جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه در سال ۲۰۲۰ به یک فریلنسر موفق تبدیل شویم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 13 دقیقه

چگونه در سال ۲۰۲۰ به یک فریلنسر موفق تبدیل شویم؟

با همه گیر شدن ویروس کرونا و ضربه خودرن به صنعت و تجارت، فریلنسینگ برای بسیاری از متخصصان به یک انتخاب شغلی تبدیل شده است. همه در اینترنت به دنبال جواب این سوال هستند که چگونه می‌توان به یک فریلنسر موفق و خوب تبدیل شد؟

من از رشد جامعه فریلنسری تعجب نمی‌کنم زیرا فریلنسرها همان کسانی هستند که برای سال‌ها در حال خدمت کردن به اقتصاد هستند. آن‌ها به ما یاد داده‌اند که می‌توان حتی بیشتر از کارمندان تمام وقت هم کسب درآمد کرد. فریلنسرها آزادی بیشتری در زندگی دارند و می‌توانند مطابق شرایط دلخواه خود کار کنند.

من در گذشته به عنوان فریلنسر در سایت‌هایی مثل guru.com، Upwrok و freelancer.com مشغول به کار بودم. همچنین به متخصصان آموزش دادم تا بتوانند به فریلنسرهایی موفق تبدیل شوند. همه‌ی آن‌ها به نحوی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. در حقیقت برخی از آن‌ها فریلنسری را با موفقیت به تجارتی بزرگ تبدیل کرده‌اند.

من در این مقاله تلاش کردم تا تمام تجربه‌های خود را به شما نشان دهم و امیدوارم با استفاده از آن‌ها کلید موفقیت در زمینه فریلنسری را بدست آورید.

رشد اقتصاد فریلنسینگ

اقتصاد فریلنسینگ به لطف اینترنت در چند سال گذشته با سرعت بسیار خوبی رشد کرده است.

- حدود ۳۶ درصد از کارگران ایالات متحده از خانه‌های خود مشغول به کار هستند و آن‌ها با یکدیگر توانسته‌اند در سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۴ تریلیون دلار به اقتصاد کشور کمک کنند.

- مبلغ ۴ تریلیون دلار در مقایسه با سهم کارگران خانگی در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

- ۷۷ درصد از مردم پس از ترک مشاغل تمام وقت و روی آوردن به فریلنسری، از لحاظ مالی ثبات بیشتری را احساس می‌کنند.

- بیش از ۴۰ درصد از جمعیت ایالات متحده قصد دارند در چند سال آینده به صورت فریلنسر کار کنند. گفته می‌شود که ۲۰۲۰ همان سال خواهد بود. من از همین حالا برای چنین روزی آماده شده‌ام.

شما می‌توانید در اینجا منابع این ارقام گفته شده را مشاهده کنید.

چه شما یک توسعه‌دهنده وب توانا در خلق وبسایت‌های شگفت‌انگیز باشید و چه یک نویسنده محتوای ماهر در نوشتن مطالب، فریلنسینگ برای تمام مشاغل مناسب خواهد بود.

چرا به صورت فریلنس؟

در طول برنامه‌های آموزشی EDP خودمان، با افراد زیادی ملاقات می‌کنم که آن منبع درآمد اضافی را علاوه بر مشاغل تمام وقت خود می‌خواهند. گاهی نیز قصد ترک کردن شغل خود را دارند و می‌خواهند برای خودشان کار کنند.

از آنجایی که اکثر آن‌ها هیچ تجربه‌ای در خصوص کارآفرینی نداشته‌اند، عمدتاً علاقه دارند که به عنوان یک فریلنسر این موضوع را امتحان کنند. اگر همه چیز خوب پیش رفت، یک تیم استخدام کنید و فریلنسینگ را به یک کار حرفه موفق تبدیل کنید.

اگر بخواهم صادقانه بگویم، همه به انجام مشاغل و ساخت تجارت علاقه‌مند نیستند. بسیاری از مردم تنها می‌خواهند به عنوان یک فریلنسر فعالیت داشته باشند؛ بدون اینکه مسئولیت اداره یک تجارت کوچک را به دوش بکشند.

سال‌ها پیش همسرم قصد داشت دوباره کار کند. قبلاْ او در کنار من مشغول به کار بود اما به خاطر فرزندانمان مجبور شد از کار کردن کناره‌گیری کند. با بزرگتر شدن بچه‌ها او دوباره تصمیم گرفت به دنبال کار بگردد. او به دنبال فرصت‌های شغلی بود که بتواند ساعاتی منعطف را در اختیار او قرار دهد.

مشاغل تمام وقت کاملاً خارج از این بحث بودند. قبل از اینکه با بحث "ساعات منعطف و کار در خانه" صحبت‌های من را قطع کنید، بهتر است موضوعی را درک کنید: احتمال اینکه یک کارمند جدید ساعات منعطف برای کار داشته باشد یا بتواند از خانه کار کند بسیار کمیاب خواهد بود.

این فرصت‌ها عموماً برای کارمندان قدیمی یا افراد جویای کاری است که استراحت کاری اندکی داشته‌اند. اشخاصی که پس از یک وقفه طولانی به کارهای خود برمی‌گردند، خیلی سریع اعتماد کارفرمایان را جلب نمی‌کنند.

من فریلنسینگ را به همسرم پیشنهاد کردم. او در ابتدا به عنوان نویسنده محتوا در یک وبسایت فریلنسینگ شروع به کار کرد و خوشبختانه امروز با خوشحالی هفته‌ای ۱۵ تا ۲۵ ساعت در خانه کار می‌کند.

نکاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

سرانجام به بخشی رسیدیم که شما مشتاقانه منتظر آن بوده‌اید. در اینجا چندین مرحله ساده ذکر شده که به شما کمک می‌کند تا با موفقیت به یک فریلنسر تبدیل شوید.

یک اکانت در پلتفرم‌های فریلنسری داشته باشید

می‌توانید فعالیت خود را با upwork شروع کنید. این وبسایت یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پلتفرم‌ها برای کار فریلنسری است. همچنین پارامترهای کیفیت آن‌ها تضمین می‌کند که فریلنسرها توسط مشتریان کلاهبردار فریب نخواهند خورد.

همچنین می‌توانید برای کار پیدا کردن به freelancer.com و guru.com نگاهی بیاندازید. آن‌ها نیز به همان اندازه خوب هستند و می‌توانند فرصت‌های زیادی را برا شما به همراه داشته باشند.

مطرح شوید

حال شانس به شما رو کرده و باید کمی جلب توجه کنید. وقت آن رسیده تا کت و شلوار خود را تن کنید، درست مانند زمانی که قصد رفتن به یک جلسه کاری را دارید. خیلی تند نروید چون شوخی کردم. ظاهر فوق‌العاده را به شرکت‌ها بسپارید. اگر نمی‌توانید با تاپ و شلوارک کار کنید، پس هدف‌تان از فریلنسر شدن چه بوده است؟ چه آزادی در پوشیدن کت و شلوار وجود دارد؟

وقتی از مطرح شدن شما صحبت کردم، منظورم ارائه مدارک و اطلاعات شما در یک چارچوب قابل ارائه بوده است. شما می‌توانید در وبسایت‌های فریلنسری، پروفایل مورد نظر خود را ایجاد کنید. برای اینکه پروفایل شما مطرح شود باید سخت تلاش کنید. پروفایل همان هویت برند شماست. بنابراین زمانی را به بهینه‌سازی پروفایل خود اختصاص دهید.

به همین خاطر شما باید یک وبسایت داشته باشید تا کارهای خود را در ان به نمایش بگذارید. در وبسایت خود از زمینه‌ای استفاده کنید که با کارهای شما مطابقت داشته باشد. اگر عکاس هستید، وبسایتی داشته باشید که پر از تصاویر با کیفیت و بسیاری از موارد دیگر می‌باشد.

این واقعیت را به یاد داشته باشید که شما دیگر در یک شرکت کار نمی‌کنید. شما خودتان محصولی هستید که سعی در فروشش دارید. هر چه بیشتر مطرح شوید، شانس بدست آوردن شغل نیز بیشتر خواهد شد.

بازایابی شخصی را یاد بگیرید

بازاریابی چیست؟ وقتی از برخی از مردم می‌خواهید تا خودشان را بازاریابی کنند، فوراً دستپاچه شده و می‌ترسند. اگر نمی‌توانید خودتان را بازاریابی کنید، یعنی نمی‌توانید به عنوان یک فریلنسر کار کنید. در اینجا منظور از بازاریابی شخصی این نیست که تبلیغات‌هایی را در مورد خود بسازید. این موضوع به معنای مطرح کردن خودتان و ارائه پیشنهادات بسیار خوب است. لطفاً افراد بازاریاب را برای تبلیغات خودتان استخدام نکنید.

هیچکس در این دنیا نمی‌تواند شما را بهتر از خودتان به دیگران معرفی کند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید پیشنهادات خوب ارائه دهید یا نمی‌دانید که باید با مهارت‌های خود چه کار کنید، به اینترنت بروید و ترفندهای تجارت را یاد بگیرید. به قول معروف:« نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.»

به زندگی خود نظم دهید

شاید با خودتان بگویید که چرا من دائماً سعی دارم شما را نصیحت کنم. مگر تبدیل شدن به یک فریلنسر چقدر می‌تواند خاص باشد؟ تمام توصیه‌های من عمومی می‌باشند و این بدان معناست که برای تمام افراد در زندگی مفید خواهد بود. نوشته‌های من برای فریلنسرها معنای بیشتری خواهد داشت زیرا نبود نظم در این آزادی می‌تواند شغل فریلنسری آن‌ها را به خطر بیاندازد.

من قراردادهایی را با بسیاری از فریلنسرها خاتمه دادم و تنها دلایل این کار هم عدم متعهد ماندن به زمان تحویل و ضعف در برقراری ارتباط درست بوده است. من کاملاً شما را درک می‌کنم. شما یک فریلنسر هستید و می‌خواهید مطابق علاقه و شرایط خود کار کنید، اما رفتار غیرحرفه‌ای شما چه چیزی را به مشتری می‌فهماند؟

من در گذشته پروژه‌های ناموفقی را داشته‌ام زیرا در واگذاری این پروژه‌ها به افراد مناسب مرتکب اشتباه شدم. طبق مشاهداتی که داشته‌ام، بی نظمی جزو اصلی‌ترین مشکلات فریلنسرها است. آن‌ها مقداری درآمد کسب می‌کنند اما با بی دقتی آن را خرج خواهند کرد.

شاید بیخیال پروژه شده و حتی مشتری را فراموش کنید. از آنجایی که مشتری با شما مایل‌ها فاصله دارد و شما کارمند یک شرکت نیستید، او را مجبور می‌کنید تا طبق خواست شما عمل کند. این طرز فکر بزرگترین دلیل شکست بسیاری از فریلنسرها است. به همین خاطر من از فریلنسرها می‌خواهم در زندگی خود منظم و سازماندهی شده عمل کنند. با اعمال نظم در زندگی حرفه‌ای می‌توانید اعتماد را در روابط کاری خود به وجود آورید.

هنگامی که به طور فعال با مشتری کار می‌کنید، خود به خود نظم را به زندگی اضافه می‌کنید. موارد ساده‌ی زیر به شما در رسیدن به موفقیت کمک خواهند کرد:

- برقراری ارتباط درست از طریق چت یا تماس

- ارسال گزارش هفتگی

- پایبند بودن به برنامه‌ها

- انتخاب برنامه پروژه‌ای درست و پایبند ماندن به آن

- اطلاع رسانی به مشتریان در مورد هرگونه مشکل احتمالی

- اولویت‌بندی کردن کار طبق زمان موافقت شده برای تحویل

فریلنسر بودن آسان نیست و مطمئناً مانند سایر مشاغل مزایا و معایبی خواهد داشت. شما اکثر اوقات در خانه کار می‌کنید و طبیعتاً خانواده شروع به صحبت کردن با شما می‌کند. آن‌ها از شما انتظار انجام دادن برخی کارها را دارند. اگر در یک شغل اداری کار می‌کردید، دیگر موظف به انجام آن کارها نبودید.

برای آن‌ها توضیح دهید که چرا حضور شما در خانه نباید با کم کار بودن شما یا حتی بیکار بودن اشتباه گرفته شود. تنها چیزی که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید، کمی نظم و برنامه‌ریزی است. با تقویت اعتماد در روابط کاری، هیچ مشکلی در بازار فریلنسری وجود نخواهد داشت.

زبان انگلیسی را یاد بگیرید

قبل از اینکه بخواهید جبهه وطن پرستی بگیرید، به این فکر کنید که اکثر پیشنهادات کاری در وب از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ بیشتر پیشنهادات شغلی از کشورهای جهان اول می‌باشد و زبان اکثر این کشورها انگلیسی است. اگر زبان مشتری را بلد نباشید، چگونه می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید؟ لطفاً نگویید که از مترجم گوگل استفاده خواهید کرد چون این یک ابزار وحشتناک است. این ابزاری است که معنای جملات در ترجمه‌ی آن از بین خواهد رفت. برای اینکه بتوانید به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید، بهتر است زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

برای کمک گرفتن می‌توانید از ابزارهای مبتنی بر وب استفاده کنید

وقت طلاست. شما به عنوان یک فریلنسر باید به خوبی از زمان استفاده کنید تا بتوانید درآمد قابل قبولی را بدست آورید. چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟

من به شما توصیه می‌کنم از اسکایپ برای مکالمه با مشتری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از Trello و Asana برای مدیریت کارهای خود بهره ببرید. شما با teamwork می‌توانید بهتر در مورد پروژه‌ها با مشتریان تعامل برقرار کنید. برای اینکه کارها و زمان تحویل پروژه‌ها را نیز فراموش نکنید، می‌توانید از تقویم گوگل استفاده کنید.

شما باید برای دریافت پرداخت‌های آنلاین، یک حساب کاربری در PayPal ایجاد کنید. شما به عنوان یک فریلنسر، تماماً به خودتان متکی هستید. برای اینکه به موفقیت برسید، از هیچ کمکی دریغ نکنید. بگذارید اتوماسیون بخشی از سختی‌های شما را کمتر کند. چه چیز جالبی در فریلنسر بودن وجود دارد؟ بیایید جواب این سوال را در مورد بعدی یاد بگیریم.

بیشترین مهارت درخواستی در فریلنسینگ چیست؟

حالا بعداً به آمار و ارقام می‌پردازیم، اما ابتدا بگذارید این سوال را با تجربه‌ی شخصی خودم پاسخ دهم. از آنجایی که بیشتر کارها به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد، بیشترین مهارت درخواستی در فریلنسینگ باید برنامه‌نویسی یا کدنویسی به زبان‌های متن باز و پلتفرم‌هایی مانند LAMP، WordPress، Magento و غیره باشد.

دومین مجموعه مهارت‌های درخواستی می‌تواند بازاریابی دیجیتال، نوشتن محتوا، کمک مجازی، تماس تلفنی و غیره باشد. طبق گفته‌ی GetSmarter در سال ۲۰۱۷ بالاترین مهارت‌های درخواستی طراحی وبسایت، طراحی گرافیک، عکاسی، نوشتن محتوا و بازاریابی دیجیتال بوده است. با افزایش تقاضا، تعداد فریلنسرها نیز افزایش پیدا می‌کند. بیشتر این فریلنسرها از کشورهای جنوب آسیا هستند.

بازارها پر از فریلنسرهایی است که به دنبال کسب درآمدی آسان هستند. به همین خاطر متمایز شدن فریلسنرهای خوب از دیگران بسیار دشوار شده است. این سبب می‌شود تا من از خودم چنین سوالی را بپرسم: چگونه یک فرد می‌تواند به فریلنسری موفق تبدیل شود؟

منظور من این است که چگونه می‌خواهید در این جماعت شلوغ خودتان را مطرح کنید؟ هیچ فرمول سری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. اگر هم وجود داشت، مطمئناً من اولین شخصی بودم که آن را پیدا می‌کردم زیرا سال‌هاست که سعی می‌کنم میانبری برای ثروتمند شدن پیدا کنم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است