جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
شیوه تاثیرگذاری بلاکچین روی طراحی وب در سال 2019
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

شیوه تاثیرگذاری بلاکچین روی طراحی وب در سال 2019

تکنولوژی بلاک‌چین که هر روز راجع به آن صحبت‌هایی می‌شنویم، در حال حاضر تاثیرات متفاوتی را روی دنیای دیجیتال گذاشته است. هر چند که این تکنولوژی جدید و تازه به عرصه رویکردی آمده است اما شیوه استفاده ما از اینترنت را در بعضی از مقوله‌ها تغییر داده است و این روال تغییر قرار است بیشتر هم بشود. در حال حاضر در بین تکنولوژي‌های مبتنی بر وب، طراحی وبسایت یکی از جنبه‌هایی است که از بلاک‌چین متاثر شده و تغییراتی را به خود دیده است. در سال جدید میلادی که در حال آمدن است نیز انتظار داریم که روال تغییرات و تاثیر گذاشتن‌های بلاکچین بسیار بیشتر و بیشتر شود. توسعه‌دهندگان وب نیز باید بخاطر بسپارند که خودشان را با این تکنولوژی‌های جدید تطبیق داده و روال سریعی را برای یادگیری در پیش بگیرند. برای اینکه بتوانیم با بلاکچین منطبق شویم نیاز است که درک خوبی از شیوه تاثیرگذاری بلاکچین روی مقوله طراحی وب را درک بکنیم. در این مطلب سعی ما دقیقا بر همین موضوع است.

موتورهای جستجوگر و بازاریابی دیجیتال

به صورت سنتی و یک امر همیشگی مرسوم است که ما اطلاعات‌مان را از طریق گوگل جمع آوری بکنیم و درک این موضوع نیز در بازاریابی دیجیتالی بسیار مهم است. گوگل را می‌تواند بزرگ‌ترین منبع اطلاعاتی دنیا دانست. البته باید گفت گوگل بیشتر نقش یک واسط را بازی می‌کند. شما یک کاربر هستید و قصد دارید یک سرویس هاستینگ را خریداری بکنید، در گوگل چنین عبارتی را سرچ کرده و گوگل به شما وبسایت‌هایی را پیشنهاد می‌دهد. پس به عنوان یک رابط کار می‌کند البته این رابط برای پیدا کردن علایق و سلایق مشتریان نیز توسط شرکت‌ها و وبسایت‌ها می‌تواند استفاده شود. اما با آمدن تکنولوژی بلاکچین این امکان فراهم خواهد شد که ارتباط مستقیمی با مشتری داشت. با استفاده از بلاکچین مشتریان، حساب‌های کاربری خواهند داشت. در این حساب‌های کاربری آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه داده‌هایی در ارتباط خودشان به اشتراک گذاشته شود و چه داده‌هایی نشود. بنابراین بازاریابان محتوا و افرادی که در این حوزه کار می‌کنند می‌توانند از طریق این حساب‌های کاربری خواسته‌های آن‌ها را بهتر پیدا بکنند. در این حالت داده مربوط به کاربران همواره محفوظ می‌ماند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را بدزدد یا به فروش بگذارد.

توسعه‌دهندگان وب باید وبسایت های را طراحی بکنند که بتوانند اطلاعات مربوط به مشتریان را با راحتی بیشتری جمع آوری بکنند. البته این بدان معنا نیست که حریم خصوصی کاربران نقض شود. با این حال جمع‌آوری اطلاعات تنها شامل داده‌هایی می‌شود که کاربران آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند. این جمع‌آوری می‌تواند فواید زیادی داشته باشد که چند مورد آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • جداسازی و قرار دادن مشتریان در گروه‌های مختلف آسان‌تر خواهد بود.
  • پیدا کردن ترجیحات کاربران مختلف بسیار ساده‌تر و امکان‌پذیر می‌شود.
  • اطلاعات جمع‌آوری شده میزان درستی و صحت بسیار بیشتری دارد.

تمام این موارد باعث می‌شود که کاربران ارتباط بسیار نزدیک‌تری با وبسایت داشته باشند و در قضایای طراحی وبسایت نقش مهمی را ایفا بکنند. 

بهتر شدن امنیت کاربران

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که در دنیای اینترنت کنونی و پیکربندی آن وجود دارد مربوط به امنیت می‌شود. بسیاری از مردم در ارتباط با امنیت داده‌ها و حفاظت کردن از آن‌ها نگران هستند. اما بلاک‌چین برای وبسایت‌ها بالا بودن امنیت خود را تضمین می‌کند. این موضوع بدان دلیل است که یکی از ستون‌های اصلی بلاک‌چین امنیت است. با استفاده از بلاک‌چین کاربران این قابلیت را پیدا خواهند کرد تا بتوانند داده‌های‌شان را همواره رمزگذاری شده نگه دارند. به عنوان یک نتیجه برای این موضوع، افراد دیگری نمی‌توانند به داده‌های یک شخص دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران اینترنت آزادی بیشتری را برای کنترل داده‌های خود داشته باشند.

واقعیت این است که اطلاعات کاربران در این حالت به صورت متمرکز در یک مکان و موقعیت مکانی ذخیره نمی‌شود به همین دلیل بسیار ایمن است. هر داده‌ای نیز که بخواهد از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر برود ابتدا رمزگذاری می‌شود. در حال حاضر بلاک‌چین تمام محتوا را بعد از هر ده دقیقه معتبرسنجی می‌کند و این فرایند را به صورت مداوم تکرار می‌نماید. زمانی که توسعه‌دهند وب از این تکنولوژی در دیگر جنبه‌های دنیای وب استفاده بکنند، امنیت کاربران به شدت افزایش می‌یابد.

طراحان و توسعه‌دهندگانی که از بلاک‌چین استفاده نمی‌کنند، در عمل و مقایسه با حالت برعکس آن می‌توانند کم بودن امنیت وبسایت‌ها را تجربه بکنند.

ایجاد وبسایت‌هایی با تعاملات بیشتر

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بلاک‌چین تعاملی بودن آن است. این بدان معناست که وقتی توسعه وب و وبلاک‌چین در کنار همدیگر قرار بگیرند سطح جدیدی از تعامل به وجود می‌آید. طراحان وب در این حالت وظایف بسیار بیشتری برای تعاملی کردن وبسایت پیدا خواهند کرد. 

در واقع هیچ چیز ثابتی وجود ندارد و شریان داده‌ای مدام در حال تغییر است. به وبسایت‌تان می‌توانید به عنوان یک سند Google Doc فکر بکنید که مدام در حال تغییر است. بلاک‌چین به این صورت کار می‌کند.

تمام طراحان و توسعه‌دهندگان در فرایند کار با بلاک‌چین باید مطمئن شوند که مشکلات پیچیده‌ای مانند abstraction و analogy را می‌توانند مستقل از کاربران حل بکنند. در هر صورت شما باید قابلیت‌های تعاملی بیشتری را به وبسایت اضافه کنید و استفاده از وبسایت را برای کاربران بسیار بیشتر از هر زمانی لذت بخش کنید.

رابط‌های کاربری در وب مدرن همراه با بلاک‌چین به کاربران مختلف این اجازه را می‌دهد تا بتوانند به یکسری داده به شرط اجازه دسترسی، دسترسی داشته باشند. این موضوع همچنین در تعامل برقرار کردن کاربران با یکدیگر نیز تاثیرگذار است و موضوع مهمی‌ست که باید به آن توجه شود. 

با در نظر گرفتن تمام این موارد می‌توانیم به این نتیجه برسیم که بلاک‌چین تاثیر بسیار زیادی روی طراحی و توسعه وب خواهد داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است