۱۰ مهارت لازم برای موفقیت در کار بر روی وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۱۰ مهارت لازم برای موفقیت در کار بر روی وب

فریلنسرهایی که مایل به کاهش هزینه‌ها و داشتن کنترل کامل هستند، به طور مکرر و تهاجمی در راستای مهارت‌های خود سرمایه گذاری می‌کنند. بیشتر اوقات این مهارت‌های جدید بیشتر به دانش قبلی خود تبدیل می‌شوند. در حال حاضر سرمایه گذاری در چه مهارت‌هایی می‌تواند عاقلانه باشد؟ هرچه مهارت و استعداد شما متنوع‌تر باشد، شانس بیشتری در پیاده سازی هیجان و توانایی‌های خود خواهید داشت و این اجازه را به استارتاپ خود می‌دهید که اوج بگیرد. زمان آن رسیده است که از زندگی راحت خود کمی فاصله بگیریم و برای دستیابی به این ۱۰ مهارت فکر کنیم. زمانی که به آن‌ها نیاز پیدا کنید، بسیار مفید خواهند بود.

1. فیلم‌های پربازدید و بسیار جذاب

یوتیوب، نتفلیکس و سایر پلتفرم‌های ویدیویی، اینترنت را در دست گرفته‌اند و هر روز تقریبا نیمی از کل ترافیک وب را به خود اختصاص می‌دهند. آنچه که از این داده‌ها مشخص است این است که فیلم‌ها چیزی بیشتر از یک مه در حال حرکت هستند. ما از آن‌ها هم برای حواس پرتی و هم برای آموزش استفاده می‌کنیم. اما محبوب‌ترین فیلم‌ها، فیلم‌های پربازدید و یا به اصطلاح "وایرال" هستند.

 هر شخص و هر شرکتی در تلاش است تا به این راز پی ببرد که چه چیزی یک ویدیو را پربازدید می‌کند. کاملاً ساده است، بعضی از افراد بهتر آگاهی دارند و در نتیجه متفاوت‌تر از بقیه ما فکر می‌کنند. کسانی که به فیلم‌های آن‌ها جذب می‌شوند می‌توانند آن علاقه و به اشتراک گذاشتن را به سود و وفاداری تبدیل کنند.

۲. مهارت‌های پایه‌ای در HTML

اگر از سال ۲۰۱۳ تا الان مشغول کار در شغلی با هر زمینه‌ای باشید، برای جذب مشتری جدید باید با یک وب سایت پویا شروع کنید. با تشکر از وردپرس و سایر خدمات وبلاگ نویسی، روزهای استخدام افراد گران IT برای عیب یابی و حل مشکلات وبلاگ شما به پایان رسیده است.

اما به عنوان یک وبلاگ نویس، مهم نیست که درباره‌ی چه چیزی نویسندگی می‌کنید، ممکن است در مورد زندگی روزمره، آموزش، طنز و یا نقد و بررسی بنویسید. اما به یاد داشته باشید که داشتن کنترل کامل  بر روی html، امکاناتی بی پایان را به شما می‌دهد. شیرجه زدن به درون دنیایی از کد می‌تواند دلهره آور باشد اما وقتی اصول اولیه اتفاقاتی که در پس زمینه صفحات شما رخ می‌دهد را بدانید، می‌توانید در زمان و هزینه زیادی صرفه جویی کنید، یا می‌تواند به شما تجهیزات و امکاناتی را بدهد تا بتوانید به درستی با افرادی توسعه دهنده ارتباط برقرا کرده و به کمک آن‌ها سایت خود را پیش ببرید.

۳. عکس‌ها

تصاویر در تمام صفحات آنلاین و آفلاین شما افراد را ترغیب می‌کنند تا به خواندن ادامه دهند. یافتن عکس‌های مناسب در این روزها کار بسیار آسانی است اما اگر خودتان این کار را انجام دهید، می‌توانید درک شخصی خود را به مطلب اضافه کرده و آن را در صفحات خود، متناسب با محتوا جای دهید. 

قیمت دوربین‌ها طی سال‌های اخیر بسیار پایین آمده است و فناوری پیشرفت کرده است، بنابراین برای گرفتن یک عکس عالی نیازی به یک عکاس حرفه‌ای نیست. وقتی دوربین در دستتان است، شروع کردن می‌تواند به آسانی فشار دادن دکمه‌ی دوربین باشد. متخصصان این حرفه می‌توانند به شما زاویه مناسب برای جلوگیری از سایه افتادن تصاویر، گرفتن عکس‌های اکشن و سایر موارد را پیشنهاد کنند اما در پایان روز، فقط شما می‌توانید عکس‌های خود را به عکس‌هایی بی نظیر تبدیل کنید.

۴. عاشق چیزی باشید که می‌سازید

بله این نیز مهارتی است که می‌توان آن را یاد گرفت. همه آرزو دارند کاری که می‌کنند را دوست داشته باشند اما چند نفر از ما عاشق چیزی که خلق یا منتشر می‌کنیم هستیم؟ 

الکسیس اوهانیان، بنیانگذار Reddit به شما توصیه‌هایی را می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و شبکه‌ای کاری را ایجاد کنید که درآن افراد به صورت رایگان از شما دفاع و تبلیغ می‌کنند. آنچه که شما از لحاظ عاطفی وارد کار و تجارتتان می‌کنید، نتیجه‌ای بزرگ را به همراه خواهد داشت. بهترین زمان برای فکر کردن در مورد این ایده‌ها زمانی است که شما شرکتی را به وجود آورده‌اید و به ایده اصلی و حرکت خود بسیار نزدیک باشید. با ورود مشتری، می‌توانید این تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها را پیاده سازی کنید.

۵. بازاریابی ویدیویی را شروع کنید

آیا به دنبال این هستید تا در فضای دیجیتال، خودتان را از سایر افراد جدا کنید؟ بازاریابی ویدیویی راهی داغ برای دستیابی به آن است. این روش، تکنیک‌های قدیمی بازاریابی را به پیام‌های قابل فهمی تبدیل می‌کند و محصولات و خدمات شما را به صورت آنلاین به بازار عرضه خواهد کرد. این روزها با وجود تعداد زیادی از مردم که در تلویزیون و کامپیوتر خود فیلم می‌بینند، فرصتی واقعی وجود دارد که از طریق تبلیغات پولی و یا کانالی شخصی در یوتیوب، برای خودتان اسم و رسمی جور کنید. مردم باید شما را ببینند و احساس کنند در حال آشنا شدن با شما و خدماتتان هستند.

۶. SEO را کنترل کنید

احتمالاً به دنبال این هستید تا به Google  و Bing روی آورید تا مشتریان جدید را به سمت شما سوق دهند. دانستن اصطلاحات جستوجوی محلی مربوطه که برای تجارت شما به کار برده می‌شود، اولین قدم برای اجرای استراتژی برای "پیروزی" در چنین موقعیتی است. تنها تمرکز بر محتوا کافی نیست، SEO برای رشد و توسعه‌ی مشاغل در دنیای امروز کاملاً ضروری است و مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن‌ها کاری کنید تا گوگل بهترین احتمالات و شانس را مطابق خواسته شما جای گذاری کند. درست بازی کنید تا به عنوان یک برنده شناخته شوید.

۷. کارت‌های تجاری خود را سفارشی درست کنید

طراحانی که با طریقه‌ی کار Adobe InDesign آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که شما می‌توانید با لوگوی شرکت و سایر موارد بازاریابی خود بازی کنید. از آنجا که کارت‌های تجاری در دنیای واقعی نقش رسانه‌های اجتماعی در اینترنت را بازی کرده و سبب برقراری ارتباط در دنیای واقعی می‌شوند، باید مورد توجه زیادی قرار بگیرند. این کارت‌ها سلاحی در تصورات اولیه از شما هستند و اگر شما در مشاغل شبکه‌ای مشغول به کار هستید، قطعا کارت‌هایی را می‌خواهید که نشان دهنده شخصیت و تخصص شما باشد. حتی اگر شخص دیگری را استخدام کنید تا در نهایت کارت‌های تجاری را برایتان آماده کند، خودتان نیز می‌خواهید شخصاً بر روی بعضی نمونه‌ها آزمایش کنید تا ببینید چه سبک‌های مختلفی می‌توان ارائه داد. 

۸. برتری داشتن در حساب‌ها

بسیاری از خلاقان از فکر و دیدگاه مایکروسافت اکسل وحشت دارند. اما اگر می‌خواهید هزینه‌ها را بررسی کرده و اهدافتان را متمرکز نگه دارید باید نحوه پیشرفت کارها را مشاهده کنید. حسابداران و مدیران دفاتر می‌توانند در برخی از مواقع از سال که فشار بالاست، نقشی ارزشمند را ایفا کنند. اما شما نیز می‌توانید به تنهایی نیازهای روزمره خود را برطرف کنید. با کمی ساختار و برنامه ریزی، راهی آسان برای کاهش هزینه‌ها پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، اگر شما در اوایل کار مخارج خود را مورد بررسی قرار دهید، احتمالاً بودجه مشخص شده بیشتری را حفظ خواهید کرد.

۹. مراقبت از کامپیوتر خود

همه‌ی ما در موقعیت‌هایی قرار داشته‌ایم که در آن کامپیوترمان هنگ کرده و دیگر نمی‌دانستیم برای ادامه‌ی کار باید چه کار کنیم. دیر وقت است و نمی‌توان با تعمیرکار تماس گرفت تا مشکل را برطرف کند. با این حال می‌توانید خودتان را برای یک سقوط اجتناب ناپذیر آماده کنید چون مهلت زمانی رو به پایان است و شما هنوز پروژه را تکمیل نکرده‌اید. یاد بگیرید که چگونه از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.(این یک مهارت است: چیزی که باید برای دستیابی به هدف یاد بگیرید!)

یک آنتی ویروس کاربردی را روی کامپیوتر خود نصب کنید، سخت افزار را بروزرسانی کنید و نحوه سرعت بخشیدن به دستگاه خود را یاد بگیرید. هنگامی که سیستم نقض فنی پیدا کرده و ناگهان خاموش شد، شما آماده خواهید بود و به جای اینکه منتظر رسیدن کمک باشید، می‌توانید همه چیز را جمع و جور کرده و در مسیر اولیه خودش قرار دهید.

۱۰. به اشتراک گذاشتن دانش

آیا از آموزش‌هایی که در اینجا معرفی شده است لذت برده‌اید؟ آیا می‌خواهید از طریق آموزش دادن به دیگران درآمد کسب کنید؟ خب مثل همیشه، چیزهایی خوبی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را یادداشت کرد. رازهای نهفته را کشف کنید تا بتوانید دوره‌های خوب آنلاین، آموزش‌ها و نسخه‌های نمایشی کاربردی را ایجاد کنید.

این کار برای شروع نیازی به بودجه زیادی ندارد. آموزش دادن به دیگران در مورد زمینه و یا بخش‌های مورد علاقه شما آن‌ها را وادار می‌کند تا اطلاعات بیشتر را درباره‌ی شما و آنچه که می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید کسب کنند. این یک روش عالی برای تقویت اعتبار شما در یک موضوع است. ما به عنوان مصرف کننده، تجارت خود را به کسانی واگذار می‌کنیم که بیشترین اعتماد را نسبت به آ‌ن‌ها داریم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات