من یک برنامه‌نویس حوصله سر بر هستم، و به آن افتخار می‌کنم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

من یک برنامه‌نویس حوصله سر بر هستم، و به آن افتخار می‌کنم

باید اعتراف کنم که من یک برنامه‌نویس ستاره نیستم. همچنین یک هکر هم نیستم. با ورزش نینجوستو آشناییت ندارم و هیچ کس من را «جادوگر» خطاب نکرد. همچنان، من به این افتخار می‌کنم که یک برنامه‌نویس خوب هستم. یک برنامه‌نویس که در حرفه خود سخت کار می‌کند، حتی بدون این که نشان‌های فانتزی بابت آن دریافت کند.

همچنان هر هفته یک فراخوانی برای برنامه‌نویسان نینجا می‌بینم، که تصور می‌کنم این نوع برنامه‌نویسان، افرادی دارای چند خط کد با دقت فراوان هستند. من درباره ستاره‌های فناوری می‌خوانم، که فرض می‌کنم توابعی به زیبایی آهنگ «Stairway to Heaven» می‌نویسند. من می‌شنوم که مردم به گونه‌ای کلمه «هکر» را به زبان می‌آورند که انگار به طور تصادفی چیزی را به تکه‌های کوچک‌تر بریدن یا باز کردن راه خود به داخل یک سیستم غیر مجاز، یک کار خوب است.

مبادا جادوگران شگفت‌انگیزی را فراموش کنیم، که هیچ را به چیزی تبدیل می‌کنند، فقط با استفاده از...

با این نام‌های خوش‌آوا و مهارت‌های عرفانی ضمنی، به نظر می‌رسد این‌ها الگوهایی هستند که تمام برنامه‌نویسان باید از آن‌ها پیروری کنند.

اما اگر به مانند من به این نشان‌ها اهمیتی ندهید چه؟ اگر احساسات یک ستاره، نینجا، هکر و جادوگر را نداشته باشید، حتما یک جای کارتان اشتباه است، نه؟ نه.

مدل‌های واقعی (موارد «حوصله سر بر»)

اعتراف می‌کنم، به جای افراد مغرور، ریسک‌پذیر و به دنبال هیجانی که می‌توانند راه‌های جادویی را کشف کنند، من مدل‌های کلیدی بسیار سطح پایین‌تری دارم. من بیشتر به کتابدارها، دانشمندان، هنرمندان و نجارها وابسته‌ام. در مقایسه با یک ستاره، نینجا، هکر و جادوگر، این نشانه‌ها کمی حوصله سر بر به نظر می‌رسند. اما قطعا هیچ چیز اشتباهی در آن‌ها وجود ندارد.

زیرا وقتی به برنامه‌نویسی و ساخت محصولات عالی می‌رسیم، من یک سبک زندگی به مانند یک ستاره، نینجا، هکر و جادوگر را نمی‌خواهم. من نیاز به نور افکن و شهرت ندارم. من نمی‌خواهم هر شب تا ۴ صبح بیدار بمانم و خسته شوم. هیچ ورد جادویی‌ای برای برطرف کردن مشکلات کد من وجود ندارد.

در عوض، من به مانند یک کتابخانه از سکوت و نظم لذت می‌برم. وقتی که کد به خوبی سازمان‌دهی شده است، یافتن موارد مورد نیاز آسان‌تر است و احتمال کمی برای به هم ریختن آن‌ها وجود دارد، که از مقدار زیادی مشکل جلوگیری می‌کند.

من به مانند یک دانشمند از تجزیه و تحلیل مشکلات، امتحان کردن زوایای مختلف برای رفع آن‌ها، و سپس به اشتراک گذاری یافته‌‌هایم لذت می‌برم. من درک می‌کنم که همه چیز چگونه کار می‌کند، و می‌خواهم دیگران از آن درک من سود ببرند.

به مانند یک هنرمند، گاهی نیاز است که وسیع‌تر فکر کنم، به سرغ خلاقیتم بروم و بتوانم به طور چکیده ببینم. من می‌خواهم نقص را تقبل کنم.

و به مانند یک نجار، واقعا از ساختن چیزها لذت می‌برم. گاهی اوقات این یعنی دنبال کردن یک برنامه مشخص، و گاهی اوقات دیگر فقط کار کردن با چیزی که دارید.

شرط می‌بندم تعداد زیادی از شما وجود دارند که همین موارد را فکر کرده‌اند. شما این عبارات احمقانه را می‌بینید که گاهی استفاده می‌شوند. این عبارات با عقل جور در نمی‌آیند، اما همچنان برای تعریف آگهی شغل‌های جذاب استفاده می‌شوند. برخی از شما عصبی می‌شوید و برایتان سوال می‌شود که استفاده از این زبان کی شروع شد. اما تعداد کمی از شما برایشان سوال است که چرا نمی‌توانید یک ستاره، نینجا، هکر و جادوگر بودن را درک کنید.

برای آن دسته از شما که این حس را دارند، می‌گویم: «به آن‌ها گوش ندهید. آن‌ها را رد کنید. اگر آگهی یک شغل را با این کلمات می‌بینید، از آن‌ها دور شوید. از این که شما یک ستاره، نینجا، هکر و جادوگر نیستید، لذت ببرید. شما احتمالا همین حالا هم یک برنامه‌نویس عالی هستید که کار خود را هم خوب انجام می‌دهد، و فقط زرق و برق آنچنانی ندارد.»

و چه آن را بدانید یا ندانید، همه افراد دور و ور شما از فرد ساکتی که هستید لذت می‌برند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید