺁن زمان تاکنون، بسیاری از سازندگان وبسایت از جمله Wix و GoDaddy گزینه‌های ADI قدرتمندی را توسعه دادند. اگرچه این‌ها بطور همزمان با شخصی‌سازی کاربر به کار گرفته شده‌اند.

به طور خلاصه، ADI پیش از این فرآیند طراحی را سرعت بخشیده و به این کار ادامه خواهد داد. شیوه‌های طراحی وب می‌آیند و می‌روند، اما هوش مصنوعی ماندگار است. به قول Molly: ما هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که وبسایت‌ها بتوانند خودشان را طراحی کنند.

۲. هوش مصنوعی گفتگوی زنده را امری عادی کرده است

نسل‌های جوان از برقرار کردن ارتباط تلفنی متنفر هستند، ترس از برقراری تماس در نوجوانان و جوانان ۱۰۰ درصد واقعی است. پس جای تعجبی نیست که گفتگوی زنده، به طور فزاینده‌ای مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. در واقع ۴۱ درصد از مصرف کنندگان می‌گویند که این روش ترجیحی آن‌ها برای بخش پشتیبانی مشتریان است.

اما یک مشکل وجود دارد، گفتگوی زنده به مانند پشتیبانی تلفن، نیازمند نیروی کار فراوان است. مگر اینکه بخواهید به کسی پولی بپردازید که به طور شبانه روزی بماند که این کار هم فقط به زمان اداری محدود شده است.

از ربات‌های پاسخگو استفاده کنید. ربات‌های پاسخگو مرتبا از مکالمات قبلی با استفاده از (NLP (Natural Language Processing برای پاسخگویی به انسانی‌ترین روش ممکن یاد می‌گیرند. آن‌ها به طرز عجیبی در این کار مناسب هستند.

ربات‌های پاسخگو، پیام رسانی‌های فوری را برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک گزینه‌ای مناسب کرده‌اند. پس انتظار داشته باشید که این قابلیت را در طرح‌های پیشرفته تری ببینید، نه فقط برای مشکلات و پرسش‌های بی‌اساس.

Dulux، یک شرکت معروف رنگ است که با استفاده از یک ربات پاسخگو کاربران خود را برای انتخاب یک رنگ عالی راهنمایی می‌کند.

در این روش، ربات‌های پاسخگو می‌توانند به‌عنوان یک روش دستیابی جایگزین برای کاربرانی باشند که نیاز به راهنمایی یا کمک بیشتری دارند.

۳. هوش مصنوعی طراحی را بیشتر مبتنی بر داده کرده است

ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی می‌توانند با توجه به ماهیت خود، پردازش داده‌ها (و عمل کردن) را بسیار سریع‌تر از توان انسان‌ها انجام دهند، یعنی می‌تواند بهبود وبسایتتان را هر چه سریع‌تر انجام دهد.

من به‌صورت ویژه در مورد CRO صحبت می‌کنم که نمایانگر Conversion Rate Optimization است. بهینه‌سازی نرخ تبدیل به این معناست که بخش بیشتری از افرادی که وارد وبسایت شما می‌شوند، عملکرد مورد نظر شما مثل خرید محصولات، پر کردن فرم و خواندن مقالات بیشتر را انجام دهند.

یک متخصص CRO (از نظر انسانی)، نرخ تبدیل وبسایت را با نکات زیر بهبود خواهد بخشید:

۱. عملکرد سایت را با مراجعه به معیارهای کلیدی آن و تلاش برای یافتن نقاط ضعف، تجزیه و تحلیل می‌کند. (به‌عنوان مثال صفحاتی که به دنبال کاربران بیشتری هستند، مثل صفحات "فروش محصول" که عملکرد کم‌تری دارند).

۲. فرض می‌کند با تغییر چه چیزی می‌تواند در آن بهبود ایجاد کند (برای مثال، دکمه "اکنون بخر" را از سیاه به قرمز تغییر می‌دهد تا حس ضروری بودن را تداعی کند).

۳. آزمایش کردن این تغییرات با انجام تست الف/ب شدنی است (کاری کنید که نیمی از کاربران نسخه اصلی صفحه (ها) و نیمی دیگر نسخه‌ی بروز شده را مشاهده کنند) تا زمانی که این آزمایش به اهمیت آماری برسد. بسته به سطح ترافیک، معمولا این کار بین هفته‌ها تا ماه‌ها زمان می‌برد.

حالا تصور کنید یک ابزار هوش مصنوعی مثل تنظیم تست‌ها و تجزیه و تحلیل نتایج برای مراقبت از عناصر زمان محور وجود داشت.

ابزارهای هوش مصنوعی CRO مانند Evolv می‌توانند بیش از ۱۰ آزمایش را به طور همزمان در سایت شما انجام دهند. باید دائما اطمینان حاصل کنید که هیچ‌کدام از آن‌ها با یکدیگر همپوشانی نداشته باشند. زمانی که آزمایشات به اهمیت آماری برسند، تغییراتی را اعمال خواهند کرد که اثرات مثبتی خواهند داشت.

به این ترتیب، طرح‌ها به طور مداوم در حال تکامل هستند. به‌گونه‌ای که به سادگی پنج سال پیش نیستند و ما فقط انتظار داریم که این بازنویسی‌ها بیشتر تکرار شوند.

۴.هوش مصنوعی طراحی را شخصی‌تر کرده است

فرض کنید که شما اخیرا یک سری از سریال‌های مهیج نتفلیکس را تمام کردید. شما احساس ناراحتی می‌کنید، شاید کمی دلتنگی کنید و برای تماشای پروژه‌ی بزرگ بعدی ﺁماده می‌شوید اما ۳۲,۶۰۰ ساعت محتوا برای انتخاب وجود دارد. اصلا از کجا شروع می‌کنید؟

نتفلیکس باهوش است. این می‌داند که با انتخاب‌های بهتر، خطرات رسیدن به "فلج انتخابی" بیشتر می‌شود. اما راه‌حلی خوب برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و آن توصیه‌ها و پیشنهادات شخصی می‌باشد.

در واقع کاروسل‌ها (به طور خودکار با استفاده از الگوریتم یادگیری هوش مصنوعی تولید می شود) در نتفلیکس ۸۰ درصد از محتوای دیده شده را به خودش اختصاص داده است: چون شما این را تماشا کرده‌اید.

این همان فناوری است که شما را به خرید محصولات تصادفی در آمازون سوق می‌دهد، زیرا مشتریان نیز این مورد را مشاهده کرده‌اند یا بسته‌های قابل توجهی از محصولات با هم خریداری شده وجود داشت.

واقعیت این امر، شخصی‌سازی از طریق هوش مصنوعی است و نه تنها کار می‌کند، بلکه استفاده از برنامه‌ها و افزونه‌های در حال توسعه را در سایت تجارت الکترونیکی ﺁسان می‌کند.

با در نظر داشتن این موضوع، انتظار می‌رود که توصیه‌های بسیار دقیق‌تری را هنگام کاوش مشاهده کنید.

در واقع، با نگاهی بیشتر، این کاملا امکان پذیر است که هوش مصنوعی بتواند برای ایجاد یک وبسایت کاملا شخصی‌سازی شده برای هر کاربری که وارد آن می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد. آینده‌ی شخصی‌سازی روشن است، چه خوشتان بیاید چه نیاید!

از شما بابت همراهی بنده برای بررسی راه‌های تاثیرگذار هوش مصنوعی بر طراحی متشکرم.

خلاصه سازی تاثیرات هوش مصنوعی:

۱. طراحی را سریع‌تر کرد

۲. گفتگوی زنده را فراگیر کرد

۳. طراحی را مبتنی بر داده کرد

۴. طراحی را شخصی‌تر کرد

هوش مصنوعی تاکنون به بخش بزرگی از صنعت طراحی وب تبدیل شده است و نقش ﺁن فقط بزرگ‌تر خواهد شد.

چه کسی می‌داند؟! شاید رابط‌های کاربری صوتی به یک هنجار جدید در وبسایت تبدیل شوند.

یک چیز کاملا مشخص است: حالا زمان هیجان انگیزی برای حضور در طراحی است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید