کتابخانه پی اچ پی Opauth
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

کتابخانه پی اچ پی Opauth

در این مقاله سعی داریم به معرفی کتابخانه ی Opauth بپردازیم.

حتما در سایت های مختلف دیده اید که کاربر با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف میتواند احراز هویت کرده و وارد پنل کاربری خود شود.

کتابخانه ی Opauth دقیقا همین کار را انجام می دهد. شما با این کتابخانه قادر خواهید بود تا با فراخوانی کلاس ها و توابع آن سیستم احراز هویت کاربران را با استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر و... فراهم سازید تا کاربران بتوانند با استفاده از شبکه های اجتماعی که در آنها عضو هستند به پنل کاربری خود وارد و احراز هویت آنها تایید شود.

این عمل باعث راحتی عمل و دسترسی سریع تر کاربران به سایت و پورتال شما میشود که نتیجه ی آن رضایتمندی کاربران از سایت و پورتال تان می باشد.

در واقع Opauth الهام گرفته از omniAuth برای ruby است.

کتابخانه ی opauth یک روش استاندارد و نوین است که برای زبان php ایجاد شده تا به وسیله ی الگوریتم ها و الگوهای ارتباطی عملیات تایید و احراز هویت را برای کاربران فراهم سازد.

Opauth به عنوان یک کتابخانه ، مجموعه ای از API ها را فراهم میکند و به برنامه نویس این امکان را میدهد که با بهره گیری از فریم ورک های مختلف بتواند از این کتابخانه و API هایی در آن وجود دارد استفاده و در پروژه خود آن را فراخوانی نماید.

کتاب خانه ی Opauth از فریم ورک های بسیاری پشتیبانی میکند و قابل استفاده است که در زیر لیستی از این فریم ورک ها آورده شده است:

  • Cake php
  • Code igniter
  • Fuel php 
  • Laravel
  • Prestushop
  • Silex
  • Silver stripe
  • Zen frame work 2
  • Yii

فریم ورک های بالا همگی از کتابخانه ی Opauth پشتیبانی می کنند و این کتابخانه را به راحتی میتوانید در پروژه های خود فراخوانی کنید.

اگر چارچوب انتخابی PHP شما هنوز در لیست نگرفته است، شما می توانید Opauth را مانند یک کامپوننت معمولی PHP (کلاس) در پروژه های خود فراخوانی و از آن استفاده کنید.

الزامات این کتابخانه به شرح زیر است

  • Php 5.2 به بالا
  • allow_url_fopen فعال باشد

نحوه ی فعال کردن allow_url_fopen : این تابع به دلیل موارد امنیتی به صورت پیش فرض در سرور و تنطیمات PHP غیر فعال است.

  1. یک فایل با نام  PHP.INIایجاد نمایید.
  2. allow_url_fopen = On را در php.ini قرار دهید.
  3. سپس فایل PHP.INI ایجاد شده حاوی کد بالا را در پوشه public_html و تمام پوشه های اصلی سایت و پوشه هایی که ممکن است اسکرپیت ها یا فایل ها نیاز به این تابع داشته باشند را در آنها آپلود کنید.

شبکه های اجتماعی قابل استفاده:در جدول زیر شبکه های اجتماعی مورد استفاده در این کتابخانه آورده شده است.

توضیح: این کتابخانه با توابع مربوطه قادر خواهد بود که با مجموعه ای از دستورالعمل های موجود با کاربران سایت به وسیله ی الگو های احراز هویت ارتباط برقرار کرده و به نحوی با کتابخانه ی opauth رله میکنند یعنی مانند ایستگاهی بین کاربران سایت شما و احراز هویت برای ورود به سایت.

روش نصب و راه اندازی:

  • تنظیم DocumentRoot از وب سرور خود
  • پیکر بندی Opauth
  • نصب برخی از استراتژی هایی که نصب نیستند.فایل های استراتژی را در lib/Opauth/Strategy/. قرار دهید.( یک استراتژی مجموعه ای از دستورالعمل هایی است که با ارائه دهندگان احراز هویت مربوطه ارتباط برقرار می کند و به Opauth رله می کند. در واقع توابع برقرار کننده با شبکه های اجتماعی و کاربران است.).
'Strategy' => array(

    // Define strategies here.



    'Facebook' => array(

        'app_id' => 'YOUR APP ID',

        'app_secret' => 'YOUR APP SECRET'

    ),

);

کد بالا مثالی برای نصب استراتژی های مربوط به شبکه ی اجتماعی فیسبوک میباشد.

برای دریافت فایل های این کتابخانه میتوانید به https://github.com/opauth/opauth مراجعه بفرمایید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید