نحوه انتخاب یک زبان برنامه نویسی و از بین بردن عادت‌های بد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

نحوه انتخاب یک زبان برنامه نویسی و از بین بردن عادت‌های بد

در مورد طرز دیدی که واقعا از یادگیری برنامه نویسی دارید، تأمل کنید. لیستی تهیه کنید. به کسی که نزدیک ترین خصوصیات را دارد متعهد شوید تا وقتی که به اندازه کافی بتوانید با دیگران متناسب باشید.

من حدودا از سال 2007 علاقمند به یادگیری زبان برنامه نویسی بوده‌ام اما در واقع یادگیری یا دنبال کردن زبان‌ها را از اواخر سال 2018 شروع کردم و هیچ وقت از اصول اولیه استفاده نکردم. در دو سال گذشته من با این سخت‌افزار مبارزه کردم. زیرا می‌توانم یک زبان را انتخاب کنم و سپس به طور تصادفی یک هفته یا دو هفته بعد ویدئویی را در یوتیوب با عنوان "چرا این زبان بد است و آنچه شما باید روی آن تمرکز کنید توصیه می‌کنم" یا " زبان برتر برای یادگیری در سال 2018 ، 2019 ، 2020 کدام است" و از این دست موارد پیدا کنم.

بعد از تماشای یکی از فیلم‌های معمولی "چرا این زبان در حال مرگ است" برای خواندن برخی از نظرات به پایین پیمایش کردم و به یک نظر فکری رسیدم. در اصل گفته شده است: "از افتادن در این حلقه بی پایان تأثیرگذاری در این فیلم‌ها دوری کنید. اگر واقعا می‌خواهید یک مهندس نرم‌افزار یا یک توسعه دهنده شوید، باید یک زبان را انتخاب کنید و با آن کنار بیایید." چگونه در چند سال گذشته به این نتیجه نرسیده‌ام؟ چگونه من نسبت به این حلقه عادت بد که گیر افتاده‌ام خیلی بی اختیار شده‌ام؟ تصمیم گرفتم تغییری ایجاد کنم. این تغییر به دنبال توصیه‌های آن نظر بود. امیدوارم یادم باشد چه کسی نظر را ارائه داده و چه کسی فیلم را منتشر کرده است. من هر روز یوتیوب را خیلی تماشا می‌کنم و به آن‌ها امتیاز می‌دهم. فقط می‌خواستم شما را در جریان بگذارم.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند همان اندازه که آن نظر به من کمک کرد.

پس چه کار کردم؟ خوب، دفترچه‌ام را بیرون آوردم و در بالای صفحه نوشتم "کدام زبان برنامه نویسی؟". سپس پس از آن نوشتم "شما در آینده می‌خواهید چه چیزی را بسازید؟" و در زیر آن، لیستی را تهیه کردم که همه مواردی را که می‌خواهم از برنامه نویسی بیرون بیاورم یا مورد علاقه‌ام هستند، لیست کردم که کمی شبیه به این است:

  • می‌خواهم برنامه‌های اندرویدی طراحی کنم
  • می خواهم در ویندوز نرم‌افزاری ایجاد کنم
  • می‌خواهم برنامه های وب کاربردی ایجاد کنم که اطلاعات بازی‌ها را ارائه دهند
  • می‌خواهم در ابتدا یک زبان را یاد بگیرم و در آن مهارت کسب کنم
  • من روزی دوست دارم به یک حرفه برنامه نویسی روی آورم
  • من لزوما نمی‌خواهم برای شرکت‌های FAANG کار کنم چون می‌خواهم پیشرفت کنم
  • می‌خواهم در آینده نرم‌افزاری تهیه کنم تا درس‌های دخترم را به او آموزش دهم

در حال حاضر این لیست من است، ممکن است برای شما متفاوت باشد. زیرا من دوست دارم فکر کنم همه به طریق خاصی بی‌نظیر هستند، بنابراین شما را تشویق می‌کنم که در آینده بنشینید و آنچه را می‌خواهید در خود منعکس کنید و اگر مانند من بلا تکلیف هستید، یک لیست تهیه کنید.

پس از آن در گوگل "کدام زبان برنامه نویسی" را جستجو کردم و تصاویر را ذخیره کردم زیرا می دانستم نوعی درخت ایجاد خواهد شد تا بتواند به شما کمک کند که حرکت کنید و کدام زبان برای چه چیزی مناسب است و من به این تصویری که آن را در عنوان قرار دادم، برخوردم.

نحوه انتخاب یک زبان برنامه نویسی و از بین بردن عادت‌های بد

در ابتدا این تصویر را در یک پست وبلاگ یافتم اما به نظر می‌رسد در سراسر وب دوباره بارگذاری می‌شود و نمی‌دانم چه کسی آن را در ابتدا ایجاد کرده است اما از کسی که این کار را کرده سپاسگزارم.

بعد از جستجوی این تصویر، قرار دادم که کدام زبان برای کدام هدف مناسب است. کمی شبیه به این است:

  • می‌خواهم بتوانم برنامه‌های اندروید را با جاوا یا کاتلین ایجاد کنم
  • می‌خواهم بتوانم در ویندوز نرم‌افزاری را با سی شارپ، جاوا یا پایتون بسازم
  • می‌خواهم بتوانم برنامه‌های وب کاربردی را با زبان‌های پایتون یا جاوااسکریپت ایجاد کنم که به بازی یا اطلاعات در مورد بازی‌ها کمک می‌کند
  • می‌خواهم در ابتدا یک زبان ساده مانند پایتون را یاد بگیرم و در آن مهارت کسب کنم
  • دوست دارم روزی به یک حرفه‌ای در برنامه نویسی (پایتون، سی شارپ، جاوا) تبدیل شوم
  • لزوما نمی‌خواهم برای شرکت‌های FAANG کار کنم چون باید دنبال علاقه‌ام بروم (در جاوا - باید در شهر خود به دنبال شغل باشم و آنچه را که در حال حاضر زبان محبوب برای شرکت‌های محلی بود پیدا کنم)
  • می‌خواهم نرم‌افزاری برای آموزش مطالب دخترم در آینده تهیه کنم با جاوا، پایتون یا سی شارپ

پس از آن، آنها را لیست کردم و بدیهی است که جاوا و پایتون بیشتر در آن دیده می‌شوند. در حال حاضر برخی از اصول اولیه جاوا را می‌دانستم اما در سراسر وب که هر پست وبلاگ را می‌خواندم ادامه می‌داد و می‌گفت "پایتون یادگیری بسیار آسانی دارد". بنابراین می‌دانستم از آنجا که هر دو خیلی نزدیک بودند، واقعا می‌خواهم در یکی از آنها مسلط شوم. در حالی که پس از آن من فقط با پایتون کار می‌کنم. قبل از این، بدون هدف توصیه‌های یوتیوب را دنبال می‌کردم و واقعا پیشرفتی نمی‌دیدم. تهیه لیست به شما کمک می‌کند چشم انداز بزرگتر را ببینید.

اما اگر این کار را نکنید، همه چیز بی‌معنی است. به جو بی‌پایان فیلم‌های انجمن برنامه نویسی یوتیوب گوش ندهید که بهترین زبان کدام زبان است. شما دائما مانند من درگیر می‌شوید. شما می‌توانید به عنوان یک طراح، مهندس یا برنامه نویس خود را در یک آسمان خراش تصور کنید. بنابراین در حال حاضر فقط روی یکی از آنها متمرکز شوید. در آینده چیزهای بیشتری یاد خواهید گرفت و با هر آنچه که انتخاب می‌کنید عالی خواهید بود و مدتی با آن خو می‌گیرید. نیازی نیست تا روزی که پیر شوید و بمیرید، با آن زبان زندگی کنید. اما باید از اصول اولیه گذشته باشید.

می‌دانم که این مقاله طولانی شد. امیدوارم حداقل به یک نفر کمک کند. مراقب خودتان باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 4 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید