20 ابزار برای ساخت و مدیریت رمز عبور - بخش دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

20 ابزار برای ساخت و مدیریت رمز عبور - بخش دوم

مولدهای رمز عبور

درست به مانند مدیریت رمز عبورها، ساخت یک رمز عبور قوی نیز کار آسانی نیست. استفاده از نام حیوان خانوادگی یا تاریخ تولد خود ممکن است آسان باشد، اما اطلاعات شما را در خطر احتمالی دزدیده شدن قرار می‌دهد؛ زیرا حدث زدن چنین رمز عبوری آنچنان سخت نیست.

به این صورت نیاز به مولد رمز عبور به وجود می‌آید. نگاهی به لیست زیر داشته باشید و ببینید که کدام مورد به کار شما می‌آید.

PWGen

مدیریت پسورد

یک مولد رمز عبور اوپن سورس، قطعا قابل اعتماد‌ترین گزینه است، و PWGen نیز یکی از جامع‌ترین ابزار مولد رمز عبور اوپن سورس است. این ابزار از فنون رمزنگاری برای ساخت رمز عبورهای قوی و امن استفاده می‌کند. در این ابزار می‌توانید قدرت رمز عبور را تعیین کنید، چند رمز عبور به طور همزمان بسازید، رمز عبورهای قابل تلفظ بسازید و...

پلتفرم‌ها: ویندوز

IObit random password generator

مدیریت پسورد

یک ابزار مولد رمز عبور ساده، ساخته کمپانی معروف نرم‌افزار‌های کامپیوتری، IObit. Random Password Generator شما را قادر می‌سازد تا به طور آسان تا صد رمز عبور با تنظیمات قابل پیکربندی بسازید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید رمز عبورهای قوی‌ای تا ۶۴ کاراکتر بسازید.

پلتفرم‌ها: ویندوز

SecureSafe pro password generator

www.hongkiat.com/blog/password-tools/

این محصول شرکت SecureSafe، استفاده آسانی دارد اما بسیار موثر است. جدا از گزینه‌های سفارشی‌سازی معمولی، این ابزار به شما اجازه می‌د‌هد که کاراکترهای غیر مجاز را حذف کنید، کاراکترهای شخصی خود را اضافه کنید و رمز عبورهای قابل تلفظ بسازید. همچنین یک ابزار بررسی رمز عبور داخلی برای تضمین قدرت رمز عبور در آن وجود دارد.

پلتفرم‌ها: ویندوز

Gaijin password generator

www.hongkiat.com/blog/password-tools/

یک مولد رمز عبور با قابلیت سفارشی‌سازی بالا. Gaijin Password Generator دو بخش برای ساخت رمز عبورهای ساده و پیچیده دارد. می‌توانید تنظیم کنید که چه کاراکترهایی باید اضافه یا حذف شوند، و همچنین الگوهایی برای کاربران دیگر بسازید.

پلتفرم‌ها: ویندوز، مک، لینوکس

Secure password generator

www.hongkiat.com/blog/password-tools/

اگر فقط به دنبال یک مولد رمز عبور ساده می‌گردید که فقط کار کند، این گزینه برای شما مناسب است. Secure Password Generator به شما اجازه می‌دهد که محتویات و طول رمز عبور را تعیین کنید و سپس یک رمز عبور برای شما می‌سازد. رمز عبور ساخته شده، قوی و قابل اعتماد است.

پلتفرم‌ها: ویندوز

Awesome password generator

www.hongkiat.com/blog/password-tools/

Awesome Password Generator چندین بخش برای موارد مورد نیاز رمز عبور شما دارد که می‌توانید آن‌ها را پر کنید. این ابزار قابلیت ساخت رمز عبور برای WiFi، و ساخت رمز عبورهایی بر پایه کلمات را دارد.

پلتفرم‌ها: ویندوز

PowerCryptor password generator

مدیریت پسورد

PowerCryptor یک ابزار مولد پسوور سریع است که کاربرد آسانی دارد و تمام گزینه‌های مورد نیاز را در خود دارد. در آن می‌توانید محتویات رمز عبور را سفارشی‌سازی کنید و همچنین تعیین کنید که چه کلمات یا حروفی باید بخشی از رمز عبور باشند. این ابزار در ساخت رمز عبور واقعا سریع است. من با استفاده از آن توانستم بیش از ۱۰۰۰۰ رمز عبور را ساخته، و در کمتر از ۱ ثانیه نتایج را ببینم.

پلتفرم‌ها: ویندوز

WiFi password key generator

پسورد قوی

اگر به دنبال ساخت رمز عبورهایی برای WiFi خود هستید، این ابزار بهترین گزینه است. این ابزار قابلیت ساخت کلیدهای ASCII و HEX را برای متدهای امنیت وای فای WEP، WPA و WPA2 دارد.

پلتفرم‌ها: ویندوز

Random password generator

پسورد قوی

این ابزار، در واقع یک گجت ویندوز است که شما را قادر می‌سازد تا رمز عبور بسازید. این ابزار در محیط کوچک خود، به شما اجازه می‌دهد تا طول رمز عبور را مشخص کنید، و گزینه مناسبی برای ساخت رمز عبور در زمان‌های محدود است.

SoftFuse password generator

پسورد قوی

درست به مانند باقی ابزار موجود در این لیست، SoftFuse نیز به شما اجازه می‌دهد رمز عبور خود را سفارشی‌سازی کنید. گرچه، با قابلیت اضافه یا حذف کردن کاراکترها، یک قدم از باقی موارد جلوتر است.

پلتفرم‌ها: ویندوز

بخش اضافی: بدون استفاده از ابزار، رمز عبور بسازید

ساخت رمز عبور در لینوکس

اکثر نسخه‌های لینوکس یک مولد رمز عبور داخلی برای ساخت رمز عبورهای تصادفی و قوی دارند، یا این که می‌توانید سریعا و با استفاده از یک دستور ترمینال، برنامه‌ای نصب کنید و شروع به ساخت رمز عبور نمایید.

پسورد قوی

ساخت رمز عبور در madOS

سیستم عامل macOS نیز به همراه خود یک دستیار رمز عبور دارد که می‌توانید بر اساس فاکتورهای مختلف، رمز عبورهایی تصادفی بسازد.

پسورد قوی

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید