جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه انگیزه خود را به عنوان یک توسعه دهنده حفظ کنیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

چگونه انگیزه خود را به عنوان یک توسعه دهنده حفظ کنیم

من هرگز از گفتن این حرفها خسته نمی‌شوم. برنامه‌نویسی به شدت سخت است و هر کسی که غیر این را می‌گوید، برای او آرزوی موفقیت دارم. اما برای ۹۹ درصد از ما توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسی مثل یک درد است. بنابراین با آن کنار بیایید، چون در این مورد هیچ کاری از عهده ما بر نمی‌آید. با این حال می‌توانیم کار کردن با آن را یاد بگیریم. اگر می‌خواهید به طور مداوم و روزانه پیشرفت داشته باشید، سخت کار کردن گزینه مناسبی نیست. ما فقط نمی‌توانیم سخت کار کنیم، بلکه باید هوشمندانه نیز عمل کنیم. نمی‌دانم از این موضوع اطلاع دارید یا نه اما توسعه دهنده بودن یک دوی سرعت نیست که شما هر روز با تمام توان کار کنید و در آخر انتظار پیروزی داشته باشید. این طرز فکر اصلاً عاقلانه نیست.

"قرار نیست طی یک روز به کل زندگی خود مسلط شوید. آرام باشید و این تسلط را به طور روزانه بدست آورید"

این یک ماراتن است. پس نحوه‌ی حفظ سرعت خود را یاد بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید در میانه‌ی راه خسته شده و از این کار دست می‌کشید. این موارد ساده به معنای واقعی کلمه می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند.

کمی قدم بزنید

چیزی در مورد طبیعت وجود دارد که واقعاً می‌تواند حال و هوای انسان را تغییر دهد. نظر شما چیست؟

من از قدم زدن خیلی لذت می‌برم. در واقع من این کار را به یک عادت تبدیل کرده‌ام. گاهی اوقات باید از بیش از اندازه فکر کردن دست بکشید و فقط قدم بزنید. من فقط با راه رفتن و رهایی از ذهن خود توانستم چندین مشکل را برطرف کنم. قدم زدن در پارک یا هر جایی که بتواند نفس شما را تازه کند یک روش درمانی دست کم گرفته شده است. این کار نه تنها از نظر جسمی خوب بوده، بلکه بر روی سلامت روان شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

برنامه‌نویسی یکی از سخت‌ترین مشاغل است. حل مشکلات، مقابله با استرس، مهلت‌های زمانی و فشارهای روحی می‌تواند به شما آسیب بزند. بنابراین باید نحوه کنار آمدن با این موضوع را یاد بگیرید. کار کردن به عنوان یک توسعه دهنده فقط در مورد برنامه‌نویسی نیست، بلکه به معنای سالم ماندن نیز می‌باشد.

بنابراین قدم بزنید، حرکت کنید، یک برنامه بریزید و استوار باشید. اگر می‌خواهید در طولانی مدت به عنوان یک برنامه‌نویس کار کنید، همیشه باید سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید. بهترین قسمت این ماجرا این است که شما می‌توانید این کار را کاملاً مجانی انجام دهید.

ورزش کنید

این کار مرا سالم و سرحال نگه داشت. شما می‌توانید فعالیت‌های دیگری را نیز برای سالم ماندن انتخاب کنید. در طول زندگی خود به ۳ عادت دست پیدا کنید. عادتی که می‌تواند برای شما پول بیاورد، عادتی که می‌تواند باعث افزایش خلاقیت و تفکر شما شود و عادتی که شما را از لحاظ جسمی سالم نگه می‌دارد.

از این توصیه پیروی کنید تا به شما در داشتن یک زندگی متعادل کمک کند. از دوران جوانی مشتاق به سختکوشی بودم. احتمالاً به این خاطر بود که من تحصیلات دانشگاهی خودم را با کمک هزینه تحصیلی به پایان رساندم. به همین خاطر به قدرت سختکوشی و پشتکار عادت کردم.

اما طی این سفر یاد گرفتم که همیشه سختکوشی انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. شما باید دقیقاً بدانید که چه زمانی می‌بایست از آن استفاده کنید. برای زنده ماندن در این سفر باید نحوه داشتن یک زندگی متعادل و سختکوشی را یاد بگیرید. ۱۲ ساعت کار کردن در روز می‌تواند یک شروع خوب باشد اما سوال اصلی این است که تا چه زمانی می‌توانید به این کار ادامه دهید؟

ثبات و پایداری همیشه از شدت پیشی خواهند گرفت. این یکی از مهمترین نکاتی است که باید به خاطر بسپارید. ۴ ساعت ‌مطالعه‌ی روزانه به مدت یک سال همیشه از ۱۲ ساعت مطالعه تا ۳ ماه بهتر است. بنابراین ارزش تعادل چیزها، سلامتی جسمی و همچنین روانی شما باید همیشه با سایر فعالیت‌هایتان یکسان باشد. یک ساعت ورزش کردن در روز را دست کم نگیرید.

حفظ سلامتی علاوه بر به همراه داشتن یک زندگی طولانی، اعتماد به نفس لازم برای مقابله با چالش‌های پیش رو را نیز به شما خواهد داد. بنابراین از بهانه‌جویی کردن دست بکشید و فعالیت مورد علاقه خود را برای سرحال ماندن و سلامتی پیدا کنید.

وقتی شک دارید، بخوابید

 محض رضای خدا هم که شده کمی به خودتان استراحت دهید و بخوابید.

برای خودتان وقت بگذارید

وقتی نیازها زیاد بوده و اطراف شما پر از هیاهو است، شهامت این را داشته باشید تا آن مسائل را کنار گذاشته، یک نفس عمیق کشیده و به خودتان گوش دهید. اینکه برای خودتان زمان بگذارید، یک نیاز یا خواسته‌ای نیست که توانایی انجام آن را نداشته باشید. اگر به دلایل مختلف برای خودتان وقت نمی‌گذارید، یعنی دائما در حال بهانه آوردن هستید.

چیزی به اسم مشغله وجود ندارد، همه چیز در مورد اولویت‌بندی شماست. اگر خودتان را در اولویت قرار ندهید، در آخر با مشکل مواجه خواهید شد. می‌توانید هر کاری را در زمان اختصاص داده شده به خودتان انجام دهید. من واقعاً امیدوارم این کارها بتوانند به شما کمک کنند تا ذهن، قلب و عقل خود را پاک کنید. همیشه باید مراقبت از خودتان را در اولویت اول قرار دهید.

زندگی کنید

شما تصمیم گرفتید که توسعه‌ی وب را دنبال کنید چون میخواستید انعطاف پذیری شغلی، درآمدی مناسب و زمان بیشتری را برای سپری کردن با عزیزان خود داشته باشید. شما به این دلیل وارد این حرفه شدید تا زمان بیشتری را برای زندگی کردن داشته باشید و الان می‌گویید که حتی وقت استراحت کردن هم ندارید؟

نیازی نیست که همیشه اجتماعی باشید، اما باید گاهی اوقات با دیگران معاشرت کنید. شما برای ساخت روابطی خوب به تلاش نیاز دارید.

این به خاطر سلامت عقلی شماست. زندگی فقط در مورد مقصد یا سفر نیست. گاهی اوقات موضوعات فقط مربوط به شرکت می‌باشند. من نمی‌گویم که شما نمی‌توانید به تنهایی زنده بمانید، در واقع می‌توانید اما هرگز مجبور نیستید. یک زندگی مشترک همیشه بهترین است.

من همیشه به افرادی که روابط خوبی داشته‌اند غبطه می‌خورم. من حاضرم همه چیز را بدهم تا روابطی فوق‌العاده با دیگران داشته باشم. روابطی که در آن افراد حاضر باشند بدون سوال پرسیدن هر کاری برایتان انجام دهند. کسانی را که همیشه در کنار شما بودند عزیز بدانید. از کسانی که واقعاً شما را دوست دارند مراقبت کنید و هرگز کسانی را که در بدترین شرایط به شما کمک کردند رها نکنید. شما باید چنین افرادی را نزدیک خودتان نگه دارید چون سرانجام همین روابط می‌توانند کارهای فوق‌العاده‌ای را رقم بزنند. آن‌ها قدرت شما خواهند بود. گاهی اوقات تمام چیزی که شما نیاز دارید همین افراد و روابط هستند.

یک هدف نهایی داشته باشید

این هدف می‌تواند پروژه‌ای باشد که شما می‌خواهید در بازار ببینید، می‌تواند شرکتی باشد که شما قصد ساختش را دارید یا حتی می‌تواند سفر به دور دنیا باشد. آن هدف‌ها را به اهدافی بلندمدت تبدیل کنید تا اگر یک روز با مشکل روبرو شدید، بتوانید دوباره اهداف و برنامه‌های خود را بدون تغییر دادن مقصد تنظیم کنید.

این همان چیزی است که هر روز به دنبال آن هستم. من اهداف نهایی خود را بر روی یک تکه کاغذ می‌نویسم. سپس آن کاغذ را روی چراغ یا پشت مانیتور خود قرار می‌دهم تا بتوانم هر روز آن را ببینم. در واقع این کار خیره کننده است. من می‌توانم مدتی به آن نگاه کنم و سپس تمام احتمالات و اتفاقات دلخواه خود را ببینم. اما فعلاً می‌خواهم چند ماه آینده را صرف تقویت مهارت‌هایم کنم. می‌خواهم خودم را بهبود ببخشم تا در زمان مناسب آماده‌ی عمل کردن باشم.

هدف مختص خود را بسازید. آن را تصور کنید. آن را به وضوح ببینید و حس کنید. نگران بقیه چیزها نباشید چون با داشتن هدف، تمام کارهای شما به خوبی انجام داده خواهند شد. فقط هر روز تلاش کنید، خودتان را به دنیا نشان دهید و بهترین عملکرد را به نمایش بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است