جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
مدیریت شهرت
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

مدیریت شهرت

واقعا لازم نیست من در مورد اهمیت اعتبار و شهرت شما صحبت کنم، مگر نه؟

اگر بخواهیم به شکلی خلاصه بگوییم: اگر مردم فکر کنند که شما به عنوان یک شخص یا یک طراح، در انجام دادن کارهایتان ضعیف هستید، شما را استخدام نمی‌کنند. درک این موضوع سخت نیست، همه چیز از قبل در نظر گرفته شده است.

اینکه بتوانیم بفهمیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند بسیار سخت تر است. اینکه بتوانید افکار آن‌ها را کنترل کنید، کاری غیرممکن است. هرگونه تلاشی در جهت تغییر دادن شیوه‌ی فکر  کردن آن‌ها، بی نتیجه خواهد بود؛ مگر اینکه یک فرد بسیار کارآزموده باشید. سپس با یک مشکل بزرگ دیگر مواجه می‌شوید: ایده‌ی «یک شخص یا طراح ضعیف بودن» در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

«مهم نیست که چه شخص فوق العاده‌ای باشید، همیشه یک نفر وجود دارد تا شما را بد قضاوت کند چون این روال زندگی است»

هر فرد، چیز متفاوتی از زندگی می‌خواهد. بعضی از مردم فکر می‌کنند اگر شما با صدای بلند و با اعتماد به نفس در مورد موضوعی صحبت کنید، یعنی فردی مغرور و همه چی دان هستید. بعضی دیگر هم تصور می‌کنند اگر ساکت باشید، فردی ضعیف و بی تفاوت هستید. بعضی از مردم توقع دارند که وب سایتشان با حداکثر امکانات بارگذاری شود؛ در حالی که دیگر افراد حاضرند به خاطر پیچیدگی‌های زیاد، شما را از کار اخراج کنند.

اگر در این مقاله به دنبال چگونگی کنترل درک دیگران از خودتان هستید، باید بگویم که خودتان را به زحمت نیندازید. مهم نیست که چه شخص فوق العاده‌ای باشید، همیشه یک نفر وجود دارد تا شما را بد قضاوت کرده و صرفا شما را نادیده می‌گیرد. باید با این کنار بیایید چون این روال زندگی است.

کاری که می‌توانید انجام دهید این است که شهرت و اعتباری را تشکیل دهید که برای مشتریان مد نظرتان جذاب باشد. این نکات به شما کمک می‌کند تا به طور کلی، تعداد گفتگوهای منفی خود و مشتری‌ها را به حداقل برسانید. هر چه مثبت تر تعامل برقرار کنید، شهرت و اعتبارتان بهتر شده و مشتریان مورد علاقه‌تان بیشتر برای ثبت سفارس پیش شما می‌آیند.

مجموعه‌ای از اصول را بدست آورید و به آن‌ها پایبند باشید

ممکن است این کار برایتان غیر عقلانی به نظر برسد اما مردم اغلب با اهداف و نیت درست شروع می‌کنند اما اصول کاری آن‌ها بد تعریف شده است. من هم جزو یکی از همین افراد بودم. این موضوع مرا به سمت موقعیتی کشاند که در آن مشتری از من پیاده سازی یک نوع "الگوی خاکستری" یا طرحی با جزئیات کم را خواسته بود و در نهایت گفتند که طرحتان بد نبود. این وضعیت در آخر به جایی می‌رسد که مشتری از من می‌خواهد کاری را قبول کنم که من آن کار را انجام نمی‌دهم و رابطه من با چنین مشتریانی هرگز به خوبی تمام نمی‌شود.

«از انجام دوباره‌ی یک اشتباه پرهیز کنید»

متاسفانه برای پی بردن به این موضوع که حاضرید برای مشتری خود چه کارهایی را انجام دهید، باید آزمایش‌ها و اشتباهات زیادی را مرتکب شوید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سریع یاد بگیرید و از دوباره اشتباه کردن خودداری کنید. همینطور که مجموعه اصول خود را به چیزی واضح و قابل فهم تبدیل می‌کنید، یاد خواهید گرفت که چگونه از مشتریانی که شما را در موقعیت‌های ناخوشایند قرار می‌دهند دوری کنید.

تا آنجا که می‌توانید منظورتان را مستقیم و واضح بیان کنید

صادق باشید و تا حدی که می‌توانید، با حوصله برخورد کنید. لازم نیست شما تاریخ زندگی خود را برای همه تعریف کنید، اما بهتر است در روابط خود صادق و روراست باشید. هرگز به نوشته برای گفتگو کردن با مشتریان وابسته نشوید، زیرا ممکن است مردم منظور شما را به درستی دریافت نکنند.

گاهی اوقات افرادی وجود دارند که می‌خواهند بیخود و بی جهت سوتفاهم ایجاد کنند. آن‌ها برای کوچک کردن شما به دنبال مسائلی می‌گردند که حتی وجود ندارد. آنها در نوشته‌هایتان به دنبال کلماتی می‌گردند تا منظورتان را از قصد بد برداشت کنند. شما در رابطه با چنین افرادی هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. تا زمانی که در روابط خود صادقانه عمل کرده باشید، به وجود آمدن سوتفاهم تقصیر شما نخواهد بود. 

نکته اصلی: ارتباطات خود را ذخیره و حفظ کنید تا در مواقع اضطراری، بتوانید برای حل و فصل اختلافات جدی از آن‌ها استفاده کنید.

مراقب قول‌هایی که می‌دهید باشید

هم در تبلیغات و هم در ارتباطات مستقیم خود، مراقب تعهداتی باشید که نمی‌توانید به آن‌ها پایبند بمانید. این کار بسیار سخت است، خصوصا زمانی که در حال انجام کارهای فریلنسری یا تجاری باشید. اینکه در ابتدای کار و شروع تجارت خود به هر چیزی جواب مثبت دهید، بسیار وسوسه کننده است اما این کار را نکنید.

ممکن است به یکباره کارهای زیادی را برای انجام دادن قبول کنید یا ممکن است موافقت کنید چیزی را بسازید که هنوز در ساخت آن مهارت ندارید. 

«شکستن تعهدات و قول‌هایتان می‌تواند بدترین بلایی باشد که بر سر شهرت و اعتبارتان می‌آید»

بعضی اوقات تا کاری را امتحان نکنید، نمی‌دانید که قادر به انجام چه کارهایی هستید؛ اما سعی کنید در زمان مناسب دست به امتحان کردن بزنید نه زمانی که مشتریان منتظر تحویل سفارش خود هستند. سر قول خود نبودن می‌تواند بدترین کاری باشد که می‌توانید با اعتبار خود انجام دهید. بنابراین مراقب قول‌هایی که به مشتریان می‌دهید باشید.

همیشه مراقب مهلت‌های زمانی سفارش های خود باشید. ممکن است تصور کنید که می‌توانید ۲ پروژه را همزمان در یک بازه زمانی به اتمام برسانید اما بگذارید این را به شما بگویم که این کار عاقبت خوشی نخواهد داشت. جدا از این مسائل، شما به کمی زمان برای استراحت کردن و آرامش نیاز دارید.

با پی بردن به اشتباهات خود، آن‌ها را بپذیرید

از شما خواهش می‌کنم تا تمام تلاش خود را در جهت اصلاح این اشتباهات انجام دهید. در صورت نیاز و فقط به عنوان آخرین راه حل، تخفیف و یا بازپرداخت را به مشتریان خود پیشنهاد دهید. اینکه نشان بدهید حاضرید خربکاری‌های خود را سر و سامان دهید و مشکلات پیش آمده را برطرف کنید، اغلب کافی خواهد بود اما اگر اینطور نشد، شروع بسیار خوبی خواهد بود.

با احتیاط تبلیغ کنید

در ابتدای فعالیت‌هایتان، نحوه‌ی تبلیغِ کار و تجارتتان بخش بزرگی از شهرت و اعتبار شماست. می‌خواهید بهتر دیده شوید؟ از ماژول‌های پاپ آپ استفاده نکنید. تمرکز مردم را با تبلیغات‌های ناخواسته از بین نبرید. لطفا سعی نکنید به خاطر اینکه مردم نمی‌خواهند تبلیغات شما را ببیند یا بخوانند، احساس بدی را به آن‌ها القا نکنید.

اگر می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید، زمان افزایش فروش خود را به درستی انتخاب کنید. در حالت ایده آل، شما این کار را بصورت حضوری انجام خواهید داد. شما می‌توانید این کار را پس از تعریف‌های مشتریان انجام دهید. این همان لحظه و زمانی است که می‌توانید از آن‌ها بپرسید آیا کارِ بیشتری از شما می‌خواهند یا خیر. 

با اعتماد به نفس تبلیغ کنید نه با اصرار و اجبار.

چیزهای زیادی وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید

به این موضوع عادت کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است: بهترین عملکرد را از خودتان به نمایش بگذارید و با مردم با مهربانی و دلسوزی رفتار کنید. این کار همیشه کافی نخواهد بود و همیشه افرادی وجود خواهند داشت تا شما را قضاوت کنند. بعضی‌ها تلاش می‌کنند تا از شما سو استفاده کنند. چنین افرادی را به سرعت از خودتان دور کرده و به دنبال مشتریان جدید بگردید.

شهرت خوب، یک پروژه بلند مدت است. مشتریان خوب، با گذشت زمان، صداقت و سخت کوشی شما را خواهند دید. این خصوصیات به اندازه کافی با ارزش هستند و آن‌ها (مشتریان) را مجبور می‌کنند تا از شما محافظت کنند. نگران نباشید چون مشتریان خوب، همیشه جواب و دستمزد زحمت‌های شما را خواهند داد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است