روشهای شناسايی جريمه وب سايت توسط الگوريتم های گوگل
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

روشهای شناسايی جريمه وب سايت توسط الگوريتم های گوگل

 

الگوريتم رتبه بندی صفحات وب : قسمت اول (روشهای شناسايی جريمه وب سايت توسط الگوريتم های گوگل)

الگوريتم هاي موتورهاي جستجو براي رتبه بندي وب سايت ها به كار برده مي شود تا براي بالاترين رتبه در نتايج جستجو ديده شود.  

موتورهاي جستجوگر مانند گوگل در چندين الگوريتم براي رتبه بندي سايت ها و نتايج ها استفاده مي كنند كه مي توان چند نمونه از آنها را مانند الگوريتم پنگوئن،پاندا،مرغ مگس خوارو... نام برد كه در ادامه هر يك از اين الگوريتم ها به صورت كامل مورد بررسي قرار  مي گيرد. الگوريتم هاي قديمي گوگل براي موتورهاي جستجو كه عنكبوتي بوده است امروزه به طور كامل كنار گذاشته شده است، زيرا اين الگوريتم بر اساس منطق فازي عمل كرده و هيچ راهي براي بازگشت سايت هايي كه جريمه شده اند وجود نداشت. الگوريتم پاندا كه در ادامه پارامترهاي به صورت كامل مورد بررسي قرار مي گيرد جايگزين اين الگوريتم شده است و باعث حذف بسياري از سايت هاي spam  شده است.  

روشهای شناسايی جريمه وب سايت توسط الگوريتم های گوگل   

در اين تحقيق روش هاي ريكاوري سايت ها به صورت كامل مورد بررسي قرار مي دهد. براي درك ريكاوري سايت ها يك مثال عاميانه مي زنيم : فرض كنيد يك روز از خواب بيدار مي شويم حس مي كنيم گوش درد ، دل درد ،و...داريم و بيمار شده ايم اولين كاري كه انجام مي دهيم اين است كه به پزشك مراجعه كرده و آن پزشك با معاينه و علائم بيماري ، بيماري ما را تشخيص داده و مي داند براي خوب شدن آن بيماري چه دارويي را بايد تجويز كند.  

در عمل ريكاوري سايت ها وقتي سايتي كاهش افت ترافيك دارد بايد تشخيص دهيم كه سايت مورد نظر توسط كدام الگوريتم جريمه شده است و سپس پارامترهاي مورد نظر آن الگوريتم را بر روي وب سايت پياده سازي كنيم به عنوان مثال اگر سايتي توسط الگوريتم پنگوئن جريمه شود بايد بر روي لينك هاي ورودي و خروجي وب سايت تمركز كنيم.  

نكته: فرض كنيم يك وب سايتي در تاريخ 17 مرداد ماه كاهش افت ترافيك داشته است اولين كاري كه به عنوان يك متخصص SEO انجام مي دهيم اين است كه از مدير وب سايت چندين سوال مي پرسيم :  

   1 - از زمان ثبت دامنه وب سايت چه مدت زمان گذشته است؟  

آيا بر روي  وب سايت تغييراتي داده ايم يا خير؟ و اگر داده ايم چه تغييري داده ايم؟  

مدير وب سايت هيچ گونه تغييري بر روي وب سايت خود ايجاد نكرده است ولي سايت او كاهش افت ترافيك داشته است.  

جواب هر يك از پاسخ ها در ادامه خواهيم داد: در پاسخ به سوال اول هر چه عمر ثبت دامنه بيشتر باشد امتياز آن در نزد گوگل بيشتر و ريكاوري آن راحتر مي باشد، دامنه ها با طول عمر 3 ماه در گوگل بر روي سرورهاي sent box قرار مي گيرد كه به پنالتي موقتي معروف مي باشد واين سايت ها در نتايج جستجو كمتر شركت داده مي شود تا مدت 3 ماه آن بگذرد.  

در پاسخ به سوال دوم، اگر كاربر تغييراتي كه بر روي ساختار لينك هاي سايت داده باشد و يا حتي يك تبليغ متني را ازروي وب سايت خود برداشته باشد تشخيص مي دهيم توسط كدام الگوريتم گوگل جريمه يا پنالتي شده است. به عنوان مثال وقتي ساختار لينك تغيير داده شود بايد بر روي الگوريتم پاندا تمركز كنيم و يا با برداشتن تبليغ متني بايد بر روي الگوريتم پنگوئن تمركز كنيم. كليه موارد گزينه دوم براي تشخيص نوع الگوريتم ضروري است.  

در پاسخ به سوال سوم ، بايد History هاي آپديت الگوريتم هاي گوگل را نگاه كنيم و ببينيم در يك ماه گذشته گوگل چه الگوريتمي را بروز كرده است كه بر روي وب سايت مورد نظر تاثير گذاشته ،  براي اين كار 3 عبارت را در گوگل جستجو مي كنيم:  

google   update  history   

معروف ترين وب سايت ، سايتmoz  مي باشد كه تغييرات الگوريتم هاي گوگل را ثبت مي كند. به عنوان مثال در يك ماه گذشته اگر گوگل الگوريتم خاصي را كه ممكن است پاندا يا پنگوئن باشد بررسي مي كنيم و تمركز خودمان را بر روي آن قرار مي دهيم.  

پيج رنك گوگل عددي از 0 تا 10 است كه توسط موتور جستجوي گوگل به هريك از صفحات يك وب سايت اختصاص مي يابد. گوگل با تجزيه و تحليل لينك هاي ورودي و خروجي يك وب سايت رتبه اي را تحت عنوان پيج رنك يا رتبه صفحه به هر يك از صفحات سايت اختصاص مي دهد به طوري كه هرچقدر عدد رتبه به 10 نزديك تر باشد به اين معني است كه صفحه مورد نظر لينك هاي ورودي بيشتري داشته و از نظر موتور هاي جستجو داراي ارزش بيشتري مي باشد و در مرتب سازي نتايج جستجو توسط موتورهاي جستجو در رتبه هاي بالا قرار خواهد گرفت.  

پاندا يكي از الگوريتم هايجديد گوگل است كه ارائه شده است. پاندا براي تغييردادن رتبه سايتها، حذف اسپم ها و سايت هايي كه داراي محتواي قديمي و يا كپي شده مورد استفاده قرارمي گيرد. 

همكاراني كه در بهينه سازي وب سايت براي موتور هاي جستجوگر تخصص دارند حتما تغييرات چشمگير رتبه و رنك سايتهاي مختلف را مشاهده كرده اند. سايت هايي كه تا ديروز در صفحه نخست جستجوي گوگل حضورداشتند، هم اكنون ديگر به چشم نمي خورند! تمام اين سياستها به خاطر ضعف گوگل در جستجو ها بود. 

با ورود الگوريتم پاندا ديگر از سايت هايي كه {كپي برداري ميكنند و يا اطلاعات نامربوط در اختيار بازديد كنندگان ميگذارند {خبري نيست. ميتوان اينگونه بيان كرد كه، پاندا براي سالم سازي وب سايت ها با مطالب با كيفيت ايجاد شده است. 

براي اينكه وب سايت شما ترافيك و رتبه خود را در گوگل از دست ندهد بايد مواردي را كه پاندا به آن حساسيت دارد را رعايت كنيد كه برخي از اين موارد به شرح ذيل ميباشد:  

  • صفحات تكراري با كلمات كليدي يكسان نداشته باشيد . 
  • لينكهاي يكسان در دايركتوري هاي وب ندهيد . 
  • مطالب قديمي را حذف يا ويرايش كنيد و وب سايت خود را بروز نگه داريد . 
  • كپي مطالب از سايتهاي ديگر ممنوع . 
  • مطالب با كيفيت پايين را از سايت خود حذف كنيد  
  • بنرهاي تبليغاتي بيش از حد در سايت نداشته باشيد . 
  • در ميان مطالب خود تصاويري اضافه نماييد چراكه بازديدكنندگان نيز براي خواندن مطلب شما وقت بيشتري را درسايت سپري ميكنند و پاندا اين را دوست دارد . 
  • تمام اين موارد و بسياري ديگر بايد در طراحي سايت شما رعايت شوند . 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید