سادگی در طراحی تجربه‌ کاربری
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

سادگی در طراحی تجربه‌ کاربری

در حالیکه روز به روز طراحی رابط کاربری و تجربیات پیچیده‌تر و سنگین‌تر می‌شوند، اما بسیار مهم و ضروری‌ست که بدانیم، هدف یک محصول این است که ساده باشد، سادگی باعث می‌شود که محصول قابلیت درک‌پذیری بسیار بالای داشته باشد و نیاز به هیچ مورد دیگری برای کار با آن وجود نداشته باشد.

طراحی خوب، طراحی است که در نهایت کمی ساخته شود. - دیتر رامس

متاسفانه در کنار پروسه طراحی یک محصول هزاران پیچیدگی و چیزهای پیچیده مختلف در پشت صحنه وجود دارد، (محدودیت‌های تکنیکی، تغییرات سازمانی، تغییرات آینده، نیازهای شرکتی و…) هدف اصلی در روند طراحی یک محصول این است که اجازه ندهید چنین مواردی وارد روند کاری‌تان شود و روی آن محصول نهایی تاثیر بگذارد. 

سادگی در طراحی تجربه کاربری

به صورت عجیب و غریبی برخی اوقات نیز پیش می‌آید که تلاش‌ها و کارهای شما برای اینکه یک محصول را به صورت ساده طراحی کنید، تبدیل به یک پیچیدگی می‌شود. کلید اصلی ماجرا این است که روی تلاش‌های‌تان برای ساختن و استفاده از مواردی با قابلیت درک‌پذیری و استفاده‌پذیری بالا تمرکز کنید و آن‌ها را مطابق با نیازتان طراحی نمایید.

چگونه سادگی را بوجود بیاوریم؟

خزش‌ها و تغییرات آینده

اگر کاربران چیزی را نمی‌خواهند یا اینکه به چیزی احتیاج ندارند، روی ویژگی‌های اساسی و پایه‌ای تمرکز کنید و به مواردی بیاندیشید که بیشترین استفاده را برای شما خواهند داشت. 

درخواست‌های طراحی را اجرایی کنید

از طراحی داده محور برای رسیدن به یک توافق کلی در مسیر طراحی استفاده کنید.

فرضیاتی را برای کاربران ایجاد کنید

از طریق جستجوها، بازدیدهای وبسایت، تمرکز روی گروه‌ها و مواردی مانند این، با کاربران‌تان در ارتباط نباشید، کاربران‌تان را از پشت محصولی که استفاده می‌شود درک کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا