به مشتری توضیح دهید که چرا سرمایه گذاری در وبسایت خود برای موفقیتش مهم است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

به مشتری توضیح دهید که چرا سرمایه گذاری در وبسایت خود برای موفقیتش مهم است

هر کسی می‌خواهد به مقداری که امکان‌پذیر است و توانایش را دارد خرج کند. در این مورد آیا شما در حال ایجاد یک وب سایت، خرید یک ماشین و یا گرفتن یک گاز از غذا در رستوران مورد علاقه‌یتان هستید؟ با این وجود هیچ مشکلی وجود ندارد. 

بهر حال، به عنوان کسی که در طراحی وب سایت بیش از دو دهه کار تجربه دارد، من هنوز هم از اینکه می‌بینم تعداد زیادی از مردم هزینه‌های هنگفتی را در سایت خودشان هدر می دهند٬ شگفت زده می‌شوم. این امر برای  نرم افزار یا خدمات مرکزی با قابلیت‌های هسته‌ای یک وب سایت مزاحم است. این کار می‌تواند یک رویکرد بسیار کوته بینانه به نظر بیآید.

در مورد اینکه چرا مشتریان می‌توانند در پرداخت وبسایت خود خسیس باشند٬ عوامل زیادی وجود دارد. اما چیزی که آن‌ها ممکن است به ان توجه نکنند این است که آن‌ها در حال گرفتن برخی از خطرات با انجام این کار هستند. اجازه دهید به برخی از دلایلی که مشتریان ممکن است در وب سایت خود به اشتباه انجام ‌دهند و می‌توان با آن مقابله کرد اشاره کنم. 

این جهان رایگان (یا ارزان) است

شاید بخشی از مشکل این است که ضرب المثل قدیمی می‌گوید، " همان قدر گیرت می‌آید که پرداخت کردی"، اما ممکن است این صحیح نباشد و فقط یک بار جواب بدهد. با منابع باز می توان نرم افزارهایی را ساخت و تا مقدار زیادی برای رفع نیاز از آن‌ها استفاده کرد.  جای تعجب نیست که برخی از مشتریان فقط یک روی سکه را می‌بینند. از میان همه ، وردپرس به صورت رایگان،  استفاده از آن آسان است. با وورد ورس می توان دیده شد و هر کسی بدون پرداخت هزینه‌ای می‌تواند به وسیله‌ی آن به رفع نیازهایش بپردازد. 

اما تعریف اصطلاح  "هزینه‌های قابل توجه" دیدگاه مردم را تغییر می‌دهد. من مردمی را می‌بینم که در پرداخت  50 $ اضافی  در یک پلاگین تجاری مردد هستند این در حالی است که  این پلاگین نیازهای آن‌ها را کاملا برطرف می‌کند. در حالی که قابل درک است که هر کسی نمی‌تواند هزینه‌های اضافی را تقبل کند، این بیم و هراسی است که فقط کسانی که با بوجه محدود مواجه هستند دچار نمی‌شوند.  شرکت‌های بزرگ سودآور هم حتی در برابر مخارج کوچک به صرفه عمل می‌کنند.

این ذهنیت نیز نشان می‌دهد که در دیگر زمینه‌های مرتبط با وب باید مقرون به صرفه عمل کرد. کسب و کار هوشمند برای دریافت یک معامله خوب است. اما زمانی می‌رسد که شما نیاز به رسمیت شناختن دارید که خدمات بسیار ارزان ممکن است سطح حمایت و قابلیت اطمینان مورد نیاز شما را تامین نکند.

این واقعا برای شما ریسک است که از ارزانی دوری کنید. این که آیا آن یک پلاگین، خدمات و یا چیز دیگری است٬ معمولا پرداخت هزینه‌ در صورت رجوع دوباره به آن است.

معضل طراحی

گاهی اوقات، می توان معضل طراحی را در روندی چون مشاوره به مشتریان در نرم افزار و خدمات احساس کرد. شما به آن‌ها کمک می‌کنید و در انجام کارها آن‌‌ها را راهنمایی می‌کنید. اما گاه از شما خواسته می‌شود که از نظر هزینه کاملا آن‌ها را توجیه کنید.

"چرا ما نمی توانیم  از یک جایگزین رایگان استفاده کنید؟"

"چرا من نیاز به صرف این همه پول دارم؟"

یک مشتری از شما انتظار دارد که به سوالات او پاسخ صحیح بدهید. نوع خواسته‌های بالا می‌تواند بیشتر شبیه بازجویی به نظر برسد. تقریبا پاسخ‌های شما باید تلاشی برای رسیده به راه‌حل باشد. این سوالات را به عنوان توهین شخصی برداشت نکنید. به راحتی می‌توان وضعیت آن‌ها را درک کرد. ممکن است نیاز باشد در مورد چگونگی برقراری ارتباط با دیگران خود را تقویت کنید. زیرا چرا و چگونگی‌های زیادی را از شما خواهند پرسید.

یاد بگیرید مانند یک مالک کسب و کار فکر کنید

انتظار می‌رود که نرم افزار و خدماتی که برای کمک به ایجاد یک کار وب سایت رایگان (یا فوق العاده ارزان) به کار می رود چیزی منحصر به فرد در دنیای کسب و کار باشد. این بعید است٬ از شما می خواهم در این مورد همان انتظاری  را داشته باشید که هنگام صحبت کردن در مورد ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و یا حتی کامپیوتر دارید. بیشتر صاحبان کسب و کار معمولا متصل به یک مورد هزینه هستند. 

اما برای برخی، این ایده که همه چیز وب مرتبط  با هزینه‌ی کم است هنوز هم طنین انداز است. به همین دلیل ما –کارشناسان استخدام-  به مشتریان در این زمینه مشاوره‌هایی را ارائه می‌دهیم. بخشی از این چالش اینجا است که برای توضیح اهمیت هزینه‌ها درخواست‌های زیادی می‌شود. هدف این است که به مشتری‌ها کمک کنیم تا به این نتیجه برسند که وب سایت خود را فقط به یخش‌های دیگر کسب و کار اختصاص دهند( نه بیشتر). 

هنگامی که آن‌ها وب سایت خود را به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت در نظر بگیرید٬ بودجه می‌تواند تا حدودی شروع  به نرم شدن می‌کند. در حالی که یک مشتری ممکن است از لحاظ جسمی قادر به نگه داری یک پلاگین سفارشی در دست نباشد٬ ما باید به آنها اثرات آن را در دنیای واقعی و در پایان کار نشان دهیم.

به عبارت دیگر، نکته‌ی کلیدی که در اینجا اهمیت دارد این است که با آن‌ها به زبان خودشان صحبت کنید.این امر در مورد ارتباط با مشتریان دانا و آگاه به مساپل تکنولوژی صدق نمی‌کند. بنابراین، به جای فقط گفتن اینکه آن‌ها نیاز به یک پلاگین $ 50 دارند ، توضیح دهید که چگونه با سرمایه گذاری 50 $  بازده کسب و کارشان افزوده خواهد شد. و به جای گفتن ین نیاز شماست  " توضیح دهید که چگونه کسب و کارشان به این چیز نیاز دارد و روند کارشان چگونه پیش خواهد رفت.

قطعا با توجه به آن چیزی که من در گذشته دیده‌ام٬ خارج از این چهار چوب مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد  اما، جمله‌ی "همه چیز رایگان است" راه‌حلی است که در ذهن بسیاری از مردم می‌گذرد ، باعث استمرار چرخه‌ی معیوب می‌شود.

بنابراین، دفعه بعد که شما  در مورد یک پروژه با مشتری بحث می‌کنید،  با تلاش بیشتر مسائل را مطرح کنید طوری که ارزش بیشتری داشته باشد و پیشنهاد شما اتفاق‌هایی که در راه امکان دارد پیش بیاید را مطرح  کند. آن‌ها امکان دارد در برابر پیشنهاد شما شگفت زده شودند اما این وظیفه‌ی شماست که همه چیزی را برای آن‌ها آسان کنید و همه چیز را در مورد فرمت کسب و کارشان توضیح دهید.

منبع : speckyboy

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید