جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
نحوه‌ی پیدا کردن بهترین تصویر شاخص برای وب‌سایت خود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

نحوه‌ی پیدا کردن بهترین تصویر شاخص برای وب‌سایت خود

یک وب‌سایت موفق از مولفه‌های بسیاری ساخته شده است، اما ممکن است به اندازه‌ی مولفه‌هایی که اولین تصور را در فرد ایجاد می‌کنند مهم نباشد. به عنوان مثال شما حتماً می‌خواهید که وب‌سایتی زیبا و تاثیرگذار داشته باشید، اما چه فایده‌ای دارد اگر کسی حاضر نباشد در آن پیمایش کند؟

به همین دلیل است که اغلب طراحان دانش و انرژی زیادی را در بخش شاخص قرار می‌دهند. این فضای اصلی در بالای صفحه قرار دارد و اغلب شامل پیام‌های کلیدی و فراخوان‌های عمل می‌باشد. این فضا یکی از اولین بخش‌هایی است که بازدیدکنندگان با آن روبرو می‌شوند و تاثیر بسیار زیادی در اهمیت سایر بخش‌های سایت دارد.

چرا به عنوان "بخش شاخص" شناخته می‌شود؟

این اصطلاح بحث برانگیز، از تئاتر و فیلم‌ها سرچشمه می‌گیرد؛ جایی که "قهرمان" نقشی اساسی و شاخص را ایفا می‌کند. این ارتباط کاملاً واضح است:

« بخش شاخص بخش‌های دقیق‌تری هستند که برای بررسی دقیق مخاطبان در نظر گرفته می‌شوند.»

یک روش برای بهترین استفاده از این بخش این است که از تصاویر مناسبی در پس زمینه استفاده کنید. تصویر درست می‌تواند توجه کاربر را جلب کند. گاهی اوقات این تصاویر می‌توانند پیامی واضح را به کاربر منتقل کنند.تصویرپردازی پاراول (تصویر بالا) دقیقا همین کار را می‌کند؛ این تصویر شخصیت‌ها و سبک‌های نمایشی را در کنار اطلاعات مرتبط در بالا نشان می‌دهند.  

با این حساب بیایید ببینیم برای داشتن یک تصویر شاخص عالی در پس زمینه به چه چیزهایی احتیاج داریم. گاهی اوقات مردم از روش‌ها و رویکردهای متفاوتی به تصاویر مناسب خود دست پیدا می‌کنند. در ادامه ما به شما تصاویر فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهیم که با سابسکرایب کردن در Envato Elements به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.کتابخانه‌ای با بیش از ۴۰۰۰ تصویر و بافت پس زمینه که می‌تواند برای ارتقا بخشیدن به پروژه‌های شما مورد استفاده قرار بگیرد.

۱. محتوا را در بخش نخست نگه دارید

 قبل از هر چیزی، یک تصویر شاخص باید به کاربران این اجازه را بدهد تا مطالبی را که در بالای آن قرار دارد به راحتی بخوانند. این یک تعادل بسیار ظریف است. شما می‌خواهید این تصاویر هم جالب به نظر برسند و هم خوانایی متن‌ها را حفظ کنند. 

یک روش ساده برای تحقق این امر، استفاده از پس زمینه‌هایی با افکت بوکه است. City Lights Bokeh Background Vol. 01 به شما ۱۲ تصویر شهری مجزا را ارائه می‌دهد که تمام آن‌ها برای رسیدن به بهترین حالت خود تار شده‌اند. هر تصویر دارای ظاهری منحصر به فرد و جالب می‌باشد. این در حالی است که با استفاده از اینگونه تصاویر، تمرکز کاربران همچنان بر روی محتوا باقی خواهد ماند.

۲. خودتان را معرفی کنید

در حالی‌که استفاده از تصویر پس زمینه تنها برای ظاهر سایت خوب است، پیدا کردن تصویری که مربوط به اهداف سایت شما می‌باشد بسیار بهتر است. این فرصتی است که می‌توانید به وسیله‌ی آن کارهای خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید. با این حال شما در نحوه‌ی انجام دادن کارهای‌تان کاملاً آزاد هستید. شما می‌توانید چیزهایی کلی (مثل تصاویر پیشرفته) یا بسیار دقیق (مثل عکس ساختمان اداری خود) را پیاده سازی کنید.

اینجاست که بسته‌ای مثل Foodie می‌تواند مفید واقع شود. این بسته شامل ۶۵ تصویر از مواد غذایی و نوشیدنی‌های مناسب برای یک رستوران یا یک شرکت خدمات غذایی است. آن‌ها کاملاً به عنوان تصویر شاخص عمل می‌کنند و به شما کمک خواهند کرد تا تصور سریعی را در کاربران ایجاد کنید. به وسیله‌ی این تصور فوری، کاربران می‌توانند راحت‌تر با موضوع شما ارتباط برقرار کنند.

۳. حسی خوب و درست به وجود آورید

اگر می‌خواهید وب سایت خود را با کمی احساس ادغام کنید، ممکن است یک تصویر پیچیده‌تر همان چیزی باشد که شما برای برجسته‌تر کردن بخش شاخص خود به آن نیاز دارید. در چنین شرایطی، تصاویر برداری و مفهومی گزینه بسیار خوبی هستند. آن‌ها کاربران را با تصاویر خود قانع می‌کنند و تمایل دارند تا این کار را با حداقل مقدار متن انجام دهند. 

50 Abstract Grid Background نمونه‌ای عالی برای این تکنیک است. این منظره‌های ۳ بعدی، شگفت آور به نظر می‌رسند و می‌توانند برای بهبود بخشیدن به برنامه‌های مبتنی بر جغرافیا و یا وب سایت‌های آماری مورد استفاده قرار بگیرند. چنین تصاویری حتماً توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. 

۴. محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید

وب سایت‌هایی که محصولات و خدمات خود را به فروش می‌گذارند، می‌توانند از فضای شاخص برای تاثیرگذاری بیشتر بر کاربران استفاده کنند. این مثل بازدید کردن از یک نمایشگاه فروش اتومبیل است؛ جایی که ماشین های زیبا در جلو و مرکز دید قرار دارند. در چنین موقعیت‌هایی شما باید به دنبال تصاویر ساده‌ای برای پس زمینه باشید.

استفاده کردن از یکی از شش گزینه موجود در Abstract Spotlight Backgrounds به شما تضمین می‌کند که محصولات‌تان ستاره‌ی نمایش‌ها هستند. استفاده‌ی هوشمندانه‌ی آن‌ها از سایه‌ها به تنظیم نقطه‌ی کانونی کمک می‌کند؛ با این روش تصویر محصول و پیام شما به درستی روی بازدیدکننده اثر خواهد گذاشت.

۵. کمی شخصیت بکار ببرید

گاهی اوقات شما فقط قصد دارید کمی رنگ و شادی به تصویر شاخص خود اضافه کنید. به عنوان مثال یک فروشگاه محلی یا یک وبلاگ شخصی، اغلب می‌تواند از طریق به نمایش گذاشتن کمی شخصیت سود ببرد. شما می‌توانید برای ایجاد حسی نه چندان جدی از تصاویر استفاده کنید. تصاویر درست می‌توانند حسی جالب را به کاربر القا کنند.

گزینه‌های عالی و متعددی وجود دارد که متناسب با هر نوع شخصیت و موضوعی می‌باشند. شما می‌توانید با اضافه کردن مناظر شهری، تابستانی، مزرعه‌ای و غیره، تصویر شاخص خود را مطابق با آن تزئین کنید.

درست انتخاب کنید

بخش شاخص وب سایت شما نقشی بسیار مهم در ایجاد اولین تصور عالی در کاربر ایفا می‌کند. بنابراین هر جزئیاتی ارزش فکر کردن را دارند؛ به خصوص تصویرهای زمینه. انتخاب مسیر درست و مناسب امری سخت می‌باشد. شما باید به یاد داشته باشید که هدف ما، دانستن رسالت وب سایت شما و مخاطبان دلخواه‌تان است. فکر کنید که قرار است در این فضا چه کارهایی را انجام دهید، سپس تصویری مناسب را برای آن انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید متن خوبی را در سایت قرار دهید، باید دقت کنید که پس زمینه آن متن نباید حواس بازدیدکننده را پرت کند. برای سایت‌هایی که عملکردی ساده‌تر دارند، یک تصویر برجسته می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

هرچه را که انتخاب می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید که برای کسب علاقه کاربر و ترغیب آن‌ها به گشتن در سایت، رویکردی صحیح بسیار اهمیت دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است