SMO راهی برای ارتقاء کسب و کارها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

SMO راهی برای ارتقاء کسب و کارها

مشتری مهمترین رکن هر کسب و کاری است و کسب و کار ها برای دست یابی به تعداد مشتری بیشتر سالانه هزینه های زیادی می کنند.

در کسب و کار های آنلاین برای دست یابی به مشتریان بیشتر راهکار هایی مثل SEO ، SMO ، تبلیغات ، تولید محتوا و … وجود دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی مطالب و نکاتی را ارائه بدهیم و توضیح دهیم که چطور  SMO  باعث جذب مشتری بیشتر می شود.

تقریبا همه صاحبان سایت و کسب و کار های آنلاین با SEO آشنایی دارند. همان طور که می دانید متخصصین SEO در تلاش اند که سایت یا کسب و کار شما را برای موتور های جستجو بهینه کنند تا کاربران راحت تر به محتوای شما دسترسی داشته باشند. حتی یک سری از کسب و کار های آنلاین هستند که مبنا و اساسشان متکی به موتور های جستجو مثل گوگل است.

اما SEO تنها راهکار برای جذب مشتری نیست! چون بسیاری از کسب و کار های آنلاین روزانه بازدید بالایی دارن ولی مشتری کافی برای بقاء کسب و کارشان ندارند!

یکی از مشکلات این کسب و کار ها این است که بازدیدکنندگانشان به برند آن ها اعتماد نمی کنند. چون آن ها به صفحه هایی که برایشان باز شده است هیچ وقت نمی توانند اعتماد کنند بلکه به آدم هایی که پشت این کسب و کار هستند اعتماد می کنند.

پس کسب و کار ها بیشتر از تعداد بازدید کننده زیاد ، نیازمند مشتری هایی هستند که افراد پشت کسب و کار را لمس کنند ، صدایشان را بشنوند و حتی اسامی آن ها را بدانند.

استفاده از راهکار SMO ، یعنی این که کسب و کار شما باید در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کند و در آنجا با کاربران و مشتریان شما ارتباط برقرار کند. این کار باعث می شود مشتریان شما دلیلی برای اعتماد کردن به شما و کسب و کارتان داشته باشند.

توجه داشته باشید که رفتار شما در شبکه های اجتماعی به شدت زیر ذره بین مشتریان شماست پس در این مورد باید بسیار هوشمندانه و دقیق رفتار کنید ، در غیر این صورت  به راحتی دچار فاجعه برندینگ می شوید و مشتریان شما در همین شبکه های اجتماعی برند شما را تخریب می کنند!

چگونه در شبکه های اجتماعی بهتر حضور پیدا کنیم؟

برای اینکه  کسب و کارتان را در شبکه های اجتماعی بهینه کنید حتما به این ۱۰ نکته توجه داشته باشید:

1. اهداف خود را مشخص کنید :

انگیزه خودتان را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی مشخص کنید ، مثل برندینگ ، فروش ، اعتبار، نیکوکاری یا … و متناسب با هدفتان فعالیت کنید.

2. کاری کنید که مخاطبانتان باهوش تر به نظر برسند :

اگر محتوای مفیدی دارید که با خواندنش احساس باهوش تر بودن و مطلع بودن به مخاطبانتان دست می دهد آن را به اشتراک بذارید . معمولا افراد دوست دارند جز اولین ها باشند که به این  اطلاعات جدید دسترسی پیدا میکنند پس این فرصت را از دست ندید.

3. ارتباط و پیوستگی محتوایی داشته باشید :

برای بهینه سازی شبکه های اجتماعی باید محتوایی را به اشتراک بگذارید که با موضوع کسب و کار شما ارتباط دارد و مخاطبانتان به خاطر آن مطلب شما را پیگیری می کنند. در غیر این صورت به سرعت شما را آن فالو می کنند. حتما برای  شروع ، یک وبلاگ راه اندازی کنید و مطالبتان را به صورت منظم در آن جمع آوری کنید .

4. برای مطالب برچسب های مربوطه انتخاب کنید :

از این ویژگی شبکه های اجتماعی استفاده کنید و کلمات مهم را تگ کنید که دسترسی به آنها ها راحت تر باشد.

5. مطالبتان را برای اشتراک ، سریع کنید :

محتوایی که در فرمت های مختلف در دسترس است، سریع تر منتقل می شود. همین ویژگی باعث افزایش تعداد مخاطبین شما در شبکه های اجتماعی می شود.

6. از کلمات کلیدی استفاده کنید :

استفاده از کلمات کلیدی درشبکه های اجتماعی و  وبلاگ و به بازدیدکننده ها در جستجو این امکان را می دهد که مطالب را سریع تر پیدا کنند.

7. مطالب دیگران را هم اشتراک گذاری کنید :

این کار باعث می گردد اعتبار شما در شبکه های اجتماعی بیشتر شود.

8. منبع مفیدی از مطالب باشید:

اشتراک گذاری اخبار دست اول و مستند  باعث می شود مخاطبینتان بیشتر به شما اعتماد کنند و حتی به دیگران هم معرفی کنند.

9. تواضع داشته باشی :

اولین عامل شکست ، غرور ناشی از موفقیت است ، و همین امر باعث می شود مشتریان شما از شما فاصله بگیرند.  فراموش نکنید که حیات کسب و کارتان به همین مشتری ها وابسته است و همیشه با مخاطبین خود با تواضع برخورد کنید.

10. با نشاط و به روز باشید :

مخاطبینتان  از شما انتظار دارند که آن ها را با مطالب جدید و به روز تغذیه کنید و به همین دلیل شما را دنبال می کنند. پس دست به کار بشوید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

پست های مشابه

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پشتیبانی راکت

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات