بهترین لپ تاپ‌های مناسب برای برنامه نویسی در سال ۲۰۲۳
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

بهترین لپ تاپ‌های مناسب برای برنامه نویسی در سال ۲۰۲۳

داشتن یک لپ تاپ مناسب همواره یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که یک برنامه نویس می‌تواند داشته باشد. منظور از یک لپ تاپ مناسب، لپ تاپی‌ست که بتواند بدون مشکلات اجرایی و کارکردی (بدون داشتن لگ و کندی‌های پی در پی) به خوبی عمل کرده و در نهایت صاحب آن بدون اینکه هر روز آرزوی آن را داشته باشد تا آن را از پنجره به بیرون پرت کند، خروجی‌های وی را آماده تحویل بدهد.

فارغ از آنکه شما یک برنامه نویس مبتدی یا حرفه‌ای باشید حتی برای یک بار هم شده به باز کردن برنامه‌هایی مانند اندروید استدیو، ویژوال استدیو کد، فوتوشاپ، یونیتی و... احتیاج دارید. در این مقاله اختصاصی از وبسایت راکت قصد داریم شما را با بهترین لپ تاپ‌هایی آشنا کنیم که در امر اجرای این نرم افزارها کاربردی عمل کرده و می‌توانند در سال ۲۰۲۳ انتخاب مناسبی برای شما باشند.

تا حد بسیار زیادی این لپ‌تاپ‌ها شبیه به همدیگر هستند اما ما سعی کردیم بیشتر سراغ مواردی برویم که کمتر شناخته شده و یا در تجربه ما بین همکاران کمتر دیده شده است. البته بجز مارک اپل که همواره یکی از گزینه‌هاست و برای همه نیز شناخته شده است. با در نظر گرفتن این موارد بیایید با چند انتخاب مختلف آشنا شویم. البته با در نظر گرفتن قیمت دلار هیچکدام از این موارد به نظر نمی‌رسد که انتخابی ایده‌آل برای درآمد‌های کم باشد که از این بابت شرمنده‌ایم چرا که لپ تاپ‌های ارزان قیمت که حداقل آن‌ها ۱۰ میلیون تومان است به خوبی نمی‌تواند نیازمندی یک برنامه نویس که در بالا توصیف کردیم را فراهم کند.

گزینه اول: مک بوک پرو ۱۴ اینچی

تمام لپ تاپ‌های شرکت اپل که با نام مک بوک پرو شناخته می‌شود تمام توانایی های لازم برای کارهای یک برنامه نویس را در خود دارد. یک پردازنده قدرتمند M1 که هر ساله قدرتمندتر از نسخه قبلی خود ظاهر می‌شود. یک صفحه ۱۴ اینچی که با بیشترین کیفیت ارائه شده و حمل و نقل را نیز آسان‌تر می‌کند، شارژ دهی باتری عالی که یکی از مهمترین نکات برای برنامه نویسان است بخصوص اگر یک فریلنسر یا دورکار باشید که دوست دارید بیشتر اوقات کاری‌تان را در کافه‌ها و پارک‌ها و سالن‌های مطالعه بگذرانید بدون اینکه از بابت همراه بردن شارژر نگران باشید.

البته برای ما برنامه نویس‌های ایرانی ممکن است قیمت گران و همچنین سیستم عامل مکینتاش مشکلاتی بهمراه داشته باشد. حقیقتا با سیستم عامل آن بسیاری توانسته‌اند بدون مشکل کار بکنند و به هر حال با محدودیت‌های نسبی که دارد کنار بیایند اما قیمت میانگین ۱۹۰۰ دلار برای ما بسیار دردسرساز است!

گزینه دوم: لنوو تینک پد X1

لپ تاپ‌های سری تینک پد برعکس بیشتر ساخته‌های شرکت لنوو، لپ تاپ‌های بسیار خوش ساخت و حرفه‌ای هستند که توانایی‌های لازم برای برنامه نویسان را در اختیار دارد. با داشتن یک پردازنده Core i7 در نسل‌های مختلف (نسل ۸ سری H محبوب‌ترین آن) تمام کارهای پردازشی مربوط به برنامه نویسی را می‌تواند برای شما انجام دهد. همچنین با داشتن یک کارت گرافیک GTX 1050 می‌تواند بیشتر کارهای گرافیکی را نیز انجام دهد که ممکن است برای بیشتر برنامه نویس‌ها موضوع چندان بدردنخوری نباشد و در همان نگاه اول به درد نخور بنظر برسد اما در حقیقت داشتن یک کارت گرافیک جدای از کارت گرافیک اینتل می‌تواند در سناریوهای پیش‌بینی نشده به شما کمک بکند (این نکته رو به عنوان تجربه شخصی خودم در نظر بگیرید).

در این لپ تاپ تمام نکات دیگر از جمله میزان حافظه اصلی، هارد، امکانات ارتباطی و صفحه نمایش در بهترین حالت‌های خود قرار گرفته است. از نظر شخصی این لپ تاپ یکی از مناسب‌ترین و خوش ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌هایی‌ست که برای کاربران ایرانی می‌تواند ساخته شده باشد.

گزینه سوم: LG Gram 17

ممکن است شنیدن نام یک لپ تاپ که حتی جزو بهترین برندها نیست (منظورم LGست) برای‌تان عجیب غریب باشد با این وجود در بسیاری از وبلاگ‌ها که مطالعه می‌کردم متوجه شدم نام این لپ تاپ تکرار شده و برای همین نیز در این مقاله به آن اشاره کرده‌ام.

LG Gram 17 همانطور که از نامش پیداست یک لپ تاپ ۱۷ اینچی نسبتا سبک است که قابلیت حمل چندانی برای افراد نمی‌گذارد (به خاطر بزرگ بودنش) اما از نظر سخت افزاری یک لپ تاپ نسبتا مقرون به صرفه و قدرتمند به حساب می‌آید. یک پردازنده میان رده سری i7 همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه اصلی که کاملا برای کارهای برنامه‌نویسی استاندارد است. صفحه نمایش زیبا و بدنه پلاستیکی با کیفیت! باتری که تا ۱۴ ساعت می‌تواند لپ تاپ را شارژدهی کند و در نهایت یک لپ تاپ میان رده مناسب برای افرادی که دقیقا می‌دانند چه انتظاراتی از لپ تاپ‌شان باید داشته باشند. در نتیجه به نظر نمی‌رسد که برای انتخاب این مورد وسوسه زیادی به خرج دهید چرا که خروجی نهایی آن معلوم است!

گزینه چهارم: Microsoft Surface pro 8

یکی از مواردی که همیشه مورد علاقه بنده بوده و صحبت در رابطه با آن را نیز در فروم‌های مختلف بسیار شنیده‌ام مایکروسافت سورفیس پرو ۸ بوده که نسبتا این مورد نیز بسیار گران است. اول از همه به این نکته اشاره کنیم که این لپ تاپ نمی‌تواند یک لپ تاپ ایده‌آل برای یک فرد سنیور در دنیای برنامه نویسی باشد و در نتیجه نباید انتظار یک پردازنده بسیار حرفه‌ای و مواردی از این دست را داشت.

مشخصات این لپ تاپ با توجه به نسخه‌های مختلفی که دارد متفاوت است و به نظر نمی‌رسد که بتوان به یک مخرج مشترک در بین آن‌ها برسیم اما آنچیزی که معلوم است نسخه‌های مختلف با میزان حافظه‌های اصلی متفاوت و البته نسل‌های مختلف پردازنده است. دلیلی که بسیاری از افراد این لپ تاپ را انتخاب خواهند کرد قابلیت حمل بسیار زیاد آن است. با توجه به اینکه این لپ تاپ یک گزینه ۱۳ اینچی بوده و توانایی‌های پردازشی نسبتا بالایی نیز دارد برای فردی که بیشتر کارهای اصلی خود را با یک کامپیوتر در خانه و یا در اداره انجام می‌دهد در اختیار داشتن یک لپ تاپ ۱۳ اینچ بسیار سبک نیز برای‌ش کاربردی خواهد بود.

گزینه پنجم: HP Spectre x360

HP Spectre یک لپ تاپ قدرتمند، زیبا و قابل حمل است که می‌تواند به خوبی توسط برنامه نویس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. داشتن یک پردازنده Core i7 قدرتمند که البته در نسخه‌ها و نسل‌های مختلفی عرضه می‌شود و همچنین صفحه‌ نمایش‌هایی با اندازه‌های مختلف آن را برای برنامه‌نویس‌هایی که سلیقه‌های مختلفی دارند به انتخاب جذابی تبدیل کرده است.

حافظه اصلی ۱۶ گیگابایتی و هارد ۵۱۲ گیگابایتی از نوع NVMe پر سرعت بیشتر مشکلات ذخیره سازی را حل خواهد کرد و از این نظر نمی‌توان شکایتی داشت. همچنین وجود صفحه تاچ و قلم نوری باعث می‌شود تا جذابیت بیشتری به این لپ تاپ اضافه شود.

در پایان

انتخاب یک لپ تاپ ممکن است کمی چالش برانگیز و سخت باشد به خصوص برای ما ایرانی‌ها که به سختی حتی می‌توانیم پول‌های‌مان را برای خرید یک لپ تاپ جمع کنیم. به همین دلیل این پنج مورد را در هنگام انتخاب لپ تاپ در نظر داشته باشید. این موارد در بیشتر وبلاگ‌ها و فروم‌ها نام داشتند و مطمئنا موارد بسیار زیاد دیگری هستند که برای خرید می‌توانید انتخاب کنید. این لیست تنها یک پیشنهاد کلی بوده و قرار نیست راه‌حل نهایی شما باشد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.67 از 3 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا