جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم

مانند بیشتر مسائل موجود در زندگی، هیچ شغلی بدون مشکل و چالش نخواهد بود. موضوع شگفت‌آوری که در اینجا وجود دارد این است که چگونه تجربه‌ می‌تواند دیدگاه ما را تغییر داده و بینشی عمیق را در ما ایجاد کند. مهم نیست که ما چقدر خودمان را باهوش تصور می‌کنیم، چون ما اغلب ایده‌های متفاوتی در مورد طراح وب بودن داریم.

این امر باعث شده است تا من به ۲۰ سال زمانی که در این صنعت گذرانده‌ام فکر کنم. با این کار می‌توانستم قبل از شروع به کار کردن، در مورد مسائل بسیار زیادی اطلاعات کسب کنم. این کار می‌توانست مرا از اتفاقات تنش‌زا نجات داده و به من در تغییر کردن کمک کند. بنابراین دوستان طراح من، حالا من اینجا هستم تا اطلاعاتی را به شما منتقل کنم که آرزو می‌کردم یک نفر آن زمان به من می‌گفت. امیدوارم این نکات بتوانند به شما در سفر پیش رویتان کمک کنند یا اقلاً برایتان سرگرم کننده باشند.

۱. شما مجبور نیستید تمام پروژه‌ها را قبول کنید

من در ابتدای کارم این طرز فکر را داشتم:« آیا به یک وبسایت احتیاج دارید؟ مشکلی نیست، من برایتان یک وبسایت خواهم ساخت». این امر سبب شد تا من تجربه‌های زیادی را به‌دست آورم، البته تجربیاتی نیز وجود داشتند که ترجیح می‌دهم آن‌ها را فراموش کنم. سال‌ها طول کشید تا متوجه شوم که لازم نیست به تمام پروژه‌های پیشنهاد شده جواب مثبت بدهم. این کار در بین طراحان رایج است.

اگر به تازگی در زمینه فریلنسری مشغول به کار شده باشید، قبول کردن تمام پروژه‌ها برایتان بسیار وسوسه کننده خواهد بود. واقعیت این است که شما یک فروشگاه نیستید. هدف شما این نیست که به تمام مشتریان محصول بفروشید. طراحی وب یک بازی بسیار جذاب‌تر است.

ممکن است یک پروژه‌ی خاص، به دلایلی مناسب شما نباشد. شخصیت مشتری، حجم و دامنه‌ی کار جزء عوامل اصلی می‌باشند. علاوه بر این‌ها شما باید زمان خود را نیز مورد بررسی قرار دهید.

قبول کردن یک پروژه اغلب بدین معناست که شما تا مدت‌ها مشغول انجام دادن آن خواهید بود. بنابراین اگر مشتری برای تعمیر و یا هاستینگ وب به شما مراجعه کند، مجبور هستید مرتباً با آن‌ها سر و کله بزنید. 

بنابراین قبل از پذیرفتن پروژه و بستن قرارداد، به عواقب آن فکر کنید. آیا این پروژه مناسب شماست؟

۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم

۲. انعطاف‌پذیر بمانید و منتظر تغییر باشید

طراحی وب، حرفه‌ای است که برای مدت زیادی یکسان باقی نمی‌ماند. ترفندها و رویکردها نیز مانند ابزارها و فناوری‌ها تغییر می‌کنند. من به عنوان یک تازه کار، بسیار سختگیر بودم. من مجبور بودم تمام خط‌های کد را با دست بنویسم. گرافیک‌ها و سایر طرح‌ها نیز می‌بایست به روشی خاص انجام داده می‌شدند. اما با گذشت زمان خودم را از آن چرخه زجرآور خلاص کردم و شیوه‌های مدرن‌تری را در پیش گرفتم. این بدان معناست که من از روش‌های قدیمی استفاده می‌کردم، در حالی که دنیا به استفاده از CSS روی آورده بود. در حالی‌که CMS نحوه‌ی ساخت وب سایت‌ها را تغییر می‌داد، من از روش‌های قدیمی خودم برای سازماندهی محتوا استفاده می‌کردم.  

سرانجام متوجه شدم که اگر می‌خواهم در این صنعت زنده بمانم، بهتر است خودم را با اوضاع وفق دهم. با اینکه هنوز در پیمودن این مسیر مشکل دارم، اما سعی می‌کنم اطلاعاتی را کسب کنم تا در مواقع نیاز بتوانم خودم را تغییر دهم. من به شما توصیه می‌کنم که کار و ابزار خود را دوست داشته باشید. اما انتظار نداشته باشید که آن ابزارها برای همیشه کاربردی باشند. شما در نهایت باید با وسایل و امکانات جدیدتری سازگار شوید.

۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم

۳. از چیزهایی که نمی‌دانید نترسید

بخشی از روند سازگار شدن در مورد جسورانه حرکت کردن به سمت جایی است که قبلاً در آن حضور نداشته‌اید. مشکل این است که مسائل ناشناخته می‌توانند بسیار ترسناک باشند. این اتفاق برای من نیز افتاده است. من اغلب از پروژه‌های ناشناس دوری می‌کردم. به عنوان مثال تجارت‌های الکترونیک برای من وحشتناک بود. در آن زمان من خودم را متقاعد کرده بودم که مسائل زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد و من نمی‌توانم به سرعت در این زمینه رشد کنم. 

سرانجام شما باید فرصتی را به‌دست آورید یا خطر کنید و شجاعانه وارد بخش‌های ناشناخته شوید. اما می‌خواهید واقعیت را بدانید؟ این حرفه آنقدر هم که فکرش را می‌کردم سخت نبود.

اطلاعات مربوط به طراحان وب بسیار گسترده است. این اطلاعات و آموزش‌ها بسیار ارزشمند هستند. نکته‌ی بسیار خوب در اینجا این است که بخش اعظم این اطلاعات رایگان یا ارزان قیمت است. تنها کاری که شما باید انجام دهید، کمی جسور بودن و امتحان کردن است.

۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم

۴. ارجاع داده شدن می‌تواند حیات کسب و کار باشد

ثبت نام کردن مشتریان جدید می‌تواند منابع زیادی را به خودش اختصاص دهد. اگرچه این ضروری است، اما اغلب به معنای گذراندن زمانی به دور از طراحی و توسعه می‌باشد. من در ابتدا کار خود، زمان زیادی را صرف مسائلی کردم که برایم سودی نداشته‌اند. با این حال آنچه که برایم مفید بود، مشتریانی بودند که از کارهایم احساس رضایت می‌کردند و به همین خاطر مرا به دوستان خود معرفی کردند. این روش بسیار عالی بود، چون به وسیله‌ی آن من می‌توانستم با صرف زمان و تلاش کمتر، به کارها و پروژه‌های جدیدی دست پیدا کنم.

روی روال قرار گرفتن ممکن است کمی طول بکشد، اما به محض معرفی شدن شما به دیگران، با روش‌های قدیمیِ مشتری پیدا کردن خداحافظی خواهید کرد. این همچنین نشان می‌دهد که صبور بودن در دراز مدت می‌تواند مزد تلاش‌های شما را بدهد.

۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم

۵. موفقیت به تعهد نیاز دارد

اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید، نباید انتظار داشته باشید این خواسته یک شبه اتفاق بیفتد. شاید از نظر شما رسیدن به موفقیت آسان باشد، اما همیشه این کار آسان نخواهد بود. هنگامی‌که شما برای اولین‌بار شروع به کار می‌کنید، سعی دارید خودتان را یک طراح محترم جلوه دهید. در چند سال اول زندگی حرفه‌ای خودم، فهمیدم که دانسته‌های من نسبت به افراد اطرافم بیشتر است. در نهایت همین باعث شد تا من به‌عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوم. اما وقتی وارد جامعه شدم، واقعیت چیز کاملا متفاوتی بود.

من فهمیدم که اگر بخواهم با این توانایی‌های ناقص به مسیرم ادامه دهم، به جایی نخواهم رسید. سرانجام متوجه شدم که اگر به‌عنوان یک شخص رشد نکنم، تجارت من هم رشد نخواهد کرد. فروتن بودن و داشتن اخلاق کاری قوی می‌تواند به شما کمک کند تا به جایگاه دلخواه خود برسید. این کار تنها نیازمند تعهد شما می‌باشد.

۵ موردی که باید به عنوان یک طراح وب جوان بدانیم

توصیه یک چیز است، اما تجربه چیز دیگری است

بیایید به عقب نگاه کنیم، شاید دانستن تمام این چیزهای مختلف از ابتدا تفاوت بزرگی در زندگی ما ایجاد نکرده باشد. علت چه می‌تواند باشد؟ چون دانش واقعی از تجربه‌ای واقعی سرچشمه می‌گیرد. به این ترتیب هیچ‌یک از موارد بالا به تنهایی نمی‌تواند تغییر بزرگی را به وجود آورد. اما آن‌ها می‌توانند یادآوری‌هایی از الزامات یک طراح وب بودن باشند. از همه مهمتر این موارد می‌توانند با پیشرفت در کسب و کار، لحظات شگفت‌انگیزی را برای ما رقم بزنند. با گذشت زمان تمام این‌ها باعث می‌شوند تا شما درک بهتری از خود و کاری که می‌کنید داشته باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است