چگونه می‌توان اولین کار خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده خودآموز پیدا کرد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

چگونه می‌توان اولین کار خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده خودآموز پیدا کرد

حدود شش ماه قبل، من شغل دیگری را به عنوان یک مهندس نرم‌افزار انتخاب کردم.این اولین کار من به عنوان یک توسعه‌دهنده تمام‌وقت است. و این نتیجه دو سال یادگیری سخت و مداوم من بود.

پیش از شروع برای پیدا کردن کار، تمام برنامه‌های آموزشی در وبسایت FreeCodeCamp را دیدم و همه این‌ها در حالی بود که من تمام‌وقت به عنوان یک معلم کار می‌کردم.

در طول این مدت، من در مورد تعیین اهداف و دستیابی به آن‌ها چیزهای زیادی آموختم.

همچنین یاد گرفتم که چگونه در مقابل خطرات مکرر و ناکامی‌های ناشی از تغییر شغلی ایستادگی کنم.

من تصمیم گرفتم به دو دلیل در مورد تغییر شغل - از تدریس تا توسعه - بنویسم.

اول از همه، تقریباً هر روز در شبکه‌های اجتماعی درباره آن از من سؤال پرسیده می‌شود. و این مقاله می‌تواند به عنوان منبعی خیلی خوب برای افرادی که توصیه‌ها و مشاوره‌های من را می‌خواهند، مفید باشد.

دلیل دومی که این را می‌نویسم این است که مسیری که من طی کردم، خیلی پیچیده بود. این داستان "به اتمام رساندن بوت‌کمپ در 12 هفته و پیدا کردن اولین کار من در زمینه تکنولوژی" نیست. من فکر می‌کنم این می‌تواند باعث تشویق و دلگرمی شما ‌شود، البته اگر در تلاش هستید تا اولین فرصت توسعه‌دهندگی خود را بدست بیاورید.

Bootcamp چیست؟

بوت کمپ، نوعی فعالیت گروهی است که در حوزه‌های متفاوت شغلی وجود دارد و معمولا در غالب کارگاه‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت تشکیل می‌شود. بوت کمپ‌ها دوره‌های فشرده‌ای هستند که شما را برای ورود به بازارکار آماده می‌کنند.

خب پرداختن به حاشیه کافیست، سر اصل مطلب می‌رویم.

بفهمید چه فرصتی در آنجا وجود دارد - سپس برطبق آن یاد بگیرید.

برخی‌ از شما، ممکن است اجازه مرخصی و وقت برای یادگیری داشته باشید، اما برای کسانی که قادر به چنین کاری نیستند، شما هم می‌توانید در اسرع وقت شروع به کار و یادگیری کنید.

برای انجام این کار، از خودتان چند سؤال بپرسید: دوست دارید در 1 تا 2 سال آینده کجا باشید؟ به کدام شرکت‌ها علاقه دارید؟ کجا دوست دارید زندگی و کار کنید؟

براساس پاسخ‌های خود، در بازار جستجو و تحقیق کنید. به پست‌های شغلی شرکت‌هایی که می‌خواهید در آنجا مشغول به کار شوید یا در کشوری که می‌خواهید زندگی کنید، نگاه کنید.

یا اگر رویای شما کار از راه دور است، به دنبال شغل‌هایی باشید که بتوانید از راه دور آن‌ها انجام دهید و به آن علاقه‌مند باشید.

پس از یافتن همه‌ی فرصت‌های شغلی، شروع به لیست کردن تمام مهارت‌های خواسته شده کنید.

سپس همه این موارد را اولویت‌بندی کنید. این یک لیست بسیار خوب برای هدایت شما در مسیر یادگیری خواهد بود.

وقتی اهداف خود را تعیین می‌کنید، باید دقیقاً آنچه را که می‌خواهید، بدانید. اگر جاه طلبی‌های زیادی دارید، ممکن است تمرکز خود را از دست دهید.

به عنوان مثال: یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی.

مطمئناً، خوب است که بیش از یک زبان را بلد باشید، اما اگر اولویت شما این است که به سرعت مشغول به کار شوید، مهم‌ترین چیز این است که روی اصول برنامه‌نویسی تمرکز کنید که فراتر از هر زبان دیگری است. همزمان شما باید مهارت‌های قابل فروش و بازاریابی را یاد بگیرید که این امر سبب می‌شود شما در سریع‌ترین زمان ممکن استخدام شوید.

به هر طریقی که می‌توانید، در حین یادگیری، تجربه کسب کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که توسعه‌دهندگان تازه‌کار با آن روبرو هستند، عدم تجربه است. شرکت ها می‌خواهند که شما 1تا 2 سال تجربه داشته باشید، اما اگر کسی نخواهد شما را استخدام کند، چگونه می‌توانید آن تجربه را بدست آورید؟

توصیه من به شما این است، در زمانی که هنوز در حال یادگیری هستید، هر چه سریع‌تر شروع به کسب تجربه‌ کنید.

در حالی که من برنامه‌های آموزشی freeCodeCamp را اجرا می کردم، با برنامه 1 Million Women To Tech رو‌به‌رو شدم، یک برنامه آنلاین با هدف آموزش فنی برای زنان (یک برنامه جهانی آموزش تکنولوژی آنلاین برای زنان که توسط یک موسسه خیریه کوچک ABC Education اداره می‌شود).

من علاقه‌مند به گذراندن دوره‌ها بودم و آن‌ها نیز به دنبال شرکت‌کننده بودند، بنابراین من هم به عنوان دانشجو و هم به عنوان داوطلب و شرکت‌کننده ثبت نام کردم.

این دوره یک تجربه باورنکردنی بود و نه تنها من از آن یاد گرفتم، بلکه اولین کار خود را در دنیای واقعی در یک سازمان از راه دور تجربه کردم. من دوستانی پیدا کردم و در پایان دوره، یک توصیه‌نامه عالی( توصیه‌نامه، نوشته‌ای است که توسط کار‌فرما، استاد دانشگاه، مشتری، معلم یا شخص دیگری که می‌تواند یک فرد عادی و یا دانشگاهی باشد، نوشته شود. هدف از نگارش توصیه‌نامه بیان مهارت‌ها، دستاوردها و توانایی شخصی فرد است) دریافت کردم.

اگر فرصتی برای کار‌آموزی پیدا کردید، این نیز یک روش عالی برای کسب تجربه کاری در سریع‌ترین زمان است. همه افراد این توانایی را ندارند که بتوانند کارآموزی بدون حقوق را انجام دهند، اما تعداد زیادی از کارآموزی با حقوق و دستمزد نیز وجود دارد.

من کارآموز Outreachy بودم و یکی از شگفت‌انگیز‌ترین تجربیات زندگی من بود. Outreachy برنامه‌ای است که کارآموزان را برای کار در نرم‌افزار منبع باز (open-source) و رایگان آماده می‌کند. من آن را خیلی دوست داشتم و اکنون مربی Outreachy در LibreHealth هستم!

گزینه های دیگر برای دستیابی به تجربه مفید عبارتند از:

  • ساخت پروژه‌های شخصی، به تنهایی یا با یک دوست 
  • مشارکت در پروژه‌های اپن سورس( منبع باز) ( شما می‌توانید به رفع باگ‌ یا نوشتن و ترجمه اسناد کمک کنید) 
  • به صورت فریلنسری کار کنید. شما می‌توانید با ساختن وب‌سایت‌هایی برای مشاغل دوستان و خانواده خود شروع کنید. این امربه شما کمک می‌کند تا با مهارت‌های خود اعتماد به نفس پیدا کنید و همچنین بخشی از رزومه و پروفایل  شما می‌شود.

این مهم است که هنگام یادگیری این کار را انجام دهید. چرا که بهترین راه برای تثبیت دانش شما، استفاده از آن در سناریوهای دنیای واقعی است.

هر چه سریع‌تر مصاحبه را شروع کنید

مصاحبه‌ها، تجربیات حین یادگیری است. فقط با انجام مصاحبه می‌توانید پی ببرید در یک شرکت که چه چیزی می‌خواهید و چه چیزی را نمی‌خواهید. همچنین، هر چه تجربه مصاحبه بیشتری داشته باشید، کم‌تر عصبی می‌شوید.

من قبل از اینکه 100٪ آماده شوم، شروع به درخواست برای یافتن کار کردم، زیرا می‌دانستم که هرگز 100٪ آمادگی نخواهم داشت.

حتی اگر همه شرایط را برآورده نمی‌کنید، درخواست کار کنید و خود را برای مصاحبه آماده کنید.

اگر از اینکه شرایط مناسب و کافی برای کار را نداشته باشید، عصبی می‌شوید، اینگونه نباشید. این را به مصاحبه‌کنندگان واگذار کنید تا خود در این مورد تصمیم بگیرند.

اگر خود را به مصاحبه رساندید، مطمئناً آن‌ها به شما علاقه دارند.

از چیزهایی که می‌پرسند یادداشت‌برداری کنید و پرسش‌هایی را برای مصاحبه‌کننده نیز تهیه کنید. این فرصت برای یادگیری شماست برای شرکت‌هایی که به دنبال آن هستند، و چگونه می‌توانید خود را برای ارائه این موارد به آن‌ها آماده کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مصاحبه یک تعامل دو طرفه است: آن‌ها شما را ارزیابی می‌کنند، اما شما هم باید آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. این یک خیابان دو طرفه است و دانستن این امر به شما کمک می‌کند تا در حین مصاحبه اعتماد به‌نفس بیشتری و همین‌طور استرس کم‌تری داشته باشید.

با افرادی که در این کار موفق شده‌اند، صحبت کنید

اگر کسانی را می‌شناسید که پس از یادگیری به‌صورت خود‌آموز، کار پیدا کرده‌اند، از آن‌ها سؤال کنید! خاص باشید.

سوالات مبهم، از آنجا که مسیر طی شده هر کسی متفاوت است، کم‌تر به شما اطلاعات ارزشمند می‌دهد اما اگر خاص باشید، می‌توانید بینش ارزشمندی کسب کنید.

به عنوان مثال، مردم اغلب از من سؤال می‌کنند "چگونه از معلمی سراغ توسعه‌دهندگی رفتید؟" به نظرم پاسخ به این سوال بسیار دشوار است و جواب من برای آن‌ها کاربرد ندارد و اساسا بی‌فایده است. این فقط داستان شخصی من است و بسیاری از جنبه‌های آن مربوط به شخص خودم است.

اما اگر کسی بپرسد، "چگونه دانش و مهارت X را بدست آوردی؟" من می‌توانم اطلاعات مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار دهم ، منابع را به آن‌ها نشان دهم، برای آن‌ها مثال‌هایی بزنم که بتوانند آن‌ها را تمرین و عملی کنند و غیره.

مهارت‌هایی که دارید را دست کم نگیرید

هنگامی که شغل خود را تغییر می‌دهید، به یاد داشته باشید: ممکن است در برنامه‌نویسی مبتدی باشید، اما تجربه ارزشمند و مهارت‌های زیادی دارید.

اگر در زندگی خود کار کرده باشید، دانش فنی و غیر‌فنی دارید که می‌توانید از آن در بسیاری از موقعیت‌های شغل جدید خود استفاده کنید.

بسیاری از توسعه‌دهندگان تازه‌کار هستند که قبلاً شغل داشته‌اند. آن‌ها احتمالاً در مشاغل قدیمی خود خوب بودند و تجربه زندگی داشتند که این عامل آن‌ها را از افراد دیگر متمایز می‌کند.

این افرادی که شغل خود را تغییر می‌دهند، فرصت بزرگی را برای یادگیری مهارت‌ها در یک مجموعه جدیدی بدست آوردند .این نشان‌دهنده قدرت شخصی بسیار خوب است و باعث می‌شود شما به عنوان دارایی بالقوه شرکت محسوب شوید.

تجربه قبلی شما، حتی اگر غیرمرتبط باشد، ارزشمند است! شما فقط باید راهی را برای استفاده مجدد از آن پیدا کنید و از آن به نفع خود در مسیر جدید شغلی استفاده کنید.

"برای شکست آماده باشید، بلند شوید، به خودتان تکان دهید و دوباره سعی کنید. چندین بار همین کار را انجام دهید"

اگر در کارها شکست نخورید، هرگز در کارها موفق نخواهید شد. یادگیری انجام هر کاری در زندگی یعنی آنقدر اشتباه کنید تا اینکه در آخر درست عمل کنید.

نگران شکست‌ها نباشید. از آن‌ها درس بگیرید، یادداشت کنید و سپس حرکت کنید. به یاد داشته باشید که پافشاری بهترین دوست شما است و در صورتی که به مدت طولانی آن را حفظ کنید، سرانجام، کار و شغل را به دست خواهید آورد.

"شما می‌توانید این کار را انجام دهید"

من فکر می‌کنم تقریباً هر کاری که می‌خواهید در زندگی انجام دهید، ممکن است.

سطح دشواری ممکن است بسته به نقطه شروع شما متفاوت باشد. اما هرچه بیشتر خود را در آن شرایط قرار دهید و با مردم صحبت کنید، بینش و ارتباط بیشتری به دست می آورید، که شما را در مسیرتان کمک می‌کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@taktaz5557

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید