جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
مزایا و معایب طراحی مجدد وبسایت
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

مزایا و معایب طراحی مجدد وبسایت

طراحی مجدد وبسایت تقریبا ارزش ساختن همان وبسایت جدید را دارد. جهان این گونه طراحی هر روز در حال زیاد شدن و پیشرفت کردن است و هر روز در واقع راهکار های طراحی در این زمینه تغییر خواهد کرد. 

هیچوقت یادتان نرود که شما برای جذب مخاطب در وبسایت‌تان فقط ۷ ثانیه فرصت دارید. اگر وبسایت شما در نگاه اول جذاب و مهیج به نظر نرسد، بازدید کننده وقت خود را برای وبسایت شما تلف نخواهد داد. یک بار که کاربر یا بازدید کننده ای را از دست بدهید، بازگرداندن وی به وبسایت تقریبا غیر ممکن است. و مطمئن باشید که هرچقدر کاربران بیشتری را از دست دهید، وبسایت شما بیشترین آسیب را خواهد دید.

 

تمام این مشکلات را می توان با فراهم کردن یک ترتیب عالی و قرار دادن آن در چرخه طراحی مجدد وبسایت حل نمود. با انجام این کار می توانید وبسایت را مهیج تر و زیباتر از پیش نشان دهید و در نهایت کاربران بیشتری را جذب نمایید.

در این مقاله می خواهیم در رابطه با چندین مزیت و عیب طراحی مجدد وبسایت صحبت کنیم:

مزایا

راحت کردن فرایند ناوبری

اگر در یک وبسایت از منوهای ناوبری و لینک های مناسب استفاده نشود، مطمئنا استفاده از آن وبسایت جالب به نظر نمی رسد و همین دلیل باعث می شود که کاربران زیادی وبسایت شما را ترک کنند. در طرف مقابل اگر وبسایت شما دارای یک ساختار مناسب برای منوهای ناوبری و لینک ها باشد،‌ کاربران شما به بهترین شکل ممکن می توانند از وبسایت استفاده کنند و اطلاعات مورد نیاز خودشان را بیابند. طراحی مجدد با در نظر گرفتن این ایده، می تواند لینک های سازمان یافته و منو مناسب را تحویل کاربر شما بدهد. در نهایت این کارها باعث می شود که کاربران در وبسایت شما باقی بمانند.

جذاب نشان دادن وبسایت

طراحی متفاوت همراه با منوها، لایه بندی و چیزهای دیگر می تواند کاربر بازدید کننده از وبسایت را بیش از پیش به وبسایت علاقه مند کند. اگر طراحی وبسایت شما چیز متفاوت و جذابی را به کاربر ارائه ندهد مطمئنا آنها جذب وبسایت شما نخواهند شد. طراحی مجدد یک وبسایت می تواند به کاربر حس یونیک و منحصر فردی را نسبت به وبسایت بدهد. برای کار کردن روی این حالت کافی است در طراحی مجدد وبسایت‌تان از تصاویر، فونت ها، لوگو، رنگ ها و چیزهای متفاوت و جدیدی استفاده کنید.

بهبود بهینه سازی موتورهای جستجوگر

طراحی مجدد وبسایت تنها مربوطه به تغییر در جنبه دیداری وبسایت نمی شود، بلکه در یک طراحی مجدد می شود بهینه سازی موتورهای جستجوگر را برای وبسایت بهبود بخشید. توسعه دهنده در طراحی مجدد برگه ها و نوشته های وبسایت را مشاهده می کند و در آن ها از تگ های مختلفی استفاده می کند، در نتیجه انجام این کارها سئو وبسایت بهبود چشمگیری خواهد یافت.

طراحی با شکوه

اگر وبسایت شما نمای بسیار خوب و زیبایی را تحویل می دهد پس مطمئن باشید که ترافیک وبسایت شما بالا می رود. اضافه بر آن در طراحی مجدد شما می توانید با داشتن یک طراحی با شکوه، حال از این ابزار برای بالا بردن نرخ سود و مشارکت وبسایت استفاده کنید. مطمئنا با این کار می توانید از ترافیک وبسایت خود هدفمندانه استفاده کنید.

بهترین سازگاری با مرورگرهای مدرن

بسیاری از وبسایت ها همیشه با آخرین نسخه مرورگرها سازگاری دارند. اگر وبسایت شما با آخرین تکنولوژی های استفاده شده در مرورگرها سازگاری نداشته باشد مطمئنا دسترسی به وبسایت را برای کاربران مشکل می سازد. تغییر در عملکرد وبسایت یا باز طراحی آن مطمئنا می تواند سازگاری وبسایت را با مرورگرهای مختلف بیشتر کند و قابلیت دسترسی بیشتری را به آنها بدهد. 

رقابت

بازار وبسایت هر روز به صورت مدام در حال بهتر شدن و بهبود یافتن است. اگر وبسایت شما قدیمی است مطمئنا نمی تواند با وبسایت های جدیدی که برپایه تکنولوژی های حرفه‌ای و بروز ساخته شده‌اند رقابت کند. طراحی مجدد وبسایت می تواند شما را برای بروز کردن وبسایت براساس آخرین احتیاجات کاربران و بازار وبسایت ها آماده کند. پس وبسایت خود را بروز نگه دارید.

آخرین تکنولوژی ها

دنیای تکنولوژی هر روزه تغییر می کند. استفاده نکردن از تکنولوژی های مدرن روز در وبسایت، مطمئنا نمی تواند خیلی جذاب و خوشایند به نظر برسد. کاربران معمولا جذب وبسایت هایی می شوند که مدرن و جذاب به نظر می رسند. اگر در طراحی خود با این اشکال ها روبرو هستید در طراحی مجدد وبسایت آن ها را درست کنید. سعی کنید وبسایت را با بهترین و مدرن ترین تکنولوژی همراه سازید.

طراحی تصویری حرفه‌ای

گرافیک و طراحی که تاریخ مصرف آن گذشته باشد، کاربران را نمی تواند جذب کند و یا بهتر بگویم نمی تواند آن ها را نگه دارد. با استخدام کردن یک تیم حرفه‌ای در هنگام طراحی مجدد وبسایت، مطمئن شوید که می توانید طراحی و تصویری زیبا از سایت را به کاربران ارائه دهید. در نهایت این کار باعث می شود که کاربران بیشتری در وبسایت حضور یابند و باقی بمانند.

آپلود و کاوش سریع

طراحی مجدد وبسایت می تواند در امر سرعت وبسایت نیز نقش بسزایی را ایفا کند. با انجام طراحی مجدد وبسایت می توانید فضای اضافی بیشتری را در هاست خود مهیا  کنید و در نهایت دسترسی به وبسایت را برای کاربران ساده تر نمایید.

معایب

نبود کنترل روی تمام نگاه ها در وبسایت

در یک وبسایت با پوسته‌ای استاندارد ما می توانیم تغییراتی ایجاد کنیم اما این تغییرات تا حدی در چارچوب یکسری از محدودیت های از پیش تعیین شده اتفاق می افتد. در یک طراحی مجدد وبسایت، ما نمی توانیم بعضی از قسمت های وبسایت را به کلی تغییر دهیم. برای مثال نمی توانیم قسمت هدر وبسایت را برداریم و یا اینکه جای منوها را به کلی تغییر دهیم. با وجود اینکه این حالت ها بسیار کم اتفاق می افتند اما مهم اند. 

تلف شدن وقت

اگر که می خواهید طراحی مجددی از وبسایت داشته باشید شما نیاز دارید که تمام اطلاعات داخل برگه ها را به طراحی جدید منتقل کنید. خیلی از اوقات این کار امکان پذیر نمی شود به این دلیل که وبسایت شما باید هر چه سریعتر به حالت زنده برگردد، اما انجام این کار تاخیر زیادی را در کارتان به وجود می آورد.

تجربه کاربری تکان دهنده

بعضی از اوقات وقتی برای یک وبسایت طراحی مجددی را ارائه می کنید باعث می شود که مشکلاتی برای کاربران به وجود بیاد. سایت جدید ممکن است برای کاربر کمی گیج کننده باشد و استفاده درست از آن را ندانند. متاسفانه بعضی از اوقات این کار باعث می شود کاربران تان را از دست دهید. 

وبسایت ایستا

خیلی از اوقات طراحی های مجدد باعث ایجاد تغییرات بسیار بزرگی می شود. در این حد که وبسایت پویا بودن گذشته را از دست می دهد و بسیار از بخش های آن در حالت ایستا می ماند. پس در هنگام طراحی مجدد یک وبسایت باید نهایت دقت را در این مسئله کرد.

تکنیک های پیچیده

طراحی مجدد وبسایت کار سختی است. در این کار شما وظیفه دارید که با استفاده از وبسایت قدیمی دیدی جدید را خلق کنید. خیلی از اوقات این کار باعث می شود که تمام لینک های موجود در وبسایت بهم بریزند و انسجام خودشان را از دست بدهند. چنین حالتی برای لایه بندی وبسایت نیز امکان دارد اتفاق بیافتد.

فروش سخت

فروش طرح یا وبسایتی که مجددا طراحی شده، کمی سخت است. به این دلیل که همیشه احساس ناخوشایندی از قبیل نابود شدن لینک های قدیمی، مطالب و … را به خریدار می دهد. پس در حالتی که وبسایت خود را دوباره طراحی کرده اید باید متوجه این موضوع باشید که ممکن است فروش آن سخت باشد.

در پایان

مواردی که در این مقاله ذکر شد همگی در باب، طراحی مجدد وبسایت بود. طراحی مجدد وبسایت دارای ویژگی های مفید و مضری است که من در این مقاله به آنها اشاره کردم. با خواندن این مقاله مطمئنا حال می توانید بهتر درباره طراحی مجدد وبسایت خود و یا وبسایت های دیگر تصمیم بگیرید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است