چند ایده برای حفظ ذهن فریلنسري شما
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

چند ایده برای حفظ ذهن فریلنسري شما

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید و در خانه کار می‌کنید، احتمالا تعجب نخواهید کرد که یکی از سخت‌ترین عناصر برای مدیریت زندگی، توانایی حفظ رضایت ذهنی و استقلال فردی خود است در غیر این صورت فضای کاری سخت و دشواری را به تنهایی باید تحمل کرد. 

من خودم را بعنوان یک حرفه‌ای در زمینه "در ‌خانه ماندن"می‌دانم.  با این حال، من بدون این که راهنمایی‌ها و حقه‌های کلیدی را یاد بگیرم، نمی‌توانستم در راه نگه داشتن حافظه‌ام، چرخ دنده‌ها را در مسیر درست جا بیندازم.

من می‌خواهم با شما مقاله زیر را که ایده‌های آسان برای پیاده سازی است، به اشتراک بگذارم. این ایده‌ها در این راه به من بسیار کمک کرده‌اند. به طور اساسی این نکات به عنوان یک میانبر برای رسیدن به دانش از روش تاکید بر هشدارها، دادن انگیزه و چشم اندازی شاد در کار و زندگی شما به عنوان یک کارآفرین خانگی عمل می‌کند.

 

میل شما برای گریختن

روزهای آزاد

هر بار که کسی به من در مورد چگونگی کاری که در روزهای آزاد انجام می‌دهم می‌پرسد در این باره می گوید "خوب می‌توان گفت که هر وقت هوس کنم، بتوانم، گشت و گذار می کنم و یا بازی می‌کنم". این کاملا درست است،  این واقعیت را مثبت تلقی کنید اما با تئوری ذهنی افرادی که خیال می کنند کسی که در خانه کار می کند هر لحظه دوست داشته باشد می تواند استراحت کند، باید مبارزه شود.

واقعیت این است: وقتی در طول روز کارهایی را انجام می‌دهید که از آن‌ها لذت نمی‌برید، باعث می‌شود که خیلی احساس گناه کنید، بعضی وقت ها هم بیشتر از پیش زده می‌شوید.

هنگامی که این الگو را در رفتار خود به رسمیت شناختید، می‌توانید شروع به انجام تغییراتی کنید. برخی از اهداف ماهانه را تنظیم کنید. بنابراین در این ماه من یک روز برای استراحت و دو روز برای تغییرات ناگهانی را اختصاص می‌دهم. زمان بندی خیلی بدی نیست، فقط 3 روز در یک ماه است. در حقیقت این کمی کمتر از آنچه است که شما از یک موقعیت کارمند تمام وقت دریافت می‌کنید. شما باید خودتان را در مورد این موارد هیجان زده کنید، منتظر روز بعد باشید که آنقدر آفتابی است که تصمیم می‌گیرید به ساحل بروید. خود را در مورد آن ضرب و شتم نکنید، این تمام قسمت برنامه است.

خوردن ناهار در هر صورت

من  هر روز برای ناهار غذا می‌خورم، انجام این کار باعث می شود احساس خوبی داشته باشم و فکر کنم که -آره من هنوز بخشی از دنیا هستم- این مسئله را برای این بیان کردم چون افرادی که در خانه کار می کنند فشارهای زیادی رو متحمل می شوند و اگر هواسشان نباشد خود را با جهان اطراف غریبه می‌بینند.

من این کار را از وقتی یک مرد جوان بودم شروع كردم و به سختی پولی صرفه جویی كردم. شب‌ها بخاری را روشن نمی‌کردم چون نمی‌توانستم پول آن را بپردازم. اما من هر روز بیرون آمدم و در شهر با خرج 2 پوند ناهارم را صرف می‌کردم.

بنابراین خود را فریب ندهید و خودتان را در خانه گرسنه نگذارید.  احساس گناه در مورد برنامه تلویزیونی روزانه که دوست دارید تماشا کنید، را بیخیال شوید . یا حتی بهتر است برای 20 دقیقه یا بیشتر بجنگید، این چیزی مانند دریافت کمی ویتامین D از خورشید نیست! بهتر ات به این فکر کنید که اگر پشت میزتان بشینید چقدر موثرتر خواهید بود. پس احساسات را کنار بگذارید و سر کار برگردید.

بعدا به بدنت نگاه کن

عادات خوردن

می دانم، من می دانم، من به دکتر شما شبیه هستم اما در اینجا متفاوت هستم، من یک مرد عملی هستم، چیزی است که شما می‌توانید برای حفظ سلامت بدن خود در طول ساعات کار انجام دهید.

مصرف خوراکی که دوست دارید به عنوان میان وعده، خوب است. برای من این میان وعده شامل هویج، انگور و میوه خشک شده است. 

همه ما نیاز به میان وعده را احساس می‌کنیم. مصرف مواد مغذی برای تقویت حافظه و سلامت مغز ما لازم است. با تغذیه‌ی سالم، شما معمولا می‌توانید کل ساعتی که کار می‌کنید نیاز بدن را تامین کنید و همچنین کمتر خسته شوید. شما باید در طول روز چندین وعده به نیاز بدنتان پاسخ دهید و از تغذیه‌ای سالم بهره ببرید.

ورزش

بر این موضوع بیش از حد تأکید شده است، شما لازم نیست ورزش های سنگین و گران انجام دهید، اما فکر می‌کنم یک راه برای انجام تمرینات وجود دارد که هزینه‌های زیادی لازم ندارد.

من شخصا این را با نکات بالا ترکیب می کنم، برای ناهار به شهر می‌روم و برای گذراندن تعطیلات زمان صرف می‌کنم، اما این به تنهایی برای خود من کافی نیست.

من مایلم شرط ببندم که شما افراد موفقی را که صبح زود قبل از کار ورزش نمی‌کنند را ندیده‌اید. ورزش در زندگی انسان‌های که در کارشان موفق هستند جایگاه ویژه ای دارد. من شخصا فکر نمی‌کنم ورزشگاه یک محیط خوب برای این کار است. (هیچ چیز بدتر از احساسی مانند قرار گرفتن روی یک تردمیل نیست) 

وقتی که من برای اولین بار این کار را شروع کردم، با خودم فکر کردم، "برای این کار زود است، هوا سرد است و من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم، بعدا این کار را انجام می‌دهم". اما بعد از چند هفته، من شروع به دیدن مزایای آن کردم. ورزش اعتیاد آور است، شما فقط باید شروع کنید. خودتان آن را انجام دهید، شما علاوه بر رسیدن به تناسب اندام، پاداش دیدن طلوع خورشید را به خود می‌دهید!

به دنبال ذهن خود بگردید

یادگیری چیزهای جدید

به نظر من دیوانگی است اگر موضوع به این آسانی را نادیده گرفت. شما بدون توجه به نیاز و توانایی ذهن و جسم خود همه چیز را خراب می‌کنید.

گاهی اوقات در خانه کار می‌کنید، با استفاده از همان نرم افزار طراحی گرافیک و یا چارچوب طراحی وب، می توانید واقعا و کاملا غرق شوید. اما کار شما درست است؟ توجه داشته باشید، به عنوان یک حرفه‌ای، شما باید مسئولیت خود را در زمینه صنعت خود به عهده بگیرید. پس چرا در آخرین و جدیدترین فن آوری‌های تست نشده دخالت نمی‌کنید؟ جستجو و تحقیق عمیق برای پیدا کردن آنها می تواند از طریق بخشی از یک جامعه مانند Stackoverflow یا Dribbble انجام شود.

یادگیری، یادگیری، یادگیری و یادگیری. اگر هیچ چیز پیچیده‌ای در  صنعت شما وجود ندارد ولی پتانسیل یادگیری چیزهای بیشتری را دارید، پس بهتر است یک صنعت مرتبط با صنعت قبلی را انتخاب کنید. برای یادگیری آن از چیزی که باعث می‌شود آن را سرگرم کننده و جالب نشان دهد، مثلا بازی، اینفوگرافی و... استفاده کنید. آنچه که مهم است این است که شما را تحریک می‌کند، و شما می‌توانید هر چند روز یک بار آن را یک ساعت قبل از شروع کار انجام دهید.

شما ممکن است به لحاظ فنی نیازی به دانستن همه چیز در کارها را نداشته باشید. با این حال، شما ممکن است نیاز داشته باشید که به اندازه کافی در بازی ماندگار باشید تا در آنچه که انجام می دهید بهترین باشید.

بگذار خودت باشی، آدم‌های عجیب و غریب مورد نیاز است.

روزانه لبخند بزنید

من از دوستانم خواسته بودم در مورد تحقیق در این مقاله راهنمایی‌های خودشان را برایم بگویند و بیشتر نظرات آن‌ها به این دسته خاص وارد شده بود. همه ما عجیب و غریب‌ هستیم، چیزهایی که برای ما سرگرم کننده و لذت بخش است گناه‌های ما است. ما آن‌ها را به دلیلی انجام می‌دهیم که به ما کمک می کنند.

من شخصا کارت‌های قدیمی با عکس‌های بچه گربه‌ها و توله سگ‌ها را روی میزم  نگه می دارم (از عروسی‌ها و عمه‌هایی که تا به حال ندیده‌ام، با وجود آنکه من دیگر 5 ساله نیستم!). چرا؟ چرا که نه. این باعث می‌شود که من بخندم، و به نوعی وجود خود را اثبات کنم که مهم نیست که چقدر مشتری دارم، مهم این است که همه چیز خوب است.

برخی از ایده ها از لیست عجیب و غریب مطرح شده توسط دوستانی که در منزل کار می‌کنند به شرح زیر است:

"ایجاد لیستی از همه چیز‌هایی که من آن روز انجام نمی دهم"، هاش.

"نقش بازی کردن با تماس های غیرواقعی"، جیمز.

ممکن است این خصوصیات به نظر مضحک بیاید، اما این ها چیزهایی هستند که می تواند ما را خاص نشان دهند، حتی زمانی که هیچ کس دیگری در اطراف ما نیست. حتی اگر آن‌ها به شما کمک نکنند لااقل سرگرم کننده هستند. از این نترسید که دیگران شما را مسخره کنند. این حوادث را تحت پوشش حرفه‌ای قرار ندهید. یک محیط اداری بدون خنده بدون شک یک مکان بد برای کار است و این چیزی نیست که شما بخاطر آن در دفتر خانه خود تسلیم شوید. با صدای بلند خندیدن، به شما جرات می‌دهد!

شادی، اساس کار خانگی

این موضوع درست است، اما فراهم کردن آن کار هر کسی نیست. کار در خانه مزایای زیادی را به دنبال دارد اما به شرطی که شما بخواهید. محیط کار خانگی تنها زمانی شادی آور است که شما اجازه می‌دهید خودتان را خوشحال کنید و از کار و میزتان لذت ببرید.

منصفانه است بگویم که زندگی من با هر یک از این ترفندهای کوچک بهتر شده است. من محل دیگری را پیدا کردم که بتوانم به صورت شخصی زندگی کنم و به عنوان یک محیط سازنده برای طراحی وب استفاده کنم. وقت آن است که با توله سگتان در حالی که لبخند می‌زنید عکس بگیرید. نگاهی به آخرین پیشرفت های HTML بکنید یا کمی درباره طراحی بازی یاد بگیرید. برای ناهار بیرون بروید و یک جوراب دوچرخه سواری فوق العاده جذاب داشته باشید.

شما ممکن است در پایان روز کاملا دیوانه شوید، اما در نهایت، بهتر است فردی باشید که به طور تصادفی و به خودی خود شگفت زده شده است، چرا که دیگران متوجه می‌شوند که چرا و چگونه این شخص موفق می‌شود البته اگر خیلی خوش شانس باشند :)

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید