جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک مهندس نرم افزار دیده شویم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک مهندس نرم افزار دیده شویم

مهندسی نرم افزار به عنوان یک حرفه در حال تجربه‌ی تحول عظیمی می‌باشد. امروزه کدنویسی بیشتر در مورد توانایی حل مسئله با کمک داده‌ها است. نحوه‌ی ساخت نرم افزار با ظهور هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء (IoT) تغییر پیدا کرده است. همچنین در نحوه‌ی کار گروهی، ابزارهای مورد استفاده و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس عالی تغییرات قابل توجهی داشته است. در این مقاله نکاتی را به شما خواهم گفت که فکر می‌کنم به شما کمک می‌کند تا بتوانید به عنوان یک مهندس نرم افزار در سال ۲۰۲۱ دیده شوید.

تنها توانایی کدنویسی کافی نیست

برای اینکه بتوانید در سال ۲۰۲۱ به یک مهندس نرم افزار تبدیل شوید، باید ایده‌ها و راه‌حل‌های خود را با دیگران در میان بگذارید. این بدین معناست که بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید. برای اینکه مطمئن شوید که می‌توانید این کار را انجام دهید، باید نحوه‌ی نوشتن کدهای تمیز و خوانا را یاد بگیرید. کدهای شما باید به خوبی بیانگر دستورات باشند. اگر می‌خواهید دیگران از کارهای شما استفاده کنند، باید مستندنویسی را تمرین کنید.

همچنین باید تجربه‌ی کار در یک برنامه‌نویسی دونفره را نیز داشته باشید. اگر در یک تیم مشغول به کار باشید، این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با سرعت بیشتری مشکلات را حل کرده و از یکدیگر مسائل بسیاری را یاد بگیرید. نتیجه‌ی یک کار گروهی عالی، ارائه دادن کدهایی فوق‌العاده است.

یک هم تیمی خوب باشید اما از مشکلات چالش برانگیز دوری نکنید

اگرچه کار کردن به عنوان بخشی از یک تیم ضروری است، اما پرهیز نکردن از مشکلات چالش برانگیز نیز اهمیت دارد. اگر می‌خواهید طی ۵ سال آینده در شرکتی مثل گوگل یا فیسبوک کار کنید، شناسایی و حل مشکلات بسیار حیاتی است.

با این حال خیلی مهم است که دارای یک انگیزه‌ی شخصی نیز باشید. باید بتوانید کارهای خود را بدون نظارت دیگران نیز انجام دهید. خیلی خوب است که با کار کردن در کنار دیگران احساس راحتی می‌کنید اما مطمئن شوید که این موضوع مانع انجام دادن کارهای مهم و ضروری نمی‌شود.

خلاق و مبتکر باشید

خلاق و مبتکر بودن ارزشش را دارد. اگر بتوانید برای مشکلات خود راه‌حل‌های جدیدی را پیدا کنید، یعنی اینکه از رقیبان خود جلوتر هستید. داشتن ایده‌های متفاوت نسبت به دیگران بسیار خوب است اما شما نباید از الهام گرفتن از دیگران بترسید.

یک فرد سازنده باشید

سعی کنید یک شخص سازنده و موثر باشید. اگر بتوانید خلاقانه فکر کنید و به دنبال جذاب کردن برنامه‌ها باشید، بسیار ارزشمندتر از شخصی خواهید بود که در طول روز فقط کدنویسی می‌کند. بهترین کار این است که از دید یک کاربر به کارهای خود نگاه کنید. به نحوه‌ی استفاده دیگران از کدهای خود فکر کنید و نیازهای آن‌ها را در کارهایتان لحاظ کنید.

زبان‌ها و فریمورک‌های برنامه‌نویسی جدیدی را یاد بگیرید

به عنوان یک مهدس نرم افزار در سال ۲۰۲۱ باید یاد بگیرید که چگونه زبان‌ها و فریمورک‌ها را سریعاً انتخاب کنید. توانایی شما در یاد گرفتن چیزهای جدید، یکی از تمایزات اساسی بین شما و رقیبانتان خواهد بود. برای اینکه بتوانید به این مهارت مسلط شوید، باید دائماً از تمام اتفاقات صنعت خود مطلع باشید.

بهترین راه برای انجام این کار خواندن کتاب و وبلاگ‌هایی در مورد تکنولوژی‌های جدید و یادگرفتن از افراد با تجربه است. اگر در جایی گیر کردید، از کمک خواستن نترسید. در اینترنت جوامع بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها مشاوره بگیرید.

در زمینه‌های مختلف توسعه‌ی تکنولوژی گردش کنید

مطمئن شوید که فقط روی یک ناحیه از توسعه‌ی تکنولوزی تمرکز نکرده باشید. مثلاً نباید همیشه روی فناوری‌های سرور سایدی مثل Java یا C++ و فناوری‌های کلاینت ساید Javascript یا React کار کنید. شما باید در مورد تمام این زمینه‌ها اطلاعات کسب کنید. در عرصه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی عمیقتر به کاوش بپردازید.

به عنوان یک مهندس نرم افزار در سال ۲۰۲۱ می‌گویم که هوش مصنوعی در همه جا وجود خواهد داشت. همچنین در طی ۲ سال گذشته در زمینه مهندسی نرم افزار اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بدون شک در مشاغل آینده نیز نفوذ بیشتری خواهد داشت.

این بدان معناست که پی بردن به نحوه‌ی عملکرد هوش مصنوعی در حرفه‌ی شما بسیار مفید خواهد بود. اگر می‌خواهید در استارتاپ‌ها مشارکت داشته باشید یا محصولات جدید را با استفاده از این فناوری اختراع کنید، داشتن تسلط در استفاده از آن یک مهارت سودمند خواهد بود.

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید در سال ۲۰۲۱ به یک مهندس نرم افزار تبدیل شوید، باید یک هم تیمی خوب باشید که بتواند ارتباط خوبی را برقرار کرده و کارهای خود را بدون نظارت دیگران انجام دهد. برای یادگیری زبان‌ها و فریمورک‌های جدید آماده باشید و خود را تنها به یک عرصه از توسعه‌ی فناوری محدود نکنید.

با انجام دادن این کارها بیشترین شانس را خواهید داشت تا امسال به یک فرد حرفه‌ای در زمینه تکنولوزی تبدیل شوید. اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک مهندس نرم افزار دیده شوید، در جوامع مهندسی بزرگتری شرکت کنید. باید به طور فعال به دنبال کنفرانس‌ها، نشست‌ها و سایر رویدادهایی باشید که به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد کارهای خود صحبت کنید. به دنبال رویدادهایی بگردید که بتوانید در آن‌ها چیزهای جدیدی را از دیگران یاد بگیرید.

کنفرانس‌ها بسیار مهم هستند چون مکانی می‌باشند که در آن مرتبط‌ترین کارها با شما ارائه داده خواهد شد. در این رویدادها می‌توانید افرادی با ذهنیت مشابه به خودتان را پیدا کنید. در این رویدادها با افرادی ارتباط برقرار می‌کنید که می‌توانند باعث پیشرفت فرصت‌های شغلی شما شوند. توصیه می‌کنم که به طور منظم در نشست‌ها نیز شرکت داشته باشید زیرا در چنین مکان‌هایی فرصت‌های بسیار خوبی برای ارتباط با شرکت‌ها وجود دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 4 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است