وقتی صحبت از صفحهی خطای ۴۰۴ میشود، مرز نازکی بین مشغول شدن و عصبانی شدن وجود دارد. این صفحات در هر وبسایتی نادیده گرفته میشوند. تنها دلیل آنها برای غفلت کردن از همچین صفحاتی این است که قرار نیست بازدیدکنندگان با آنها روبرو شوند. این صفحات در مواقع مواجه شدن با یک URL خراب، خاموشی یک سرور یا نبود محتوای مورد نظر نشان داده میشوند.
یک صفحه ۴۰۴ جذاب، فرصتی را برای شما فراهم میکند تا بازدیدکنندگان را به برند خود متصل کرده و یک تجربه کاربری عالی را خلق کنید. با این روش آنها تشویق میشوند تا تمام وبسایت شما را جستجو کنند. در این مقاله به شما صفحات ۴۰۴ مورد علاقه خود را که توسط برترین برندها استفاده شده نشان خواهم داد. همچنین استراتژیهایی را برای شما ذکر خواهم کرد تا بتوانید میزان فروش خود را افزایش دهید. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه صفحات خطای خود را برای دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر بهینهسازی کنید.
چرا یک صفحه ۴۰۴ سفارشی مهم است
این احتمال وجود دارد که لینکها به مرور زمان خراب شوند. محصولات و صفحات حذف میشوند یا تغییری در ساختار وبسایت اعمال میشود. هنگامی که بازدیدکنندگان روی لینک "مرده" کلیک میکنند، صفحهی خطای ۴۰۴ را مشاهده خواهند کرد. نیازی نیست شما احساس بدی داشته باشید چون گاهیاوقات این بازدیدکنندگان هستند که به راحتی URL اشتباه را تایپ میکنند. وقتی آنها وارد یک لینک اشتباه شوند، به صفحه ۴۰۴ هدایت خواهند شد.
به عنوان مثال آنها به جای باز کردن "medium.com/@divadsanders" سعی میکنند "medium.com/divad-sanders" را باز کنند. مورد اول صفحه پروفایل من در مدیوم است، اما مورد دوم اصلاً وجود خارجی ندارد.
متوجه این تفاوت میشوید؟ تایپ کردن URL اشتباه سبب مواجه شدن شما با خطای ۴۰۴ در مدیوم میشود. صفحهی خطای ۴۰۴ یکی از پیامهای زیر را نشان میدهد:
- ۴۰۴ پیدا نشد
- URL درخواستی در این سرور یافت نشد
- خطای ۴۰۴
- صفحه یافت نشد
به جای اینکه تصور کنید این صفحات یک اشتباه هستند، آنها را به عنوان یک شبکه ایمن در نظر بگیرید. یک صفحهی ۴۰۴ نباید پایان سفر بازدیدکنندگان شما باشد. آنها نباید مجبور به بستن پنجره شوند، بلکه در عوض باید به صفحه دیگری در سایت هدایت شوند. یک صفحهی ۴۰۴ فرصتی برای نشان دادن برند تجاری است و نباید سبب ناامیدی بازدیدکنندگان شما شود.
چرا برندسازی یک تفاوت را ایجاد میکند
بیایید بگوییم که صفحه ۴۰۴ معرف کل تجارت شما به بازدیدکننده بود. آیا آنها میدانند که این شما بودید؟ آیا آنها از شخصیت، پیشنهادات، ارزشها و یا رسالت شرکت شما مطلع میشوند؟ هر چه صفحه بی روح و تاریک باشد، ناامیدی بیشتر و اشتباه مشخصتر خواهد بود. یک صفحه ۴۰۴ باید اتفاقی خوشحال کننده باشد که منجر به سردرگمی یا دلخوری نشود.
بهترین صفحات ۴۰۴ مربوط به برندها هستند و داستان تجارت را بازگو میکنند. این صفحات تصویر، صدا، رنگ، فونت و پیام فوقالعادهای دارند.
چگونه میتوانید از صفحه ۴۰۴ خود بیشترین استفاده را داشته باشید
صفحه اصلی سایت شما باید احساسی که صفحه ۴۰۴ به بازدیدکنندگان میدهد را تعیین کند. صفحه اصلی معرف وبسایت و برند تجاری شما میباشد. این صفحه باید شخصیتی را ارائه دهد که بازدیدکنندگان بلافاصله با آن ارتباط برقرار کنند. اولین برداشتها همیشه ماندگار خواهند ماند.
صفحهی ۴۰۴ نیز باید شامل همان شخصیت باشد. این صفحات باید شامل همان دستورالعملهای تجاری باشند که در صفحات دیگر به کار گرفته شده است. شما فرصتهای بیشتری برای نشان دادن ارزش برند خود در صفحات خطا دارید.
محصول خود را در آن بگنجانید
این صفحهی خطایی که توسط دیزنی استفاده شده، یکی از محبوبترین شخصیتهای آنها یعنی رالف خرابکار را نشان میدهد. بیشتر صفحات خطا دارای تصاویر استاتیک هستند اما همانطور که مشاهده میکنید، این صفحه ۴۰۴ یک فیلم متحرک و سرگرمکننده را برای بهبود تجربهی کاربر ارائه میدهد.
این صفحه شامل دو موضوع مربوط به سری دوم انیمیشن رالف خرابکار است که تنها طرفداران متوجه آن خواهند شد.
نوار جستجو را اضافه کنید
در مواقعی که صفحه به مکان جدیدی انتقال داده شده است، با درج یک نوار جستجو به کاربر این امکان را بدهید تا صفحه یا محتوای موجود در آن را جستجو کند.
به عنوان مثال صفحه ۴۰۴ در وبسایت جنگ ستارگان این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند تا کل وبسایت را برای پیدا کردن صفحه مورد نظر خود جستجو کنند. تصویر یک ستارهی مرگ که کاملاً مسلح یا عملیاتی نیست، بهترین ارتباط را با فیلمهای این سری دارد.
حتی اگر این صفحه یک صفحهی خطا باشد، بازدیدکنندگان همچنان میتوانند برند، داستان و شخصیت ان تجارت را مشاهده کنند.
آخرین پیشنهادات خود را به اشتراک بگذراید
یک صفحهی استاندارد ۴۰۴ گزینههای بسیار اندکی از جمله برگشت به صفحه اصلی یا ترک سایت را در اختیار کاربران قرار میدهد. هنوز فرصتهای زیادی در این صفحه باقی مانده است. به هدف اصلی وبسایت خود فکر کنید. آیا میخواهید مخاطب جذب کرده یا محصولات خود را بفروشید؟ خب این فرصت در اختیار شماست.
آیا تا به حال متوجه صفحه ۴۰۴ در eBay شدهاید؟ بهترین معاملات آنها برای کاربران قرار داده شده تا آنها را مشاهده کرده و خریداری کنند. با ورود به هر صفحه در وبسایت eBay شما محصولاتی برای خرید را مشاهده خواهید کرد. صفحهی خطای آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بازدیدکنندگان را بخندانید
Unsplash مکانی ایدهآل برای نویسندگان مدیوم است که میتوانند تصاویر رایگان را از آن دریافت کنند. این سایت ویدیویی خندهدار را در صفحه ۴۰۴ خود به کاربران ارائه میدهد. هر بار این ویدیو متفاوت خواهد بود.
فیلمها هیچ ارتباطی با Unsplash ندارند، اما هرکدام از آنها باعث خندیدن شما خواهند شد. این وبسایت به جای استفاده از محصولات یا خدمات خود، از احساسات مثبت برای ایجاد رابطه با کاربران و ایجاد تجربهای لذتبخش استفاده میکند. همین امر سبب شده است تا این برند شناخته و محبوب شود.
شما میتوانید خودتان این صفحه را امتحان کنید. اینجا کلیک کرده و صفحه را چند بار رفرش کنید.
سرزنشها را قبول کنید
مشاغل به طور روزمره به خاطر مشکلاتی در سرویس ارسالی، خدماترسانی بد به مشتری و حتی کیفیت پایین محصولات خود انتقاداتی را دریافت میکنند. اما چه تعداد از آنها واقعاً تقصیر خودشان است؟ مطمئناً خیلی نخواهد بود.
شرکت استارباکس بعد از هر گونه تخلفی از جانب بازدیدکنندگان خودشان را مقصر میدانند. بسیاری از صفحات ۴۰۴ ظاهری رباتیک و خودکار دارند، در حالی که این صفحه احساس پشیمانی را به مخاطب القا میکند.
برندسازی به موارد بی جانی مثل تجارت، شخصیتی انسانی میبخشد و سبب میشود تا مشتریان در برقراری ارتباط با آن احساس راحتی کنند. بهترین راه برای انجام این کار از طریق پیامرسانی، لحن درست و صدای یک برند است.
بیایید به لیستی از تمام کارهایی که استارباکس در این صفحه درست انجام میدهد نگاهی بیاندازیم:
- از این اشتباه عذرخواهی میکند
- روبرو شدن با این صفحه را تقصیر خود میداند
- توضیح میدهد که چرا ممکن است یک بازدیدکننده با صفحات خطا مواجه شود
- با گامهای بعدی سعی میکند موقعیت رخ داده را اصلاح کند
- لینکهای مختلفی را به صفحه اصلی، صفحه تماس و سایتمپ اضافه میکند
- به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد تا آن لینک خراب را گزارش دهند
این مولفهها تجربهی مورد انتظار بازدیدکنندگان هنگام تعامل برقرار کردن با برند استارباکس را نشان میدهد. خدمات به مشتری، مسئولیت پذیری و تفاهم باید در تمام بخشهای استارباکس آشکار باشد.
لینکهای خراب را تعمیر کنید
وبسایت شما در حالت ایدهآل نباید دارای صفحه ۴۰۴ باشد. تمام لینکها باید عملکرد درستی را از خودشان نشان دهند تا بازدیدکنندگان بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند. نبود صفحات ۴۰۴ تنها یک آرزوست. اشتباهات رخ خواهند داد، اما یک صفحهی ۴۰۴ مطمئن میشود که شما مشتریان بالقوه را از دست نمیدهید.
برای اینکه بازدیدکنندگان با صفحات خطا روبرو نشوند، بهترین راه حذف کردن مواردی است که باعث این اتفاق خواهند بود. در سایت خود به دنبال لینکهای خراب بگردید. اینکه بعد از چه مدتی باید دوباره لینکهای خود را بررسی کنید به بزرگی سایت شما بستگی دارد.
به دنبال مقالات، فیلمها، تصاویر و حتی هایپرلینکهای خراب بگردید. با وجود لینکهای خرابی که به سایر وبسایتها ارجاع داده شده، ممکن است نیاز به بروزرسانی داشته باشید. اگر شما مجبور هستید صفحات زیادی را جستجو کنید، از "Dead Link Checker" استفاده کنید. این یک ابزار رایگان است که تمام وبسایت شما را به منظور شناسایی لینکهای خراب جستجو میکند.
همهی صفحات ۴۰۴ مشابه یکدیگر نخواهند بود. شرکتها روشهای مختلفی برای طراحی صفحات خود دارند. برخی از آنها مستقیماً از تجارت خود استفاده کرده و برخی دیگر به شکلی متکبرانه با بازدیدکنندگان خود تعامل برقرار میکنند.
در هر صورت شما باید مسیری را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید تا آنها وبسایت شما را ترک نکنند. شما باید به منظور برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان خود، ارزش برند تجاریتان را برای آنها بیان کنید.
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید