فاکتورهای مهم سئو که باید در سال ۲۰۲۰ بدانید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

فاکتورهای مهم سئو که باید در سال ۲۰۲۰ بدانید

سال ۲۰۲۰ ایجاست. بازاریابان دیجیتالی و مشاغل آنلاین در حال پیگیری آخرین تغییرات گوگل و سایر موتورهای جستجو در الگوریتم‌های جستجوی خود هستند. امسال ما BERT و سایر تغییرات گوگل را شاهد بودیم که هنوز هم بحث برانگیز هستند. مسئله این است که هر چقدر هم که آماده شوید و سعی کنید با گوگل همگام بمانید، باز هم غافلگیر خواهید شد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، برنامه‌ریزی کردن است.

این مقاله روندهایی را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ برجسته خواهند شد. این روندها مانع ایجاد هرگونه تغییر شدیدی توسط موتورهای جستجو به الگوریتم‌های جستجوی آن‌ها می‌شوند. خواندن این مقاله برای تجارت‌های آنلاین و بازاریابان دیجیتال ضروری است. چه شما یک شرکت در دبی باشید و چه یک تجارت آنلاین، ۵ دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید.

۱. محتوای اصلی، بهینه شده و با کیفیت بالا

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که کیفیت محتوا اهمیتی ندارد. آن‌ها برای اثبات حرف‌های خود، مثال‌هایی را بیان کردند که در آن‌ها محتواهای ضعیف در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه اول را کسب کرده بودند. شاید این یک استدلال معتبر باشد، اما با گذشت زمان از اعتبار آن کاسته خواهد شد. وقتی صحبت از محتوا می‌شود، گوگل و سایر موتورهای جستجو هوشمندانه‌تر از گذشته عمل می‌کنند. به زودی شاهد مجازات شدن سایت‌هایی با محتوای کم کیفیت خواهید بود. پس با نوشتن مطالب اصلی، بهینه و با کیفیت، مطمئن خواهید بود که هرگونه بروزرسانی مربوط به محتوا در آینده تاثیری در کسب و کار شما نخواهد داشت. می‌توانید این موضوع را یک بیمه نامه در نظر بگیرید.

۲. Snippet ها (قطعات ویژه) را جدی بگیرید

Snippetها همان لینک‌ها/پنجره‌هایی هستند که بالاتر از نتیجه ۱ ارگانیک ظاهر می‌شوند. طبق مطالعات اخیر، Snippet بیش از ۵۰ درصد از کلیک‌های گوگل را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین سعی کنید سوالات متداول در وبسایت خود را به شکلی واضح، مختصر و مفصل پاسخ دهید. مزیت Snippet این است که حتی اگر در SERP رتبه اول را نداشته باشید، می‌توانید از طریق آن‌ها ترافیک دریافت کنید.

۳. بهینه‌سازی جستجوی صوتی

بیشتر ما از جستجوی صوتی متنفر هستیم. چرا؟ دلیل آن کاملاً ساده است. آن ربات یا دستیار صوتی قادر به تشخیص آنچه می‌خواهیم بگوییم نیست. خب این موضوع دیگر اهمیتی ندارد. حالا پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه انجام شده است. اکنون تعداد زیادی از کاربران برای جستجو کردن به جستجوهای صوتی اعتماد می‌کنند. این درصد از کاربران در سال ۲۰۲۰ و سال‌های آینده افزایش می‌باید. بنابراین باید مطمئن شوید که تمام مطالب بعدی شما در وبسایت با جستجوی صوتی بهینه شده باشد. در غیر اینصورت ممکن است رتبه شما در SERP کاهش پیدا کند.

۴. از قدرت فیلم‌ها استفاده کنید

قدرت فیلم‌ها را دست کم نگیرید. مردم تماشای فیلم را به خواندن مطالب طولانی ترجیح می‌دهند. امروزه این موضوع در رابطه با بیشتر کاربران اینترنت صادق است. فیلم‌ها فقط با اهداف سرگرمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. دانشجویان ترجیح می‌دهند ضمن آمادگی برای امتحانات یا انجام تکالیف، به جای خواندن کتاب‌های درسی خود فیلم تماشا کنند. بنابراین بازاریاب‌ها و تجارت‌های دیجیتال باید در استراتژی سئوی خود از قدرت فیلم‌ها استفاده کنند. اضافه کردن کلمات کلیدی در عنوان یا توضیحات، یکی از راه‌های انجام دادن این کار است.

۵. نرخ گزاف‌گویی

نرخ گراف‌گویی درصد ترک کردن یک صفحه‌ی وب توسط بازدیدکنندگان نسبت به بازدید از سایر صفحات در همان وبسایت است. این درصد با تقسیم تعداد بازدیدهای تک صفحه‌ای بر کل بازدیدها محاسبه می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که به زودی گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان بخشی از الگوریتم جستجوی خود اهمیت بیشتری به نرخ گراف‌گویی خواهند داد. به طور طبیعی اگر کاربر از مطالب و خدمات موجود در وبسایت لذت ببرد، مدت زمان بیشتری را در آن وبسایت صرف کرده و از صفحات بیشتری دیدن خواهد کرد. بنابراین باید این احتمال را در نظر داشته باشید که ممکن است در سال آینده نرخ گزاف‌گویی شما در استراتژی سئو شما بسیار حیاتی باشد.

۶. کلمات کلیدی بلند و طولانی

مردم "ماشین" یا "بهترین ماشین‌ها" را جستجو نمی‌کنند. در عوض چیزی که آن‌ها جستجو می‌کنند "بهترین ماشین‌های زیر ۵ هزار دلار" و یا "بهترین ماشین‌ها با کمترین تعمیرات" است. بیشتر ما در اینترنت اینگونه جستجو می‌کنیم. ما از عبارات بی معنی استفاده نمی‌کنیم. بنابراین استراتژی کلمات کلیدی شما روی کلمات کلیدی طولانی متمرکز باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید ترافیک خاصی را به وبسایت خود وارد کنید. افرادی که چنین کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، در آستانه خرید آن محصول یا خدمات خاص می‌باشند. از این رو با استفاده کردن از چنین کلمات کلیدی در استراتژی سئوی خود، می‌توانید میزان ترافیک وبسایت و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

این خلاصه‌ای از مهم‌ترین روندهای سئو می‌باشد که باید در سال ۲۰۲۰ به دنبال آن‌ها باشید. در غیر اینصورت گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌توانند عرصه را برای شما تنگ کنند. هیچکس نمی‌خواهد شاهد نزول رتبه‌ی وبسایت خود باشد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد: تجارت شما آسیب می‌بیند، ترافیک شما کاهش می‌یابد و ممکن است بازدیدکنندگان اعتبار شما را زیر سوال ببرند. بنابراین به دنبال اطلاعاتی باشید که می‌تواند برنامه‌ریزی‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو را نشان دهد. یکی از راه‌های برنامه‌ریزی این است که به آنچه مسئولان آن‌ها می‌گویند توجه کنید. شاید با کمک آن‌ها بتوانید با اطلاعات ارزشمندی روبرو شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 4 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی