چگونه می‌توان به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار کارآمد بود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چگونه می‌توان به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار کارآمد بود

در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می‌توان به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار ،کارآمد بود. 

در دنیای مدرن یافتن یک دوره زمانی طولانی بدون حواس پرتی به طور فزاینده‌ای دشوار است.

ایمیل، پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و برنامه‌های چت معمولا جایزه برتر این حواس پرتی‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

حال، اگر موفق شوید از یکی از عوامل حواس پرتی که در بالا ذکر شد بگریزید، تهدید دیگری برای بهره‌وری وجود دارد. این تهدید همان گردهمایی‌ها (جلسات)  نام دارد.

برای بسیاری، داشتن تقویمی پر از جلسات به یک امر عادی تبدیل شده است. ما مجبور می‌شویم تا جایی که ممکن است کارهای خود را در بین این بخش‌های زمانی انجام دهیم.

من معتقد هستم که راهی برای مبارزه با این عوامل حواس پرتی به روشی مسئولانه و حرفه‌ای وجود دارد.

گردهمایی‌ها، گردهمایی‌ها و گردهمایی‌های بیشتر

متاسفانه، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که نمی‌توانند بر برنامه روزانه خود تسلط داشته باشند.

اقدام معمولی یا پیش‌فرضی که اکثر افراد در هنگام مطرح کردن پرسشی در ایمیل‌ها یا پیام‌های متنی انجام می‌دهند این است: بیایید جلسه‌ای برگزار کنیم. مشکل اینجا خود جلسه نیست، بلکه عوارض جانبی این جلسه است.

بر روی زمان تمرکز کردن به چه معناست؟

وقتی جلسات به طور پراکنده در طول روز برگزار می‌شوند، امکان تمرکز بر روی یک کار واحد برای مدت زمان طولانی دشوارتر می‌شود. البته این مقدار برای همه متفاوت به نظر می‌رسد. نکته مهم این است که جلسات بیشتر همیشه نشانه بهره‌وری نیستند.

جلسات می‌توانند به سرعت به مانعی تبدیل شوند که بهره‌وری را هم در سطح فردی و هم در سطح تیمی به مخاطره بیندازند.

مغز ما زمانی بهتر کار می‌کند که بتوانیم همزمان فقط بر روی یک کار تمرکز کنیم. انجام و تمرکز داشتن بر روی یک کار احساس خوبی به شما خواهد داد.

گردهمایی‌های کمتر، تمرکز بیشتر

مسلما، همه افراد آنقدر با رییس خود راحت نیستند تا به آن‌ها بگویند که نمی‌خواهند به این جلسه بروند. انجام این کار احتمالا خیلی خوب پیش نخواهد رفت.

پیشنهاد من این است که هر روز در تقویم کاری‌تان دوره‌هایی از زمان را به تعویق بیاندازید تا عمدا ادعا کنید که بر روی کاری متمرکز شده‌اید.

این دوره‌ها می‌توانند از ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت به طول بینجامند. من پیشنهاد می‌کنم که مدت زمان کافی را انتخاب کرده تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید فضای ذهنی مناسبی داشته باشید، بدون اینکه از تیم خود دور شوید.

هدف اصلی این است که کنترل هفته کاری‌تان را دوباره به دست بگیرید. به جای تمرکز بر روی جلسات ۳۰ الی ۶۰ دقیقه‌ای، بر روی وظایف کاری‌تان تمرکز کنید.

تهدید دیگری هم وجود دارد که باعث حواس پرتی ما می‌شود، اعلان‌ها.

آیا (ایمیل، چت، تماس) من را دریافت کردید؟

فرار از چیزی که من آن را جهنم اعلانات می‌نامم کار آسانی نیست، به ویژه در یک دنیای دور افتاده که بسیاری از ما در سال ۲۰۲۰ آن را احساس کردیم.

و چه کسی می‌تواند ما را سرزنش کند؟ ما پیامی را می‌بینیم، می‌خواهیم آن را بخوانیم. ما آن نشان قرمز را در گوشه صفحه می‌بینیم و مغز ما به صورت ناخودآگاه به ما می‌گوید که شما می‌خواهید ببینید آن پیام در مورد چه چیزی است.

نحوه برخورد من با این مساله کاملا ساده است، اما قبل از اینکه بحث کنم باید به تکنیک Pomodoro اشاره کنم.

مواد لازم برای تمرکز بهتر: یک زمان سنج و حالت "مزاحم نشوید"

تکنیک Pomodoro یک روش مدیریت زمان است که من از سال گذشته شروع به استفاده از آن کردم. این ایده ساده است. یک تایمر را به مدت ۲۵ دقیقه تنظیم کنید و تمام تمرکز خود را به کار مورد نظر برای تمام مدت آن ۲۵ دقیقه معطوف کنید. این ۲۵ دقیقه را بدون ایمیل، بدون پیام متنی، بدون چت و بدون هر اعلانی بگذرانید.

بعد از ۲۵ دقیقه، ۵ الی ۸ دقیقه یک استراحت کوتاه داشته باشید. این زمان معمولا هنگامی است که اعلان‌ها را بررسی می‌کنم و به هر پیامی که می‌گیرم پاسخ می‌دهم.

انجام این کار ممکن است کمی احمقانه یا بیش از حد سفت و سخت به نظر برسد، اما شخصا بهره‌وری مرا ده برابر افزایش داده است.

هر کاری که برای شما مفید است را انجام دهید

مثل همیشه، هر موقعیتی متفاوت است. هنگام تلاش برای ارزیابی اینکه چه چیزی برای شما و همکارانتان بهتر خواهد بود، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. توصیه من، ساده است.

امروز کمی وقت بگذارید تا ارزیابی کنید که چگونه می‌توانید دوره‌های زمانی مشخصی را در آینده برای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

اگر این روش‌ها را با هم و در کنار هم استفاده کنید، من به شما اطمینان می‌دهم که نه تنها احساس مثمر ثمر بودن خواهید کرد بلکه احساس کنترل بیشتری بر روز خود خواهید داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید