تجربه استفاده از React Native در Airbnb : بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

تجربه استفاده از React Native در Airbnb : بخش اول

در سال ۲۰۱۶ شرکت Airbnb تصمیم به استفاده از ری‌اکت نیتیو گرفتند. حال پس از گذشت دو سال آن‌ها قصد دارند تجربه‌شان در رابطه با استفاده از این فریمورک را در ۵ قسمت برای‌ ما توضیح دهند. 

این مطلب اولین مطلب از مجموعه «تجربه استفاده از React Native در Airbnb» است که ما در آن به بررسی تجربه استفاده از ری‌اکت نیتیو و آینده اپلیکیشن موبایلی در Airbnb می‌پردازیم.

وقتی که ۱۰ سال پیش Airbnb کار خود را شروع کرد، بحث تلفن‌های هوشمند در دوران بلوغ و ابتدای تکامل خود به سر می‌برد. بعد از آن تلفن‌های هوشمند تبدیل به ابزار بسیار اساسی و اصلی در زندگی همه ما شدند. این موضوع برای افرادی که در حال مسافرت کردن بودند و نیاز به رزرو و کارهایی از این دست داشتند اساسی و مهمتر بود. به عنوان جامعه‌ای که شکل تازه‌ای از مسافرت را برای میلیون‌ها انسان تشکیل داده بود، داشتن یک اپلیکیشن جهانی و استاندارد بسیار ضروری و مهم بود. معمولا نقش اصلی دستگاه‌های موبایل تنها در زمانی است که بیرون از خانه مشغول ارتباط برقرار کردن هستند.

در سال ۲۰۰۸ اولین اپلیکیشن ما معرفی شد. اپلیکیشن ما به میزبانان این قابلیت را می‌داد تا بتوانند لیست مکان‌هایی مسافرتی‌شان را مدیریت کنند و به مسافران در پیدا کردن و الهام دادن برای مسافرت به مکان‌های جدید کمک نمایند. در ابتدای تجربه کاری با اپلیکیشن، میزان مصرف منابع موبایل به شدت افزایش یافت. به همین دلیل ما تیمی با بیش از ۱۰۰ نفر توسعه دهنده را استخدام کردیم تا روی تجربه جدیدی برای اپلیکیشن کار کنند و آن را ارتقا دهند.

شرط‌بندی روی ری‌اکت نیتیو

ما در Airbnb همواره تکنولوژی‌های جدید را ارزیابی می‌کنیم، این کار به ما شانس این را می‌دهد تا بتوانیم تجربه بهتری را از استفاده Airbnb به مهمانان و میزبانان‌مان بدهیم. این موضوع بسیار به پیشرفت سریع ما کمک کرد. در سال ۲۰۱۶ یکی از آن تکنولوژی‌های ری‌اکت نیتو بود. قبل از آن، ما به این نتیجه رسیدیم که موبایل تا چه اندازه‌ای می‌تواند برای شرکت و تجارت ما مفید باشد. اما حقیقت این بود که ما به اندازه کافی توسعه‌دهنده برای رسیدن به یک اپلیکیشن کاملا عالی را نداشتیم. به عنوان یک نتیجه کلی، ما شروع به گشتن دنبال گزینه‌های جایگزین کردیم. بخش فرانت‌اند وبسایت ما مبتنی بر ری‌اکت بود. در وبسایت Airbnb ری‌اکت، وب فریمورکی بسیار کاربردی و مهم بود. بعد از آن ما متوجه شدیم که ری‌اکت نیتیو گزینه بسیار خوبی برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل بوده و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سریع‌تر روند توسعه را پیش ببریم. چند سکویه بودن این فریمورک یکی از دلایل این سریع بودن بود.

وقتی که ما روی ری‌اکت نیتیو سرمایه‌گذاری کردیم می‌دانستیم که با ریسک‌هایی متوجه نیز هستیم. ما قرار بود که یک ساختار و پلتفرم جدید را به کدهای اصلی‌مان اضافه کنیم که ممکن بود بجای درست کردن و یکپارچه ساختن اپلیکیشن آن را کاملا از هم بپاشاند و به نابودی بکشاند. همچنین این موضوع را نیز در نظر گرفته بودیم که اگر بخواهیم از ری‌اکت نیتیو استفاده بکنیم باید آن را از طریق درست‌ش انجام می‌دادیم. هدف ما با ری‌اکت نیتیو به صورت زیر بود:

  1. انجام کارها به صورت سریع‌تر
  2. پیاده‌سازی نوار کیفیت براساس محلی یا نیتیو بودن
  3. نوشتن کدها برای پلتفرم‌های آندروید و IOS تنها در یک دفعه
  4. بهتر کردن تجربه توسعه‌دهندگان

تجربه ما

بعد از گذشت دو سال تجربه‌های ما به تلاش‌های واقعی و جدی تبدیل شدند. بعد از این مدت ما ادغام‌سازی بسیار قدرتمندی در اپلیکیشن‌های‌مان به وجود آوردیم. در این اپلیکیشن ویژگی‌های محلی بسیار پیچیده‌ای شبیه به موضوع پارالکس، ترانزیشن‌ها و… را ایجاد کردیم. زیرساخت‌هایی مانند networking, experimentation و internationalization نیز بوجود آمدند.

محصولات بسیار مهمی در Airbnb با استفاده از ری‌اکت نیتیو ایجاد شدند. ری‌اکت نیتیو ما را قادر ساخت تا Experiences را پیاده‌سازی کنیم. یک تجارت کاملا جدید برای Airbnb، همچنین ویژگی‌های بسیار دیگری نیز با بررسی کردن gift cardها بدست آمدند. بسیاری از این ویژگی‌ها زمانی ایجاد شدند که ما به اندازه کافی مهندسین محلی برای رسیدن به اهداف‌مان را نداشتیم.

تیم‌های مختلف تجربیات بسیار وسیعی در زمینه ری‌اکت نیتیو داشتند. ری‌اکت نیتیو ثابت کرد که به عنوان یک ابزار عالی برای چالش‌های مختلف می‌تواند به خوبی حضور داشته باشد. 

همانطور که گفته شد در این پنج مطلب قصد داریم که در رابطه با این تجربیات صحبت کنیم. به صورت خلاصه کاری که قصد داریم در چهار قسمت بعد انجام دهیم را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • در قسمت دوم: بررسی می‌کنیم که چه چیزهایی با ری‌اکت نیتیو به عنوان یک تکنولوژی می‌توانند کار کنند و چه چیزهایی نمی‌توانند. 
  • در قسمت سوم: برخی از چالش‌های سازمانی که با ایجاد اپلیکیشن‌های چندسکویه با آن‌ها برخورد خواهید کرد را بررسی می‌کنیم.
  • در قسمت چهارم: جاهایی که با ری‌اکت نیتیو همراه هستیم را مشاهده می‌کنیم و آینده‌ای که در انتظار Airbnb است را بررسی می‌کنیم.
  • در قسمت پنجم: موضوعاتی از ری‌اکت نیتیو را یاد می‌گیریم و نتیجه‌گیری خواهیم داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا