5 عدد از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل وب به صورت Real-Time (در لحظه) 2018
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

5 عدد از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل وب به صورت Real-Time (در لحظه) 2018

وقتی که صاحب یک وبسایت باشید، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل کنندگان سایت، اطلاعاتی زیادی درباره بازدید کننده ها و رفتار آنها بر روی وبسایتتان به دست آورید. می توانید ابزار تجزیه و تحلیل اوپن سورس زیادی پیدا کنید، که در میان آنها Google Analytics بسیار معروف است.

گرچه، هر چه بیشتر وارد کسب و کار وب شوید، آمار دقیق تری از وبساییتان نیاز خواهید داشت، و منظورم از دقیق، تجزیه و تحلیل های Real-Time است. حال، در اینجا 5 عدد از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل وبسایت Real-Time را مشاهده می کنید که بهتر است از آنها برای داشتن دیدگاهی بهتر بر روی وبسایتتان استفاده کنید.

بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

Woopra

woopra

Woopra می تواند با استفاده از تقسیم بندی های عمقی و گزارش های دسته بندی شده، تجزیه و تحلیل های مورد نظر را برای شما فراهم کند. Woopra می تواند به نرخ بازدید بخش های مختلف وبساییتان مراجعه کند، و گزارشی از این که کاربر ها بیشتر به کجا ها سر می زنند به شما بدهد. به این صورت، همچنین می توانید بازدید های خود را با نشان دادن پیشنهاد های مرتبط به کاربر افزایش دهید.

Woopra برای اجرای تجزیه و تحلیل بر روی 30 هزار بازدید در ماه رایگان است. با این که وبسایت های دارای ترافیک کم و متوسط را به راحتی تجزیه و تحلیل می کند، برای وبسایت های دارای ترافیک بالا مناسب نیست، زیرا حجم ترافیک بالا تجزیه و تحلیل های در لحظه آن را به تاخیر می اندازند و اطلاعات غلطی به وجود می آورند.

با Woopra، می توانید چند وبسایت را به صورت همزمان و در تب (Tab) های مختلف موجود در یک پنل مدیریت بررسی کنید. همچنین می توانید گزارش های خاصی را به بالا سنجاق (Pin) کنید و یک دید کلی و سریع به تجزیه و تحلیل های چند وبسایت داشته باشید.

Hitsteps

Hitsteps

Hitsteps می تواند رفتار کاربر را به صورت Real-Time و از طریق رد پای آنها در هر صفحه بررسی کند، تا پر بازده ترین منابع شما را مشخص کند. (قابلیتی که در Woopra وجود ندارد) همچنین Hitspets می تواند پروفایل کاربران شما را در دستگاه های مختلف بررسی کند و به شما کمک کند که خواسته ها و انتظارات آنها را دریابید، و در نتیجه بتوانید برای خود مشتری جذب کنید.

Hitsteps برای بررسی 2 هزار بازدید در ماه رایگان است. گرچه برای کسانی که در مدیریت وبسایت تجربه هایی دارند و با تجزیه و تجلیل ترافیک داده ها اشنا هستند مناسب است، شاید برای تازه کاران مناسب نباشد.

Hitsteps به شما اجازه می دهد تا گزارش هایی بر پایه یک کلمه کلیدی، (Keyword) و همچنین گزارش هایی در قالب PDF و CSV دانلود کنید، که به شخصه آن را برای استفاده شخص ثالث کاربردی میبینم.

GoSquared Analytics

GoSquared Analytics

GoSquared بازدید کنندگان خاصی را به همراه اطلاعاتی مانند مدت زمان بازدید و مسیر طی شده که به شما در تشخیص منابع مناسب کمک می کند، نشان می دهد. در GoSquared می توانید تجزیه و تحلیل هایی با قابلیت شامل شدن یا نشدن ترافیک داده ها و موارد دیگر مشاهده کنید. همچنین می توانید تعداد بازدید کنندگان یک دقیقه اخیر را به طور Real-Time به دست بیاورید، که بر خلاف Woopra، برای وبسایت هایی که حجم ترافیک بالایی دارند مناسب تر است.

GoSquared Analytics یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه را ارائه می دهد. (بر خلاف Woopra که برای عملیات های ساده رایگان است) یک ایرادی که GoSquared Analytics دارد، این است که فاقد قابلیت پیش بینی بر اساس تجزیه و تحلیل ها است و نمی تواند الگوی رفتار کاربران را پیش بینی کند. همچنین، تجزیه و تحلیل های اتوماتیک و زمان بندی شده برای گزارش گیری در GoSquared Analytics وجود ندارند.

چیزی در مورد آن خوشم آمد، داشتن یک ابزار دستیار و بخش چت آنلاین است، که یعنی شما تمام ابزار مورد نیاز خود را دارید. همچنین GoSquared Analytics قابلیت اتصال به ابزار دیگری که ممکن است استفاده کنید، مانند Slack، Twitter،  Zapier و ... را داراست.

Real Time Analytics

Real Time Analytics

Real Time Anaytics کانال های مختلفی را برای بررسی ترافیک های گذشته و حال، و در نتیجه فراهم کردن یک طرح ریزی دقیق بر روی ترافیک وبسایتتان تجزیه و تحلیل می کند. Real Time Anaytics با دسته بندی خودکار بازدید ها، تجزیه و تحلیل آنها و پیش بینی بخش هایی که نیاز به بهینه سازی دارند، کارایی وبسایت را بهبود می بخشد. این ابزار جزئیات ترافیک چند وبسایت را به صورت همزمان و Real Time محیا می کند تا بتوانید قدم های موثری بردارید.

Real Time Anaytics بر خلاف باقی ابزار موجود در این لیست، اطلاعات را از خودش به دست نمیاورد، بلکه از Google Analytics می گیرد. خدمات Real Time Anaytics برای اجرای 200 درخواست در طول 24 ساعت رایگان است.

Clicky

Clicky

در Clicky، می توانید پنل خود را شخصی سازی کنید، و اهداف و بخش های مورد نظر خود را به طور کارآمدی برجسته (Highlight) کنید. Clicky گزارش هایی را به صورت دقیقه ای و Real-Time، مناسب برای زمان هایی که کاربران بیشتری به وبسایت سر میزنند ارائه می کند. همچنین می توانید هشتگ های Twitter و کلمات کلیدی را با استفاده از قابلیت «Twitter Search Tracking» مشاهده کنید، که در سرویس های بالا موجود نمیباشد.

Clicky در صورت استفاده برای تجزیه و تحلیل یک وبسایت که روزانه کمتر از 3 هزار بازدید دارد، رایگان است. متاسفانه با Clicky نمی توانید به سرویس ها و برنامه های دیگر متصل شوید. همچنین، به نظر من رابط کاربری آن به خوبی باقی سرویس های معرفی شده در این لیست نیست.

در آخر، یکی از قابلیت های پولی آن مشاهده بخش های پر بازدید وبسایت و تقسیم بندی آنها است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید