جوانب مثبت و منفی استخدام کردن فریلنسرها و آژانس‌ها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

جوانب مثبت و منفی استخدام کردن فریلنسرها و آژانس‌ها

گاهی اوقات شما به منظور افزایش ترافیک سایت یا ترغیب افراد به بازدید کردن از محتوای بیش‌تر، می‌خواهید مطمئن شوید که افراد مناسبی را استخدام می‌کنید. برای استخدام کردن فریلنسرها و آژانس‌های تولید محتوا، مزایا و معایبی وجود دارد. وقتی می‌خواهید خدامات بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید، با این سوال روبرو می‌شوید: کدام یک را باید انتخاب کنم؟

همیشه نمی‌توان به این سوال، جوابی قطعی داد. اما فاکتورهای وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله ما به جوانب خوب و بد این دو دسته خواهیم پرداخت تا بتوانیم به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنیم. پس بیایید به خواندن این مقاله ادامه دهیم.

مزایای استخدام کردن فریلنسرها

فریلنسرها افرادی مستقل هستند که برای کار کردن به هیچ شرکت یا آژانسی وابسته نیستند. آن‌ها استقلال بالاتری نسبت به کارمندان یک آژانس دارند. در اینجا مزایای استفاده از فریلنسرها را در برابر یک آژانس مشاهده خواهیم کرد.

جوانب مثبت و منفی استخدام کردن فریلنسرها و آژانس‌ها

استخدامی ارزان

فریلنسرها به‌صورت فردی کار می‌کنند. بدون وجود آژانس نظارتی بر مقدار حقوق، هزینه استخدام کردن آن‌ها به طور معمول ارزان‌تر از قرارداد بستن با یک آژانس است. آژانس‌ها به طور کلی از خودشان پشتیبانی می‌کنند. این می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود. فریلنسرها فقط هزینه‌ی کارهای خودشان را از شما دریافت می‌کنند.

کیفیت کار

فریلنسرها به طور مستقل کار می‌کنند. آن‌ها پروژه‌های خود را بر اساس تخصص خود انتخاب می‌کنند. خیلی کم پیش می‌آید که فریلنسرها تن به کارهایی دهند که اطلاع کمی از آن دارند. علاوه بر این‌ها فریلنسرها نمی‌توانند به یک حقوق ثابت متکی باشند. آن‌ها نمی‌توانند برای گرفتن شغل به شهرت خودشان تکیه کنند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها برای بهتر شدن نسبت به رقیبان خود سخت تلاش کنند.

انعطاف پذیری

قرارداد بستن با یک آژانس بدین معناست که آن‌ها کارهای خود را فقط براساس توافقاتی که در قرارداد ذکر شده انجام می‌دهند. اما فریلنسرها می‌توانند بر روی پروژه‌های متعددی کار کنند، از این رو انعطاف‌پذیری بهتری را دارا هستند. صحبت کردن با فریلنسرها به منظور اعمال تغییراتی در توافق‌نامه، کار ساده‌تری است. روند بحث کردن با فریلنسرها بسیار آرام‌تر از روند گفتگو کردن با یک آژانس است. به همین خاطر شما کنترل مستقیمی بر روی حجم کارهای یک فریلنسر دارید.

معایب استخدام کردن فریلنسرها

مستقل بودن فریلنسرها شامل معایبی است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

امنیت کمتر

این واقعیت که فریلنسرها به یک آژانس وابسته نیستند، گاه به معنای عدم وجود یک ساختار رسمی است. ممکن است بین دو طرف معامله، قراردادی بسته نشود. گاهی اوقات فریلنسر وسط کار غیب می‌شود یا ممکن است اطلاعات پروژه شما به بیرون درز کند. شما با استخدام کردن فریلنسرهای معتبر، دیگر با این مشکل سر و کله نمی‌زنید. اگر نمی‌توانید همچین کاری کنید، بهتر است آن‌ها را مجبور کنید تا با شما قرارداد ببندند.

نبود نظارت

وجه منفی استفاده از فریلنسرها این است که هیچگونه نظارتی بر روی کارهای آن‌ها انجام نمی‌شود. این مشکل در آژانس‌ها وجود ندارد چون کارهای آن‌ها نظارت شده می‌باشد. این بدان معناست که کیفیت کار و ساعات کاری آن‌ها تضمین شده نیست. گاهی اوقات شما مجبور می‌شوید آن‌ها را مدیریت کنید، این کار به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. این کار می‌تواند برایتان گران تمام شود، به‌خصوص اگر تکمیل شدن کارهایتان ضروری باشد.

کار کردن بر روی چندین پروژه در یک زمان

در حالی که آژانس‌ها معمولاً درآمد پایداری را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند، فریلنسر بودن همیشه به معنای امنیت شغلی داشتن نیست. این باعث می‌شود که فریلنسرها بیش‌تر به دنبال کار بگردند و سعی کنند پروژه‌های بیش‌تری را قبول کنند. فریلنسرهای استخدام شده شما علاوه بر پروژه‌هایتان می‌بایست بر روی پروژه‌های دیگران هم کار کنند. این سبب آهسته شدن روند تکمیل پروژه خواهد شد.

مزایای استخدام کردن آژانس‌ها

اگرچه فریلنسرها و آژانس‌ها محتوای مشابهی را تولید می‌کنند، اما بین این دو سرویس تفاوت‌هایی وجود دارد. در اینجا مزایای استخدام کردن یک آژانس را بیان کرده‌ایم.

حجم کار

آژانس‌ها منابع و نیروی کار بیش‌تری دارند. این یک مزیت بزرگ است که باید هنگام انجام یک پروژه‌ی بزرگ مد نظر گرفته شود. سپردن پروژه‌های بزرگ‌تر به آژانس‌ها انتخاب بهتری نسبت به مدیریت کردن چندین فریلنسر برای کار بر روی یک پروژه است.

کنترل کیفیت

آژانس‌ها معمولاً کنترل کیفیت استاندارد دارند، این بدان معناست که سرپرستانی برای مدیریت کردن گردش کار در آژانس وجود دارند. به همین خاطر است که احتمال تاخیر در پیشرفت کار کمتر خواهد شد. به طور کلی استخدام کردن آژانس‌ها از نظر کیفیتی بالاتر است. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید کارهای قبلی آن‌ها را در پروژه‌های مشابه نیز مشاهده کنید.

مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی

آژانس ها با بستن قرارداد استخدام می‌شوند، به همین خاطر است که می‌توانید به آن‌ها بیش‌تر تکیه کنید. می‌توان گفت که آژانس‌ها علاوه بر کنترل کیفیت، از نظر مسئولیت‌پذیر بودن نیز گزینه‌ی بهتری هستند.

معایب استخدام کردن آژانس‌ها

قرارداد بستن با آژانس‌ها به خاطر سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند، دارای معایبی نیز می‌باشد که باید در نظر بگیرید.

جوانب مثبت و منفی استخدام کردن فریلنسرها و آژانس‌ها

استخدامی گران‌قیمت

استخدام کردن یک آژانس همیشه به نفع بودجه‌ی شما نیست. استخدام کردن آن‌ها نسبت به فریلنسرها گران‌تر می‌باشد. ممکن است بستن قرارداد با آژانس‌ها برای تکمیل شدن برخی از پروژه‌های بزرگ فکر بهتری باشد. اما استخدام کردن فریلنسرها برای انجام دادن پروژه‌های کوچک‌تر فکری مقرون بصرفه خواهد بود.

انعطاف‌پذیری کمتر

 درخواست اصلاح در کارها و اعمال تغییرات جدید در پروژه، برای کسی که با آژانس قرارداد بسته است کار بسیار دشوارتری خواهد بود. آژانس‌ها بدون گرفتن پول اضافی، تمایلی به انجام کارهای اضافه ندارند. آن‌ها مطابق با توافقات درون قرارداد کار می‌کنند. حتی اگر بتوانید کارهای آن‌ها را به سمت خودتان هدایت کنید، پروژه وارد روند آهسته‌تری خواهد شد. دلیل این امر بدین صورت است که یک آژانس در حال مدیریت کردن افراد بسیار زیادی است و رسیدن به کارمندانی که بر روی پروژه‌ی شما مشغول به کار هستند می‌تواند کمی وقت‌گیر باشد.

نتیجه‌گیری

انتخاب کردن فریلنسرها و آژانس‌ها، به اولویت و نوع کار شما بستگی دارد. بهتر است که پروژه‌های بزرگ و پیچیده را به آژانس‌ها واگذار کنید. شما می‌توانید کارهای کوچک‌تر خود را به یک یا چند فریلنسر بسپارید. 

شما همیشه می‌توانید ده‌ها فریلنسر را برای کار کردن بر روی یک پروژه بزرگ استخدام کنید یا می‌توانید هزینه‌های سنگینی برای انجام پروژه‌های مهم به آژانس‌ها پرداخت کنید. این انتخاب به شما بستگی دارد.

همچنین می‌توانید از راکت‌کست کار در یک شرکت یا فریلنسری استفاده کنید.

منبع 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی