چند توصیه برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می‌کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چند توصیه برای مبتدیانی که در زمینه طراحی وب شروع به کار می‌کنند

جامعه طراحی وب در به اشتراک گذاشتن دانش بسیار عالی عمل کرده است. اما در اغلب اوقات چیزهایی که به اشتراک می‌گذاریم که به پیش‌نیازهای پیوسته‌ای نیاز خواهند داشت. احتمالا شما باید از قبل یک طراح یا توسعه‌دهنده وب باشید تا بتوانید چیزی به دست آورید. اما این موضوع در مورد مبتدیان چگونه است؟

با توجه به اینکه کلاس‌های ﺁموزشی تخصصی زیادی وجود دارد، انتخاب اینکه از کجا شروع کنید دشوار می‌شود. این فقدان اطلاعات نیست که محدود کننده است، بلکه مقدار زیادی از منابع موجود می‌تواند دید شما را تیره سازد.

طراحی وب موضوع گسترده‌ای است. فناوری‌های بسیار زیادی برای یادگیری و انتخاب مسیرتان وجود دارد. ما به شما کمک خواهیم کرد تا به یک طراح وب تبدیل شوید. مهم نیست که این کار را برای شغل حرفه‌ای یا فقط برای یک سرگرمی جدید انتخاب می‌کنید، چیزهایی که در ادامه خواهید دید شما را در مسیرتان قرار می‌دهد و این تمرکز امروز این مقاله است.

۱. مبانی طراحی وب (HTML و CSS) را یاد بگیرید

HTML و CSS مدت زمان زیادی است که وجود دارند. تنها بر این اساس، ممکن است که استفاده نکردن از این دو وسوسه‌انگیز باشد. با این حال، این زبان‌ها به رشد و تکامل خود ادامه داده‌اند.

آن‌ها هنوز هم پایه و اساس نحوه ساخت وبسایت‌ها هستند و همین مورد باعث شده است که این دو هنوز هم از اهمیت زیادی برخوردار باشند.

ساختار معنایی ۵HTML برای چیزهایی مانند بهینه‌سازی موتور جستجو ضروری است. در همین حال، ۳CSS به زیبایی، کم حجم بودن و تعاملی نگه داشتن صفحات کمک می‌کند. همچنین هر دو زبان نقش زیادی در دسترسی دارند.

اگرچه ابزارهای زیادی برای نوشتن نشانه‌گذاری‌ها و استایل‌ها وجود دارد، اما هنوز هم مهم است که بدانید HTML و CSS چگونه کار می‌کنند. آن‌ها پیچیده‌تر از آن هستند که ویرایشگر WYSIWYG بتواند به درستی بیان کند.

این دانش بنیادی است که به شما کمک می‌کند تا یک محصول نهایی بهتر را برنامه‌ریزی و تولید کنید. درک مواردی از قبیل طرح‌بندی شبکه، مدیا کوئری‌ها و نحوه مدیریت ویدئو توسط ۵HTML ضروری است. وقتی حرف از این دو زبان می‌شود، در یادگیری تردید نکنید.

۲. یک پروژه جانبی را ایجاد یا تعمیر کنید ( یا هر دو را انجام دهید)

ایجاد یک پروژه جانبی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری طراحی وب بودن است. ناگفته نماند که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده نیز باشد.

موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. ممکن است موضوع انتخابی شما از بین کتاب‌ها، موسیقی یا ورزش باشد. هرچه که هست، اهداف ساده‌ای را برای پروژه مشخص کنید.

برای مثال، به این فکر کنید که می‌خواهید سایت شما چگونه به نظر بیاید و چه نوع عملکردی داشته باشد. چگونه می‌خواهید با بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید؟ چه اقداماتی را برای این کار انجام می‌دهید؟

در اغلب اوقات بهتر است که کارهای کوچک را شروع کرده و با گذشت زمان موارد را بهبود بخشید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا درک کنید که برای تعمیر و نگهداری یک وبسایت چه چیزی لازم است.

احتمالا مرتکب اشتباهاتی می‌شوید و با برخی موانع مواجه خواهید شد، اما این بخشی از آن سرگرمی است. این تجربه دنیای واقعی است، اما بدون فشار کار کردن با مشتری‌ها.

۳. با سیستم‌ها، فریمورک‌ها و اپلیکیشن‌ها آزمایش کنید

وقتی برای اولین بار شروع به طراحی وب می‌کنید، استفاده از محبوب‌ترین آیتم‌ها وسوسه‌انگیز خواهد بود. این به معنای ثبت نام در کارها با محبوب‌ترین CMS، مهم‌ترین فریمورک جاوااسکریپت و یک ویرایشگر کد جدید است.

و قطعا مشکلی نیست که در این مسیر قدم بگذارید. اما کارهای بسیار بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. علاوه بر این، اگر فقط از یک ابزار خاص استفاده کنید، از کجا می‌خواهید تفاوت بین خوب و عالی را تشخیص دهید.

چه در یک پروژه یا حتی برای کنجکاوی هم که شده کمی وقت بگذارید و ابزارهای مختلف را امتحان کنید. تجربه‌ای که کسب خواهید کرد به شما کمک می‌کند تا به مرور زمان جایگاه خود را توسعه دهید.

به علاوه، داشتن تجربه در تعدادی از اپلیکیشن‌ها، فریمورک‌ها و سیستم‌ها می‌تواند برای شما مفید واقع شود. وقتی صحبت از فناوری می‌شود، باید بدانید که هیچ چیزی برای همیشه باقی نمی‌ماند. هرچه تخصص شما متنوع‌تر باشد، بهتر می‌توانید با تغییرات روبرو شوید.

۴. با خودتان مهربان باشید

اگر شما توجه زیادی به جامعه طراحی وب داشته باشید، بدون شک با "ستارگان راک" تجارت مواجه خواهید شد. نمونه کارهای آن‌ها پر از پروژه‌های عالی و شگفت‌انگیز بسیار زیبا است و آن‌ها در اغلب اوقات رهبران صنعت تصور می‌شوند.

اگرچه دیدن کارهایی که این طراحان بزرگ انجام می‌دهند می‌تواند الهام‌بخش باشد، اما می‌تواند نتیجه عکس داشته و اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. سندرم ایمپاستر یک چیز واقعی است.

بنابراین، اگر به مشکلی برخوردید، خیلی سخت نگیرید. ممکن است یک خط کد شما را دیوانه کند یا در درک مفهومی آن با مشکل روبرو شوید، با آن همراه باشید. بدانید که تلاش‌های مکرر باعث نتیجه مطلوب می‌شود.

مهم‌تر از همه، خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. زندگی شما منحصر به فرد است.

۵. از فرصت رشد به عنوان یک طراح لذت ببرید

برداشتن قدم‌های اول برای تبدیل شدن به یک طراح وب هیجان‌انگیز است. حتی اگر هنوز به طور کامل نمی‌دانید چه کاری انجام می‌دهید، یاد بگیرید که این احساس را بپذیرید.

حقیقت این است که شما ممکن است بارها و بارها چنین احساسی داشته باشید که ابزارها و تکنیک‌های جدید را یاد بگیرید. یادگیری چیزهای جدید قسمت اصلی این تجربه است. بنابراین بسیاری از این مراحل یک آزمایش و خطا است، اما شما بهتر است که آن را پشت سر بگذارید.

شانس را در فرصت پیدا کنید و از شکست نترسید. اکنون، با جسارت به دنیای طراحی وب بروید!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 4 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات