جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
‍۱۰ اشتباه توسعه‌دهندگان زمان پیدا کردن شغل
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

‍۱۰ اشتباه توسعه‌دهندگان زمان پیدا کردن شغل

کار پیدا کردن امری دشوار است. این موضوع چیزی نیست که بتوانید درباره‌ی آن احساس راحتی کنید، زیرا معمولاً آن را به ندرت انجام می‌دهید. به همین خاطر است که در انجام این کار مهارت کافی را ندارید. همچنین در اینترنت نکات بدی در مورد پیدا کردن شغل وجود دارد.

از آنجایی که تعیین مفید بودن یا نبودن منابع آنلاین کار سختی است، لیستی از بهترین نکات و منابع مورد علاقه خودم را برای یافتن شغل، رزومه و مقدمات مصاحبه فراهم آورده‌ام.

رزومه ضعیفی دارید

رزومه‌هایی که قالب ضعیفی دارند، برای خواندن دشوار هستند، پر از اشتباهات املایی می‌باشند و تجربه شما را به درستی نشان نمی‌دهند. اینگونه رزومه‌ها می‌توانند تاثیر منفی در مصاحبه‌های شما داشته باشند. اکثر مردم در نوشتن رزومه مهارت کافی را ندارند و این موضوع کاملاً منطقی است. زیرا احتمالاً شما هر چند سال یک بار رزومه می‌نویسید. این شامل به نمایش گذاشتن مهارت‌هایتان به دیگران است، چیزی که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بررسی کردن تمام نکات موجود در اینترنت به منظور تعیین درستی آن‌ها می‌تواند کمی زمانگیر و سخت باشد. لطفاً از خدمات رزومه حرفه‌ای خودداری کنید. بسیاری از مردم همیشه درگیر مصاحبه‌ها هستند، اما هرگز به این فکر نمی‌کنند که شاید مشکل از رزومه آن‌ها باشد. معمولاً آن‌ها چنین جمله‌ای را می‌گویند:«اما افراد زیادی رزومه من را دیده‌اند و همه‌ی آن‌ها گفتند که خوب است.»

در اینجا چند مشکل وجود دارد: ابتدا شما باید بدانید که رزومه‌تان باید بهتر از "خوب" باشد. برای اینکه در یک بازار کار بسیار رقابتی موفق شوید، باید عالی باشید. مشکل دوم این است که اکثر مردم، روش درست نوشتن رزومه را نمی‌دانند. بنابراین نمی‌توانند مشکلات موجود در رزومه شما را شناسایی کنند. آن‌ها اغلب از این می‌ترسند که به احساسات فرد مقابل آسیب بزنند، به همین خاطر گفتن انتقادات سازنده برای آن‌ها کمی دشوار است.

در نتیجه شما برای دریافت مشاوره دقیق، به کسی نیاز دارید که تجربه‌های زیادی در زمینه استخدام افراد را داشته باشد.

یک نامه پوششی معمولی و خسته‌کننده می‌نویسید

شما باید برای کارهایی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، نامه‌ای شخصی و سفارشی بنویسید. نامه‌های پوششی روشی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید در رقابت متمایز شوید. با استفاده از این نامه‌ها می‌توانید به سازمان‌ها نشان دهید که چرا به کار کردن برای آن‌ها علاقه دارید. این موضوع برای برخی از سازمان‌ها بسیار مهم است. یک نامه پوششی هرگز شانس استخدام شدن شما را به خطر نمی‌اندازد، بلکه به شما در پیدا کردن شغل کمک خواهد کرد.

نوشتن این نوع نامه‌ها می‌تواند برای شما یک تمرین مفید هم باشد، زیرا به شما این فرصت را می‌دهد تا درباره علت علاقه خود به کار کردن در این شرکت فکر کنید. به این ترتیب وقتی در مصاحبه از شما پرسیده شود چرا این سازمان؟ جوابی مناسب دارید تا به آن‌ها بدهید. علاوه بر این باید بدانید که نامه پوششی شما باید در کالبد ایمیل برنامه شما باشد. صرفاً یک ایمیل خالی را با دو پیوست به مدیر استخدام ارسال نکنید.

در تصحیح همه چیز شکست می‌خورید

اگر با گرامر مشکل دارید یا انگلیسی زبان مادری شما نیست، برنامه Grammarly را بررسی کنید. این برنامه رایگان بوده و به شما کمک می‌کند تا تغییرات لازم در مقاله خود را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید از یک دوست که در زمینه زبان انگلیسی مهارت دارد تقاضای کمک کنید. اگر خواندن رزومه، نامه پوششی یا برنامه شما به خاطر غلط‌های املایی و دستوری سخت باشد، دیگر تمرکز بر روی دستاوردهای شما نخواهد بود.

ارتباطات بخش بزرگی از هر شغل را به خود اختصاص داده است و برنامه شما مکانی برای نمایش مهارت‌های ارتباطی شما می‌باشد. از آنجایی که شما زمان نامحدودی برای نوشتن و بررسی رزومه، نامه پوششی یا برنامه خود داشته‌اید، انتظار می‌رود که آن‌ها عاری از هرگونه خطاهای دستوری و املایی باشند.

سوالات مربوط به مصاحبه رفتاری را فراموش می‌کنید

آماده شدن برای مصاحبه بسیار اهمیت دارد. برای سوالات فنی Cracking the Coding Interview، Interview Cake، Lee Code و HackerRank جزو فوق‌العاده‌ترین منابع هستند. با این حال یک اشتباه رایج در اینجا وجود دارد و آن اشتباه همان نادیده گرفتن سوالات رفتاری است. این سوالات می‌توانند شما را نسبت به سایر افراد همسن خود متمایز کنند. حتی اگر پاسخ‌های فنی شما عالی باشد، عدم توانایی در پاسخگویی خوب به آن‌ها می‌تواند شانس شما در استخدام شدن را از بین ببرد.

بهترین جا برای شروع کردن، اغلب بررسی مصاحبه Glassdoor برای شرکتی است که قصد مصاحبه با آن را دارید. این به شما کمک می‌کند تا از نوع سوالات رفتاری محبوب آن‌ها و تکنیک STAR مطلع شوید. علاوه بر این Leet Code و HackerRank نیز دارای مجالس گفتگوی بسیار خوبی برای صحبت در مورد سوالات رفتاری مختص شرکت‌های خاص و نحوه آماده‌سازی بهتر هستند.

برای مصاحبه لباس مناسب نمی‌پوشید یا دیر به مصاحبه می‌روید

شما حتی باید برای مصاحبه‌های ویدیویی هم لباس مناسب بپوشید. خوب لباس پوشیدن می‌تواند اعتماد به نفس شما را در مصاحبه افزایش دهد. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که تمرکز بیشتر بر روی صحبت‌های شما باشد، نه بر روی نوع لباسی که به تن کرده‌اید.

لباس مناسب برای محل کار بسته به موقعیت جغرافیایی، صنعت، سازمان، فرهنگ و غیره متفاوت است. بنابراین باید قبل از هر چیزی تحقیق کنید تا بفهمید باید چه لباسی بپوشید. اگر از طریق تماس تلفنی یا ویدیویی مصاحبه می‌کنید، مطمئن شوید که نویز پس زمینه را به حداقل رسانده‌اید. چیزهایی که در پس زمینه سبب پرت شدن حواس می‌شود را حذف کنید. دوربین و میکروفون خود را چک کنید تا از عملکرد درست آن‌ها مطمئن شوید. برای این کار حتماً از یک اینترنت با کیفیت استفاده کنید.

طبق معمول شما باید به فرد مصاحبه‌کننده کمک کنید تا بتواند بر روی گفته‌های شما تمرکز کند. او نباید به وسیله‌ی یک اینترنت ضعیف شما کلافه شده یا به خاطر نویز و پس زمینه عجیب تمرکز خود را از دست دهد. قطعاً در حین یک مصاحبه مجازی باید آماده روشن کردن دوربین فیلمبرداری خود باشید.

بدون هیچ توضیحی برای مشاغلی که مربوط به سابقه کاری شما نیستند اقدام به مصاحبه می‌کنید

اگر قبلاً فقط شغل x را انجام می‌دادید و حالا متقاضی شغل y هستید، به یک توضیح واضح و قانع‌کننده احتیاج دارید تا مهارت خود در این شغل جدید را نشان دهید. کارفرمایان اغلب صدها یا حتی هزاران رزومه را فقط برای یک منصب دریافت می‌کنند. آن‌ها به روشی سریع و آسان نیاز دارند تا بتوانند رزومه‌های مناسب را مرتب‌سازی کرده و براساس آن‌ها افراد را به مصاحبه کاری دعوت کنند.

بنابراین اگر رزومه‌ای دارای مشکل باشد، آن‌ها به راحتی رزومه‌ی مربوطه را رد می‌کنند. بنابراین از هرگونه اشتباه تایپی، قالب‌بندی عجیب و غیره در رزومه‌ی خود خودداری کنید. این وظیفه شماست تا با استفاده از موارد در دست کارفرما را متقاعد کنید که برای این کار عالی هستید. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که شما خودآموز بوده یا قصد تغییر شغل را دارا باشید.

در نظر داشته باشید که بسیاری از توسعه‌دهندگان خودآموز با موفقیت شغل خود را تغییر داده‌اند. پس این بدان معنا نیست که نمی توانید برای آن مشاغل اقدام کنید. این موضوع فقط کار شما را کمی سخت‌تر می‌کند. شما باید به صراحت به کارفرمایان نشان دهید که با داشتن یک نامه پوششی عالی و رزومه‌ای درخشان از تجربه‌های قبلی برای شغل مورد نظر واجد شرایط هستید.

دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنید

شاید این مورد به نظر ساده برسد، اما بسیاری از افراد از دستورالعمل‌ها پیروی نمی‌کنند. اگر در آگهی استخدام از شما خواسته شده تا یک نامه پوششی یا رزومه را به آدرس ایمیل خاصی ارسال کنید، دقیقاً همین کار را انجام دهید. آن را چاپ نکنید و برای مدیر استخدام ارسال نکنید. غیر از رزومه، چیز دیگری را برای مدیر استخدام ارسال نکنید. اگر آن‌ها تقاضای ارسال pdf دارند، رزومه را به صورت ویدیویی ارسال نکنید.

آن‌ها درخواست اطلاعات مشخصی را در فرمتی مشخص داشته‌اند، زیرا اینگونه برای آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. اگر خلاف خواسته‌های آن‌ها عمل کنید، ممکن است رزومه شما هرگز به دست فرد مورد نظر نرسد. مطابق خواست آن‌ها عمل نکردن می‌تواند سبب عصبانی شدن آنان شود، این موضوع می‌تواند شانس شما برا استخدام شدن را به خطر بیاندازد. هدف شما باید کمک به مدیران استخدام باشد. به آن‌ها کمک کنید تا اطلاعات مربوط به شما را سریع‌تر بررسی و ارزیابی کنند.

بلافاصله پس از ارسال رزومه پیگیری می‌کنید

اگر آن‌ها علاقه‌مند باشند، خودشان با شما تماس خواهند گرفت. اگر تماسی با شما گرفته نشد، ممکن است دلایل بسیار زیادی داشته باشد. شاید آن‌ها از قبل یک شخص داخلی را مد نظر قرار داده بودند، شاید شغل مورد نظر پر شده و آن‌ها فراموش کردند پست استخدام را حذف کنند یا شاید صرفاً رزومه شما برای آن‌ها جذاب نبوده است. به اینکه چرا آن‌ها با شما تماس نگرفته‌اند بیش از اندازه فکر نکنید و مزاحم آن‌ها نشوید. فقط به مسیر خود ادامه دهید و به سراغ مورد بعدی بروید.

به یاد داشته باشید که این موضوع مربوط به افرادی است که دعوت به مصاحبه نشده‌اند. اگر شما قبلاً مصاحبه کرده‌اید، باید قوانین متفاوتی را دنبال کنید.

فکر می‌کنید که از این قاعده مستثنی هستید

به نظر می‌رسد همه‌ی مردم دوستی دارند که توانسته با انجام کارهای غیرمعمولی مثل هدیه فرستادن برای مدیر و حیله‌گری شغل مورد نظر را بدست آورد. تقریباً این ایده‌ها بد هستند. برای مدیر استخدام کادو نفرستید، حقایق نادرست را به رزومه خود اضافه نکنید یا به طور غیر منتظره به محل کار نروید.

مواردی وجود دارد که در آن یک متقاضی آنقدر قدرتمند است که بدون توجه به سایر موارد استخدام می‌شود. همچنین مواقعی نیز وجود دارد که در آن مدیر استخدام ممکن است از یک رویکرد غیرمعمول قدردانی کند. این اتفاق معمولاً زمانی رخ خواهد داد که سازمان آن‌ها کوچک بوده یا به طور مرتب استخدام نمی‌کنند. اما اکثر مدیران این کار را آزاردهنده می‌دانند.

احتمالاً شما نمی‌خواهید برای سازمانی کار کنید که اینگونه تاکتیک‌ها در آن کارساز بوده است. شما باید در مکانی کار کنید برای مدیران آن توانایی شما حرف اول را می‌زند.

از آدرس ایمیل حرفه‌ای استفاده نمی‌کنید

چیزی مثل firstname.lastname@emailprovider.com خوب است. آدرس دانشگاه نیز خوب است، اما بعد از خروج از دانشگاه بهتر است آن را بروزرسانی کنید. چیزی مثل fantasydudette@yahoo.com خوب نمی‌باشد.

موفق باشید!

اگر توانسته‌اید تمام این موارد را به خوبی انجام دهید، به شما تبریک می‌گویم و در این سفر جستجوی شغل برایتان بهترین آرزوها را خواستار هستم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است