چگونه متا‌ تگ‌های وبسایت را بررسی و تولید کنیم؟

گردآوری و تالیف : ارسطو عباسی
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1397
دسته بندی ها : سئو

در این آموزش سریع قرار است که به صورت کامل ابزاری ساده و در عین حال بسیار مفید به نام Hey Meta را معرفی کنم. اگر می‌خواهید بدانید که وبسایت‌تان چه چیزهایی را موقع نشر کردن به اشتراک می‌گذارد و موارد اصلی آن شامل چه چیزهایی است، Hey Meta یک ابزار مفید برای‌تان خواهد بود، همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید از درست بودن متا تگ‌های وبسایت مطمئن شوید. 

متا تگ‌های‌تان را بررسی کنید

برای بررسی کردن وضعیت متا تگ‌های وبسایت‌تان کافی است در وبسایت Hey Meta در قسمت ورودی اصلی وبسایت، آدرس وبسایت‌تان را وارد کنید. بعد از آن شما با یک پیش‌نمایش از اطلاعات وبسایت یا بهتر بگوییم یک کارد مواجه خواهید شد که شبیه حالتی خواهد بود که در آن وبسایت‌تان را در شبکه‌های اجتماعی و یا اپلیکیشن‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید. در این پیشنمایش ساده، نام، توضیحات و تصویر مربوط به برگه وبسایت شما نمایش داده می‌شود. 

نکته: می‌توانید بجای استفاده از آدرس صفحه اصلی وبسایت، برگه‌های دیگر وبسایت را نیز قرار دهید.

 متا‌ تگ‌

اگر وبسایت شما برای هرکدام از این موارد تصویر و یا نوشته‌ای نداشته باشد، هیچ چیزی برای شما به نمایش درنمی‌آید. 

بعد از وارد کردن اطلاعات، علاوه بر پیشنمایش، در زیر قسمت کارد اطلاعات عنوان، توضیحات و تصویر به صورت مجزا از همدیگر در نمایش داده شده، اما مقادیر آن‌ها قابل تغییر است، این قسمت در حقیقت برای بررسی درست بودن مقادیر در وبسایت در نظر گرفته شده، اما همانطور که گفته شد اگر از درست بودن آن‌ها مطمئن نیستید، می‌توانید مقادیر را تغییر دهید.

 متا‌ تگ‌

برای این کار کافی‌ست مقدار جدید مورد نظرتان را در ورودی‌های تعیین شده قرار دهید و براساس محدوده در نظر گرفته شده آن‌ها را پر کنید (برای مثال محدوده عنوان بین ۱ تا ۵۰ در نظر گرفته شده است). این کار را برای ورودی‌های دیگر (تصویر و توضیحات) نیز می‌توانید انجام دهید. بعد از وارد کردن تمام این اطلاعات روی دکمه Generate کلیک کنید. 

حال می‌توانید کدهای تولید شده را در قسمت head وبسایت قرار دهید.

نکته بسیار خوب این قسمت این است که علاوه بر خود وبسایت، کدها برای شبکه‌های اجتماعی نیز بهینه‌سازی می‌شوند. به این صورت که شما می‌توانید وبسایت خود را در شبکه‌های اجتماعی، به آن صورتی که دوست دارید منتشر سازید.

در آخر یک بار دیگر وبسایت را بررسی کنید، ببینید آیا ورودی‌ها با چیزهایی که شما وارد کرده‌اید سازگار هستند یا خیر.

منبع

مقالات پیشنهادی

چگونه ترافیک وبسایت را بعد از طراحی مجدد آن کنترل کنیم؟

اگر به تازگی وبسایت‌تان را مجددا طراحی کرده‌اید، مطمئنا از این موضوع که نرخ ترافیک، تبدیلات و فروش‌های‌تان افزایش پیدا کند هیجان زده باشید، اگر چنین ا...

دکتر استارتاپ (مهدی علیپور) چگونه کار می کند

این مطلب به درخواست وبسایت راکت تهیه شده ، از من خواسته شده تا در مورد روتین های روزمره ، سبک کاری ، فضای کارم و ابزارهایی که استفاده میکنم براتون توض...

چگونه محتوای اینستاگرام را در وبسایت نمایش دهید؟

یکی از پر استفاده ترین تاکتیک هایی که بازاریابان برای جذب مخاطب و مشتری استفاده می کنند بهره برداری از شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام یکی از بهترین...

چگونه به صورت سریع ریز تعاملات را به وبسایت اضافه کنیم؟

در وبسایت راکت به صورت مکرر در رابطه با ریزتعاملات و نقش آن‌ها در رابط و تجربه کاربری صحبت کرده‌ایم. ریزتعاملات باعث می‌شوند که کاربر به صورت بسیار شگ...