در طراحی وب از موارد کوچک شروع کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

در طراحی وب از موارد کوچک شروع کنید

مردم اغلب اوقات در زمینه طراحی وب موردی را انتخاب می کنند، این حالت شاید بخاطر این باشد که آن را زیبا می بینند و یا این واقعا در آن زمینه استعداد لازم را دارند. در حالت من، سال‌های جوانی ام را با HTML به عنوان یک تفریح گذراندم. این حالت برای دومین دهه خود به صورت یک علاقه جدی تبدیل شده است. 

اولین سال حرفه‌ای من بعد از دبیرستان شروع شد، در آن‌جا یک وبسایت برای روزنامه محلی‌مان ایجاد کردم. این یک تجربه بسیار خوب بود ولی خب حقوق چندانی برای این کار نمی گرفتم. 

من باور داشتم که خیلی بیشتر از چیزی که دریافت می کنم ارزش دارم و در کنار آن پروژه ای که من انجام داده‌ بودم نیز به طور جدی تحت پشتیبانی نبود. فضای وب برای بسیاری از تجارت‌ها و دانشگاه‌ها جدید بود و آن‌ها پتانسیل اینکه با آن همراه باشند و از آن استفاده کنند را در ابتدا نداشتند. این حالت مرا به سوی یک بی تمایلی برد و حرکت کردن به سوی جلو را برای‌م سخت‌تر از هرچیز دیگری کرد.

بسیاری از چیزهایی که من در آن زمان احساس می‌کردم بسته به موقعیتم بود. بقیه موارد نیز بیشتر به نفس خودم و حقوق‌م مرتبط بود. این‌ها مواردی هستند که ما اغلب دوست نداریم راجع به‌شان صحبت کنیم. اما این موارد روی ما بسیار تاثیر گذار هستند به خصوص زمانی که ما به تازگی وارد حرفه خودمان شده باشیم. 

یک مسابقه حلزونی به بالا

وقتی من در ۱۸ سالگی به سر می بردم یک توانایی منحصر به فرد داشتم، اما واقعا چرا من به شرکت‌های مختلف نرفتم؟

جواب آن کوتاه است، به خاطر اینکه من واقعا چیزی در این رابطه نمی دانستم. بعد از اینکه مدرسه تمام شد من فکر می کردم که دقیقا می دانم در حال انجام چه کاری هستم.

طراحی وب موردی است که تجربه در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. شما مجبور هستید که خودتان را در هر شرایط از دنیای واقعی قرار دهید تا بتوانید یاد بگیرید و توانایی های خودتان را بیشتر افزایش دهید. چیزها قبل از اینکه شما بتوانید درست‌شان کنید، نیاز دارند که شکسته شوند. شما باید فییدبک های مختلف را دریافت کنید، کلاس‌ها و آموزش‌های آنلاین تنها مواردی نیستند که شما باید با آن‌ها سر و کار داشته باشید، تجربه باید چنین خلا‌ء‌هایی را پر کند. توانستن در این رابطه که من HTML می دانم و می توانم یک وبسایت ساده را ایجاد کنم به این معنا نیست که من می توانم یک مدیر عامل باشم.

صبر، رشد را به ارمغان می‌آورد

برخی اوقات صبور بودن یکی از سخت‌ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. به همین دلیل ساختن یک طراحی نیز کار بسیار ساده ای نخواهد بود. در کنار این داشتن یک مجموعه کار و رسیدن به آن نیاز به صبر و حوصله دارد. درس ‌هایی که روز به روز آن ها را مطالعه می کنید شما را به حدی از دلگرمی برای این که از توانایی‌های‌تان مطمئن شوید می رساند. دلگرمی و اطمینان نیز می تواند شما را برای رسیدن به چیزهایی که نمی دانید کمک می کند. پس بهتر است که صبور باشید و به یادگیری علاقه نشان دهید.

شخصا، من زمانی که کار اولم را انجام دادم موارد بسیاری را یاد گرفتم. وقتی که چند سال بعد من شروع به تجارت فریلنسری خود کردم، من وارد فاز جدیدی از یادگیری شدم. اما من به فلسفه عمومی نیاز داشتم برای اینکه متوجه شوم می خواهم چه چیزی را انجام دهم و اینکه چگونه آن را انجام دهم. در چنین حالتی بود که متوجه شدم چیزهایی که می خوام نسبت به چیزهایی که بودم متفاوت بودند.

نردبانی درست کنید

معمولا انتهای ماجراها خوشحال کننده نیستند. این درست به این خاطر است که باید از مزایای قسمت‌های اول ماجرا استفاده کنید. شما می توانید زمانی را برای استفاده از تجربه‌تان و یادگیری تمام موارد در آن زمینه را داشته باشید. از این نقطه به بعد می توانید مسئولیت‌های خود را گسترش دهید. 

در کنار این مطمئنا پیدا کردن فرصت‌های مهم برای رشد کردن نیز موضوع مهمی است. بخشی از این ماجرا از آن‌جایی شروع می شود که شما می خواهید از چه جایی شروع کنید. صفات واقعی که به دست می آورید می توانند شما را برای رسیدن به جایگاهی که دوست دارید یاری نمایند.

هر کدام از ما دارای انگیزه‌های و رویاهای شخصی در حرفه‌مان هستیم. پس اگر شما انگیزه یا محرک خاصی دارید فقط کافیست که به آن مقداری زمان بدهید. شما نیاز دارید که به راه خود ادامه دهید تا بتوانید از نردبان شخصی خود به بالا برسید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
1 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا