۱۰ افزونه کمتر شناخته شده اما مؤثر سئو وردپرس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ افزونه کمتر شناخته شده اما مؤثر سئو وردپرس

وردپرس به عنوان یک پلتفرم وقتی به بحث بهینه سازی موتورهای جستجوگر می‌رسد، گزینه بسیار مفید و مؤثری است. در حالی که افزونه های شناخته شده بسیاری مربوط به سئو بسیار هستند، اما مواردی نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده اند و کمتر آن ها را به عنوان گزینه‌ای درنظر می‌گیرند.

برخی از این افزونه ها روی کلیت سئو تاثیر می گذارند، این در حالی است که برخی دیگر تنها روی یک جنبه از آن تمرکز دارند. با در نظر گرفتن این موضوع ما قصد داریم ۱۰ افزونه مؤثر وردپرس در این زمینه را کمتر شناخته شده است به شما معرفی کنیم.

۱. All In One Schema.org Rich Snippets

این افزونه کلیت ماجرا سئو را در بر می گیرد. این افزونه موتورهای جستجوگر را قادر می سازد تا اطلاعات بیشتری در رابطه با وبسایت شما بدانند، اطلاعاتی مانند امتیاز وبسایت، جزئیات شرکت و مواردی دیگر.

این افزونه بخش مطالب شما را به فیلدهایی ارتباط می دهد که از طریق آن ها می توانید جزئیات بیشتری را راجع به مطلب بنویسید و محتوا را شخصی سازی نمایید. 

۲. The SEO Framework

The SEO Framework بیشترین تمرکز را روی خودکار سازی عملیات بهینه سازی وبسایت دارد. با تنها انجام دادن مراحل بسیار ساده ای می توانید مواردی عناوین، توضیحات، پیوندهای یکتا و مواردی از این قبیل را تغییر دهید.

اگر از سایت مپ استفاده کنید و در وبسایت های گوگل، بینگ و... آن را ثبت نمایید این افزونه در قبال هر تغییری به آن ها خبر می دهد. همچنین این افزونه یک نوار رنگی را برای شما به نمایش در می آورد که در آن به شما می گوید کدام بخش وبسایت سئو خوبی دارد و کدام بخش نیازمند کار بیشتری است.

۳. SEO Squirrly

SEO Squirrly رویکرد متفاوتی برای بهینه سازی محتوای وبسایت‌تان دارد. اول شما باید موضوعی که می خواهید راجع به آن بنویسید را داخل فیلد که توسط افزونه فراهم شده است را قرار دهید. بعد از آن افزونه براساس رنک کلمات کلیدی در مقاله به موضوع براساس کدهای رنگی امتیاز می دهد (رنگ سبز نشان دهنده خوب بودن است). نکته مثبت این افزونه آن است که اگر مشکلی وجود داشته باشد نیز به شما راه کارها و پیشنهاداتی را می دهد.

در این افزونه همچنین تصاویری وجود دارد که می توانید از آن ها در مطالب‌تان استفاده کنید. البته این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پولی است. در نسخه رایگان آن تنها می توانید ۵ مطلب به ازای هر ماه بنویسید. اگر وبسایتی دارید که نیاز به انتشار محتوای بیشتری دارد پس نیاز دارید که حتما نسخه پولی آن را خریداری کنید.

۴. ACF Content Analysis for Yoast SEO

ACF Content Analysis for Yoast SEO افزونه مناسبی برای افرادی است که از افزونه سئو Yoast استفاده می کنند. با استفاده از این افزونه می توانید از شر فیلدهای پیچیده‌ای که باید داده های سفارشی را در آن ها وارد کنید خلاص می شوید. در حقیقت این ابزار راهکار بسیار ساده ای برای آنالیز داده ها و محتوا را برای افزونه Yoast فراهم می آورند.

۵. WP Meta SEO

WP Meta SEO به شما کمک می کند تا متا داده های مربوط به تصاویر و مطالب را به صورت دسته جمعی ویرایش کنید. با استفاده از این افزونه می توانید از زحمت اینکه متاداده هر آیتم را به صورت جداگانه و دانه دانه تغییر دهید خلاص شوید. در کنار متاداده ها شما می توانید اندازه تصاویر و لینک های عنوان را نیز به صورت دسته جمعی تغییر دهید.

ویژگی های این افزونه شامل بهینه سازی on-page، breadcrumb navigation، اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی، ساخت سایت‌مپ XML و بررسی لینک های شکسته می شود. این افزونه راه حل بسیار مناسبی برای بهتر کردن وضعیت سئو وبسایت است.

۶. WPSSO

WPSSO محتوای شما را دریافت می کند و براساس آن ها متاتگ ها و برچسب‌گذاری Schema.org درستی را تهیه می کند. ساختن توضیحات نیز یکی دیگر از کارهای این افزونه است. با استفاده از این افزونه می توانید محتوای چند رسانه‌ای وبسایت را نیز بهینه سازی نمایید.

WPSSO هیچ مشکلی با دیگر افزونه های سئو ندارد و می تواند به خوبی با آن ها نیز کار کند.

۷. SEO Image Toolbox

وقتی در وبسایت از تصاویر استفاده می کنید معمولا بهینه سازی آن ها را فراموش می کنید – اما باید بگویم که این موضوع بسیار مهم است. با استفاده از این افزونه می توانید به صورت پویا خاصیت ALT را درست زمانی که تصاویر را آپلود می کنید ایجاد نمایید. این افزونه به شما اطمینان خاطر می دهد که تصاویر‌تان بهینه سازی شده است. تصاویر در این افزونه می توانند به صورت دسته جمعی ویرایش شوند.

نکته مثبت در استفاده از این افزونه این است که جدای از بهینه سازی تصاویر شما می توانید قابلیت دسترسی پذیری وبسایت‌تان را نیز افزایش دهید.

۸. SEO Ultimate

حتی با وجود ۱۰۰ هزار نصب فعال باز هم این افزونه نتوانسته اسم زیادی در کند و معروف شود. اما واقعیت آن است که این افزونه می تواند رقیب جدی برای افزونه هایی مانند All in one seo و... باشد. 

این افزونه بیشتر از ۲۰ مدل مختلف دارد. این ۲۰ مدل شامل مواردی مانند بهینه سازی عنوان، ابزار تغییر توضیحات متا مربوط به پست ها، رسانه ها و موارد بیشتر، ابزار لینک های عمیق و... . در کنار این نسخه رایگان، نسخه تجاری نیز وجود دارد.

۹. WP SEO Keyword Optimizer

WP SEO Keyword Optimizer دو کارکرد اصلی دارد. اولین مورد این است که به Google Search Console متصل می شود و بعد از آن به صورت شخصی سازی شده به داشبورد دسترسی پیدا خواهید کرد. شما می توانید در داخل خود وردپرس داده های مربوط به GSC را مشاهده کنید. رویکرد بعدی توانایی بهینه سازی صفحات وبسایت است. می توانید کلمات کلیدی و موارد دیگری را بهینه سازی کنید.

۱۰. Sewn In Simple SEO

در حالی که افزونه های سئو قصد دارند تا شما را با موارد و ویژگی های بسیار همراه سازند اما این مورد بسیار ساده تر از هر چیزی است. این افزونه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به شما کمک می کند تا روی موارد پایه‌ای و اصل تمرکز کنید. پس این افزونه برای افرادی که می خواهند درک ساده و کلی از سئو داشته باشند بسیار مناسب است. 

اگر طراح وبسایت هستید و دوست دارید کنترل سئو خود را به مشتری بدهید پیشنهاد می کنم از این افزونه استفاده کنید. به این دلیل که رابط کاربری ساده باعث می شود بهتر بتوانند موارد کلی را تنظیم کنند.

نام های کوچک، بهینه سازی بزرگ

لیست بالا واقعا اثبات می کنند که موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند بجای افزونه هایی که نام بزرگی در این زمینه دارند نقش ایفا کنند. حتی شاید در برخی حالت ها از آن ها بهتر باشند.

بهتر است به هر یک از موارد نگاه عمیق تری بیاندازید ... مطمئنا می توانید یکی از موارد را برای خودتان بیابید و آن را در یک راه مؤثر به کار بگیرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات