12 افزودنی کد ادیتور Brackets که زندگی شما را آسان تر می کند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

12 افزودنی کد ادیتور Brackets که زندگی شما را آسان تر می کند

همانطور که می‌دانید Brackets یکی از بهترین ابزارهای کدنویسی برای طراحان و توسعه دهندگان وب است. این برنامه دارای هزاران کاربرد و ویژگی کاربردی است. اما با اضافه کردن افزودنی به آن می شود آن را بهتر و بهتر کرد.

افزودنی های براکتس باعث می شوند که فرایند توسعه وب و طراحی وبسایت کمی آسانتر شود.

1. CanIUse

این افزونه به شما کمک می کند تا میزان پشتیبانی مرورگر های مختلف از المنت ها و تکنولوژی هایی که در کدنویسی از آن استفاده می کند را بدانید. در این صورت دیگر احتیاجی به خارج شدن از محیط کدنویسی و تست صفحه وب با مرورگرهای مختلف نیستید. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

2. HTML Skeleton

این افزونه به شما کمک می کند تا فایل های HTML خود را به سرعت و سادگی بنویسید. با این افزونه می توان بجای نوشتن قسمت های پایه‌ای یک صفحه مانند Doctype , html  , head , body و ... تنها با یک کلیک آن ها را ایجاد کنید. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

3. HTML Wrapper

با استفاده از این افزونه می توانید به سرعت لیست آیتم بسازید، ردیف های جدول را درست کنید، به یک متن لینک دهید و کارهای بیشتر. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

4. Brackets Icons

این یک افزودنی بسیار ساده است که به قسمت کناری کد ادیتور یکسری آیکن اضافه می کند. از آنجا که کنار هر فایل یک آیکون قرار می گیرد شناسایی فایلهای مختلف از هم برای پروژه های بزرگ بسیار ساده می شود. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

5. Autoprefixer

با استفاده از این افزودنی شما می توانید بسته به مرورگر مقداردهی های مربوط به CSS را دقیق تر و بهتر انجام دهید. این افزودنی به صورت هوشمند و خودکار کار می کند. همچنین این افزودنیvendor prefixe های اضافی را حذف می کند. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

6. JS CSS Minifier

وظیفه این افزودنی پاک کردن کاراکترهای بی استفاده و اضافی از فایلهای جاوا اسکریپت و سی اس اس شما است. به این عمل در توسعه وب minification یا معادل سازی می گویند که تاثیر بسیار زیادی روی سرعت وبسایت شما خواهد داشت. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

7. CSSLint

این افزودنی مشکلات فایلهای سی اس اس شما را بیان می کند و به کیفیت کدهای شما اضافه می‌کند. تمام مشکلات و مسائلی که این افزودنی ارائه می دهد براساس قواعد اصلی سی اس اس است. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

8. Emmet

Emmet شامل یکسری ابزارها و شورتکات های کیبوردی برای افزایش سرعت نوشتن کدهای HTML و CSS است. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

9. Lorem Ipsum Generator

اگر برای اضافه کردن متن به یک نمونه طرح برای وبسایت مشکل دارید این افزودنی پیشنهاد می شود. وظیفه این افزودنی اضافه کردن متن های لورم ایپسوم است. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

10. Beautify

افزودنی که من به شخصه خیلی آن را می‌پسندم، به منظور مرتب سازی کدها و قالب بندی آنها استفاده می شود. این افزودنی کدهای HTML، CSS و جاوا‌اسکریپت شما را به یک حالت مرتب قرار می دهد. تورفتگی، فرمت دهی و … می تواند روی خوانایی کدهای شما تاثیر بسیاری بگذارد. بخصوص اگر پروژه هایتان را روی گیت هاب قرار می دهید این افزودنی می تواند برای شما بسیار مهم باشد. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

11. Simple To-Do

برای اطمینان حاصل کردن از اینکه هیچ چیز در رابطه با پروژه تان را فراموش نخواهید کرد استفاده از این افزودنی بسیار مهم است. این افزودنی به شما اجازه می دهد که کنار بخش کدنویسی پروژه یک لیست از کارهایی که باید بکنید را فراهم نمایید. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

12. eqFTP

ارسال اطلاعات و هماهنگ سازی فایلهای لوکال با سرور معمولا از طریق FTP و SFTP انجام می گیرد. خب این امکانات در ادیتور brackets فراهم نشده است. افزودنی eqFTP شما را قادر می سازد تا با اکانت FTP وبسایت خود ارتباط برقرار کنید و اطلاعاتی را ارسال و دریافت نمایید. برای نصب این افزودنی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

‌چگونه یک افزودنی را نصب کنیم؟

آسان ترین و سریعترین راه برای اضافه کردن افزودنی به کد ادیتور براکتس استفاده کردن از Extension Manager است. برای استفاده از این پنجره می توانید به منو File رفته و روی آیتم Extension Manager کلیک کنید. پنجره ای برای شما باز می شود که از طریق آن می توانید نام افزودنی مورد نظر را جستجو و در نهایت نصب کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات