جوانب مثبت و منفی در ایجاد تغییر پروژه‌های طراحی وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

جوانب مثبت و منفی در ایجاد تغییر پروژه‌های طراحی وب

اگر شما  هم یک فریلنسر یا بخشی از یک آژانس طراحی وب هستید، فرصت‌ها برای مدتی می‌آیند و می روند. کسانی که می‌توانند رضایت بخش باشند و به خط پایین خود کمک کنند، ممکن است یک یا دو مهارت جدید در طول تجربه‌ی خود یاد بگیرند. اما کسانی که این کار را خوب انجام نمی دهند باز هم می توانند تجربه های جدیدی کسب کنند.

پس، این فرصت‌ها در زندگی نادر هستند و واقعا می‌توانند تاثیر بزرگی را ایجاد کنند.  فرصت های اینچنینی مانند بازنویسی فیلمنامه هستند و شاید به معنی، افزایش باور نکردنی حقوق و دستمزد و یا مسئولیت بیشتر باشند. این نکته می‌تواند تغییرات اساسی را در مسیر راه، کار و یا حتی روش زندگی شما ایجاد کند.

چیزی که وجود دارد این است که، اینگونه تغییرات می‌توانند مثبت و یا منفی باشند. انجام بعضی از این نوع طرح‌ها با خطراتی همراه است. انجام خطراتی از این دست عواقب مثبت و منفی زیادی به دنبال دارد و شما باید بدانید که چگونه از این بلایا دوری کنید.

کمی تاریخ

خب بگذارید کمی تجربه های شخصی خودم را در این زمینه با شما در میان بگذارم. خواندن این موضوع شاید بتواند به شما در زمینه یک پروژه تغییرات فراوانی را الهام دهد. حتی یاددآوری این موضوعات روی کار خودم نیز اثر مثبتی می گذارد.

من شما را در برخی جوانب مثبت و منفی که با تلاش زیادی کشف کردم و به عنوان شانس در پروژه‌ام به آن‌ها نگاه کرده‌ام، آشنا می‌کنم. در حالی که  هر فرصتی دارای امکانات منحصر به فرد خود است، من امیدوارم نکاتی که در زیر اشاره می‌کنم حداقل بتواند به عنوان یک راهنمای کلی به شما کمک کند. مهم نیست در چه شرایطی قرار دارید، شما تا می‌توانید به آن فکر کنید.

تغییر برای بهتر شدن

هنگامی که می خواهید درگیر یک پروژه‌ی بزرگ شوید اولین چیزی که شما باید بدانید این است که این پروژه واقعا می خواهد چه تغییری را ایجاد کند؟ و بعد از آن باید این تصمیم را بگیرید که آیا این تغییر باید اتفاق بیافتد یا خیر؟

به عنوان مثال، تصور کنید می خواهیم این حالت را در زندگی فریلنسری بررسی کنیم. من درحال حاضر، نزدیک به دو دهه است که در خانه به‌عنوان یک فریلنسر به‌صورت انفرادی کار می‌کنم. البته بعضی اوقات پروژه ها را نیز به صورت گروهی و با چند نفر از دوستان انجام داده ام. پس اولین سوالی که موجب می شود در روند کاری شما تغییر ایجاد کند این است که آیا من با انفرادی یا گروهی کار کردن سازگاری دارم یا خیر؟ بنابراین، این یک انتخاب بزرگ است. سوال بعدی این است که  آیا من می‌توانم چنین پروژه‌ی بزرگی را اداره کنم؟ و سوال سومی که باید از خودتان بپرسید این است که، آیا  من توانایی تصمیم گیری را دارم یا خیر.

 به صورت کلی در یک کار تغییرات مثبتی که به ایجاد هیجان می‌انجامد، کم نیستند. مثلا اینکه من به جایی رسیده‌ام که دیگر نمی‌خواهم مسئولیت برخی از وظایف کسب و کار مانند حسابداری را به عهده‌ی دیگری بیاندازم اینگونه لذت بیشتری برای من دارد. مسلما این کار پتانسیل را برای رشد سرمایه گذاری جدید در مقیاس بزرگتر به وجود می‌آورد. همچنین می‌تواند به ایجاد کار بر روی پروژه‌های سطح بالاتر در طول زمان نقش داشته باشد.

این یک امر آسان نیست که فقط به وزن افکار مثبت و منفی در ذهن ما بستگی داشته باشد. در یک نگاه همه چیز مهم است، حتی جزئیات باید دقیق‌تر در نظر گرفته شود. همه آن‌ها می‌تواند بروی کسب و کار و زندگی شما تاثیر داشته باشد.

پیامدهای "نه" گفتن

گاهی اوقات، گفتن "نه" عواقبی را به دنبال دارد. خیلی از اوقات شما در حال از دست دادن مشتری های خود هستید، خیلی از اوقات برای بازگرداندن آنها شما صرفا به یک بله گفتن نیازمند هستید. اما بله گفتن هم عواقب و مسئولیت های خودش را دارد.

صادقانه بگویم، آرزو می‌کنم که این نوع وضعیت حتی بعنوان یک فرصت بزرگ هرگز در خانه‌ی شما سبز نشود. این حالت ممکن است زندگی شما را به گروگان بگیرد.

در هر صورت، شما باید برای هر شرایطی آماده باشید و بهترین تصمیم را بگیرید. گاهی ممکن است که تصمیم شما هیچ نتیجه‌ی ایده‌آلی را به‌دنبال نداشته باشد.

بنابراین، آیا شما زیان را انتخاب می‌کنید؟ اگر جواب مثبت است، ممکن است در صورت وضعیت کسب و کار فعلی، به این دلیل باشد که توانای گفتن نه را ندارید.

اثرات و عوارض خارج

در مورد این فکر کنید که چگونه همه چیز روی شما تاثیر می‌گذارد؟ همچنین این نکته مهم است که چه کسی امکان دارد روی شما تاثیر بگذارد؟ یکی از بزرگترین نگرانی‌های من این بود که چگونه تصمیم من بروی مشتریانم تأثیر می گذارد. خیلی‌ها بودند که در طول سال‌ها برایشان کار کرده‌ام و آخرین چیزی که من ازشان خواسته‌ام، مختل کردن عملیات بوده است. خانواده من نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند شاید به این دلیل که غالبا در خانه کار می‌کنم، باشد.

اگر با استفاده از یک فرصت بزرگ مشتریان خود را از دست می‌دهید باید به فکر عواقب طولانی مدت آن باشید. باید به این فکر کنید که چه اتفاقی در انتظار شماست. اگر این امکان برای شما وجود ندارد که عواقب دراز مدت مسئله‌ای را در نظر بگیرید در این راه از شخص یا اشخاص دیگر کمک بخواهید.

 هرچند که لازم به گفتن نیست اما ایجاد تاثیر را باید از زندگی شخصی و خانوادگی شروع کرد. ایجاد تغییرات در زندگی خود، حتی آن‌هایی که جزئی هستند، لازم است که در نظر گرفته شود.

تصمیم گیری

هم در زمینه شخصی و هم حرفه‌ای باید عوامل بسیاری را در نظر گرفت. چه قبل از انجام و یا چه زمانی که با آن مواجه می‌شوید. در نهایت، شما باید تصمیم بگیرید کاری را بپذیر که جنبه‌ی مثبت آن نسبت به جنبه منفی ارجعیت داشته باشد. همچنین باید آنچه را که به نظر شما و اطرافیانتان مثبت می‌آید، انتخاب کنید.

قطعا فکر و عمل شما باید عادلانه باشد. باید تغییر بزرگی را ایجاد کنید و از این تغییر به عنوان فرصتی جهت جلوگیری از سقوط یاد کنید. وقتی تصمیمی را گرفتید و کار را شروع کردید تا جایی که امکان دارد تلاش کنید تا بهترین بهره را از آن بگیرید. در مسیر راه نگران هیچ چیز نباشید زیرا شما کار را با تدبیر راه انداخته اید. 

بهر‌‌حال من خوش‌حالم که این شانس را داشته‌ام که فرصت های بزرگی را تجربه کنم. من تجارب زیادی در مورد کسب و کار خودم در طول فرآیند به دست آورده‌ام. و این تجربیات را به عنوان یک پاداش، به صورت ایده ای برای مقاله در آورده‌ام. این نشان ‌دهنده‌ی این است که شما از تجربیات خود نکات مثبتی دریافت می کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید