جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
Ignition صفحه ارور جدید لاراول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

Ignition صفحه ارور جدید لاراول

در بخشی از کنفرانس  Laracon EU 2019 ، Freek Van der Herten and Marcel Pocio آخرین پکیج اپن‌سورس خود یعنی Ignition را معرفی کردند.

Ignition در واقع یک صفحه ارور جدید برای لاراول 6.0 و از ویژگی‌های زیبای مخصوص لاراول است که دیباگ کردن ارورها و نمایش  stack traces (لیستی از متدها که وقتی اپلیکیشن ارور میدهد فراخوانی میشوند) را به طور قابل‌ملاحظه‌ای بهتر کرده‌ است. حتی ممکن است شما از ایجاد یک ارور در اپلیکیشن خود برای دیدن این صفحه ارور زیبا لذت ببرید.

 در توضیحاتی که Feek در مورد Ignition آورده است ، او توضیح داده است که چطور ignition میتواند کارهای جالب و خاصی برای فریمورک انجام دهد و همچنین چطور stack trace را آسان‌تر می‌کند:

" Ignition یک صفحه ارور مخصوص لاراول است ، بنابراین می‌تواند به توابعی خاص برای نمایش مسیر صفحه ارور و نمایش view شما و... وصل شود ، همچنین ما فقط فریم‌های اپلیکیشن را به صورت پیش فرض نمایش میدهیم ، تنها به این دلیل که احتمالاً به مشاهده این فریم‌ها علاقه داشته باشید. "

همانطور که در بالا اسکرینشات این صفحه را می‌بینید ، این صفحه چندین تب که نکات مفیدی در مورد request‌ها ،   the App/fremwork، user ، context و debug را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه  Feek's writeup را بررسی کنید.

تب debug از ویژگی‌های جالبی است که در آن کوئری ها ، لاگ ها و dumps نشان داده میشوند. وقتی که یک dump اتفاق می‌افتد ، Ignition نام فایلی که dump در آن رخ داده است را نمایش می‌دهد و دیگر نیازی به جستجو برای  dd() و صدا زدن آن در vendor package نیست.

جدا از اطلاعات debug ، Ignition یک مرحله اضافه‌تر دارد و آن هم تلاش برای پیشنهاد ارور های رایج است برای مثال یک نوع کلاس و یا یک view برای حل ارور پیشنهاد خواهد داد مانند تصویر زیر:

Ignition به صورت پیشفرض برای لاراول 6.0 است ، همچنین شما می توانید آن را برای کار با ارورهای اپلیکیشنهایی با لاراول 5 نصب کنید. 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پکیج ، مراحل نصب و مشاهدهی سورس کد آن به صفحهی گیتهاب این پکیج مراجعه کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@rezajamalzadeh901

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید