جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۸ ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد برای توسعه فرانت اند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۸ ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد برای توسعه فرانت اند

شما می‌توانید زیباترین و جذاب‌ترین وبسایت جهان را داشته باشید، اگر این وبسایت به سرعت در مرورگر بارگذاری نشود، بازدیدکنندگان آن را رد می‌کنند. اگرچه قوانین عملکردی زیادی وجود دارد، اما در پایان، همه چیز به زمان بارگذاری بستگی دارد.

به گفته Jacob Nielson، مواردی وجود دارد که باید در هنگام ساخت وبسایت خودتان به خاطر بسپارید.

- تاخیر ms۱۰۰ تا ms۳۰۰ قابل درک است.

- نهایتا یک ثانیه، حدود محدودیت تفکر کاربر برای ماندن بدون وقفه است. آن‌ها تاخیر را درک خواهند کرد، اما می‌توانند آن را مدیریت کنند.

- ۴۷٪  از مشتری‌ها انتظار دارند که یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شود.

- ۴۰٪ از مشتری‌ها بیشتر از ۳ ثانیه منتظر بارگذاری صفحه وب نخواهند شد.

- ۱۰ ثانیه برای حفظ توجه کاربر بسیار زیاد و غیر طبیعی است. اکثر کاربران پس از ۱۰ ثانیه وبسایت شما را ترک خواهند کرد.

همانطور که می بینید، کاملا واضح است که شما باید مطمئن شوید صفحاتتان در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در ضعیف‌ترین اتصالات شبکه بارگذاری می‌شود. البته گفتنش راحته.

برای کمک به شما برای رسیدن به این هدف نهایی، در ادامه لیستی از ابزارهای توصیه شده برای تجزیه و تحلیل عملکرد را ارائه داده‌ایم.

فراموش نکنید که کامپوننت‌های JS خود را به اشتراک گذاشته و دوباره از آن‌ها استفاده کنید تا تعادل مناسبی را بین کد اجرایی و کیفیت بالا (که تولید آن به زمان زیادی نیاز دار) برقرار کنید.

۱. PageSpeed Insights

این ابزار یک سرویس رایگان است که محتوای یک صفحه وب را تجزیه و تحلیل کرده و سپس پیشنهاداتی را برای سریع‌تر کردن آن صفحه تولید می‌کند. این سرویس معیارهای کلیدی مانند First Contentful Paint، Total Blocking Time و موارد بسیار بیشتری را برای شما فراهم می‌سازد. این معیارها به عنوان Field Data، Origin summary، Lab Data، Opportunities، Diagnostics و Passed Audits طبقه‌بندی می‌شود و همچنین پیشنهاداتی برای پیشرفت بیشتر به شما ارائه می‌دهد. PageSpeed ​​کاملا بر روی عملکرد کار می‌کند و از ترکیب داده‌های Lab و real-world برای تهیه گزارش جامع از سرعت یک وبسایت استفاده می‌کند. در ادامه نتیجه PageSpeed Insight را برای یکی از وبسایت‌های نمونه کاری خودم را در اختیار شما قرار می‌دهم.

 

جایگذاریURL ها به صورت جداگانه در سطح سازمانی امکان پذیر نیست. این مشکل را می‌توان با اجرای Automated Google PageSpeed Tests توسط PageSpeedPlus حل کرد. این ابزار به صورت هفتگی سایت کامل را برای شما اسکن می‌کند و نتایج را در یک گزارش کاربر پسند ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید PageSpeed ​​API را در اینجا بررسی کنید.

۲. Lighthouse

Lighthouse یک ابزار متن‌باز خودکار است که به تجزیه و تحلیل دیدگاه‌های مختلف یک صفحه وب مانند عملکرد پرداخته و همچنین به موارد دیگری مانند سئو، قابلیت دسترسی، بهترین روش‌ها و PWA کمک می‌کند.

به سادگی می‌توانید این ابزار را از طریق خط فرمان یا حتی به عنوان ماژول Node در ابزارهای توسعه دهنده کروم اجرا کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک URL ارائه دهید و Lighthouse یک سری بازبینی انجام می‌دهد و نحوه عملکرد سایت را برای شما بیان می‌کند. هر بازبینی دارای یک سند مرجع است که دلیل مهم بودن آن و همچنین نحوه رفع آن را توضیح می‌دهد.

یکی دیگر از کاربردهای عالی Lighthouse ادغام API در سیستم‌های شخصی شما برای اجرای برنامه‌های بازبینی است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از انتشارهایی که با استانداردهای سئو و عملکرد مطابقت ندارند جلوگیری کنید، می‌توانید از Lighthouse برای اجرای آزمون‌های درخواستی استفاده کنید.

۳. WebPageTests

این یک ابزار رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد تا سرعت وبسایت خود را با استفاده از مرورگرهایی مانند کروم با سرعت واقعی اتصال کاربر آزمایش کنید. با استفاده از این ابزار شما گزینه‌هایی مانند Advanced Testing، Simple Testing، Visual Comparison و Traceroute را در اختیار دارید. همچنین شما گزینه‌های زیادی مانند معاملات چند مرحله‌ای، ضبط ویدیو، مسدود کردن محتوا و موارد بیشتری را برای انتخاب در اختیار خواهید داشت.

۴. Pingdom

Pingdom یکی دیگر از خدمات تجزیه و تحلیل قدرتمند است که قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار یک خلاصه جامع از پاسخ‌های سرور در مورد درخواست‌های صفحه، زمان بارگذاری صفحه، اندازه و تجزیه و تحلیل درخواست‌ها را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید سایت خود را از مکان‌های مختلف در جهان تجزیه و تحلیل کنید. پیشنهادهایی برای بهبود امتیاز صفحه نیز به شما ارائه می‌شود.

ویژگی مورد علاقه من خلاصه‌سازی فیلتر شده است که در آن خلاصه‌ای درباره محتوای وبسایت و درخواست‌ها به شما داده می‌شود. به نظر من این کار برای دریافت ایده کلی در مورد محتوای ارائه شده در صفحه وب من بسیار مفید است.

۵. Sitespeed

SiteSpeed ​​مجموعه‌ای از ابزارهای متن‌باز است که به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد وبسایت خود را کنترل و اندازه‌گیری کنید. می‌توانید با استفاده از یک تصویر docker یا نصب بسته NPM شروع به کار کنید. از آنجا که ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد، شما باید بتوانید ابزاری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد ابزارها را در وبسایت رسمی‌اش کسب کنید.

اگرچه SiteSpeed ​​رایگان است، اما راه‌اندازی سرورها و کار با آن‌ها هزینه‌ای برای شما خواهد داشت. اگر سرور ندارید، SiteSpeed ​​به شما توصیه می‌کند یک ذره بهینه شده Digital Ocean با vCPUs ۲ یا AWS c5.large تهیه کنید تا داده‌ها را در ۳S ذخیره کند.

۶. Calibre

Calibre یک مجموعه مانیتورینگ است که به شما کمک می‌کند عملکرد وبسایت خود را کنترل و بازبینی کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد با تعیین مکان آزمایش سرور، مدیریت تنظیمات تبلیغاتی شبیه‌سازی، حتی تقلید از دستگاه‌های تلفن همراه و شرایط real-world را شبیه‌سازی کنید.

همچنین دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری است که در این مقاله کوتاه توضیح داده نمی‌شود. من به شما پیشنهاد می‌کنم که وبسایت این ابزار را بررسی کنید.

۷. SpeedCurve

SpeedCurve اطلاعات واقعی کاربر را ضبط می‌کند و منعکس‌کننده تجربه واقعی مشتری از وبسایت ماست. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با ارائه یک ویژگی بنچمارک، سایت خود را با رقبا مقایسه کنید. این به شما این اجازه را می‌دهد که همیشه از رقابت پیشی بگیرید. شما همچنین می‌توانید فیلم پیشرفت بارگذاری واقعی سایت خود را ایجاد کنید.

همچنین این ابزار یک مانیتورینگ غیر واقعی را برای شما فراهم می‌کند. مانیتورینگ غیر واقعی، شبیه‌سازی وبسایت شما در یک محیط کنترل شده است. شما می‌توانید گزینه‌هایی مانند سرعت شبکه، دستگاه، سیستم عامل و موارد دیگر را شخصی‌سازی کنید.

۸. SpeedTracker

SpeedTracker ابزاری است که در بالای WebPageTest اجرا می‌شود و آزمایشات عملکرد منظمی را در وبسایت شما انجام می‌دهد و تصویری از تکامل معیارهای مختلف عملکرد را در طول زمان نشان می‌دهد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا وبسایت خود را به طور مداوم ارزیابی کنید و ببینید که چگونه ویژگی‌های جدید شما بر عملکرد وبسایتتان تاثیر می‌گذارد. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل و Slack هشدار دریافت کنید.

این ابزار توسط نام‌های بزرگی مانند BBC، دانشگاه Connecticut و Red Bull TV استفاده می‌شود.

با کمک ابزارهای فوق می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید، اما برای اینکه وبسایت خود را به سطح استاندارد برسانید، ممکن است لازم باشد کارها را یک سطح بالاتر از حد معمول انجام دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید