تست تلاش‌های بازاریابی به عنوان یک طراح فریلنسر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

تست تلاش‌های بازاریابی به عنوان یک طراح فریلنسر

در تب و تاب دنیای فریلنسری امروز، یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید از نظر بازاریابی برای خود انجام دهید فکر می‌کنم آن چیزی است که من دوست دارم، "تست شرایط" بنامم. این به چه معنی است؟ وقتی یک شرکت مواد غذایی در حال توسعه یک محصول جدید و انتشار آن به بازار است، مطمئنا آن‌ها را به سادگی در یک خط مستقیم حرکت نمی‌دهد و دستور نمی دهد که تولید آن‌ها با جوراب زنانه ساقه بلند در یک قفسه فروشگاه مواد غذایی قرار گیرد. چه اتفاقی می‌افتد که با انجام یکسری آزمایشات آن‌ها موفق می‌شوند که مشتری را به پای خرید محصولات خود بکشانند؟ موفقیت کارشان در این است خود را به مشتری معرفی می‌کنند، به نیازهای او را پاسخ می‌دهند و پس از آن مشتری به دنبال آن‌ها می افتد. 

به‌عنوان یک طراح پیشنهاد می‌کنم، به طوربرجسته برای برنامه‌ریزی از یک سیستم که اجازه می‌دهد شما به نتایج مشابهی دست پیدا کنید، استفاده کنید. با این حال، بسیاری از مردم برای  ارتقاء در یک روش باقی نمی‌مانند، آن‌ها اعتقاد دارند دنیای کار شلوغ‌تر از آن است که به یک روش اختصاصی برای بازریابی اکتفا کرد.

اما تناقض غم انگیزی که از اعتقاد آن‌ها وجود دارد این است که، آن‌ها در بازار تنظیم نشده حضور دارند، این طراحان فریلنسر همیشه توسط بازار شلوغ آسیب می‌بینند. آن‌ها در معرض انواع شغل‌ها قرار می‌گیرند که قدرت انتخاب ندارند، چرا که تنها مشاغل موجود هستند که به طور محدود در معرض هستند.

 تست همه چیز

برای دریافت بازخورد مستقیم یکی از بهترین راه‌ها، تست واکنش مصرف کنندگان به مواد غذایی جدید است. برای شروع کار شرکت خود ‌می‌توانید از منطقه محلی شرکت، برای تست محصولات خود بهره بگیرید. منظور تست همه‌ی محصولات است. در این روش پی خواهید برد که  آیا مردم در این شهر کوچک از طعم این محصول جدید خوششان خواهد آمد یا نه؟ اگر آن‌ها از محصول متنفر بودند، می‌توانید آن را برگشت دهید و تغییرات لازم برای بهبود آن انجام دهید.

طراح باید در اینجا از زمان تجدید نظر مطلع باشد. آیا تبلیغات به بالا بردن کار او کمک می کند؟ ایده‌ی بهتری در ذهن دارد؟ 

هر جزئیات کوچکی که در این محصول جدید لحاظ می‌شود باید تست شده و دوباره مورد آزمایش قرار گیرد و در هر کجا که مورد نیاز است محصول باید تنظیم و تصفیه شود. پس از این بهبود وقتی از محصول جدید به اندازه کافی ساخته شد ببینید مردم به آن چه پاسخی نشان خواهند داد. حالا نوبت آن رسیده که آن را در محل دیگری امتحان کنید. این فرایند را می‌شود دوباره و دوباره تکرار کرد تا زمانی که یک واکنش بسیار مثبت مشاهده شود و تا جایی که مردم به دنبال آن محصول بیایند.

در صنعت های مختلف روند مشابهی اتفاق می افتد، در صنعت فیلم سازی، حتی امورات دولت و دیگر صنایع مصرف کننده مانند اسباب بازی و گیم.

تست، یک استراتژی اثبات شده برای بهبود شانس موفقیت در فروش محصول است، و به عنوان یک طراح، شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این روش آزمایش‌های پیشرفته، خود را عملا در دامان بیشتر مشتریان محبوب کنید و همچنین با این روش بازاریابی خود را به اکثریت معرفی کنید. البته شما می‌توانید روش تست مخصوص به خود را طراحی کنید، اما فکر می‌کنم تلاش در راه‌های جدیدی از بازاریابی برای پیاده سازی در برنامه منظم خود ساده‌تر است.

مدادتان را تیز کنید

برای بهبود رویکرد اصلی خود در بازاریابی بهتر است با طراحی وب سایت، کارت کسب و کار، نامه و یا رزومه کاری خود شروع کنید. فکر می‌کنید این رویکرد برای شما چگونه به خوبی کار می کند؟ آیا  قرار است مشتریان را ضرب و شتم کنید و یا واقعا چیزی در ذهنتان نیست که کار را با آن شروع کنید؟

اگر شما به طور منظم کارت‌های کسب و کار خود را دست به دست می‌کنید، آیا آن‌ها را به طور کامل به روز می‌شوند؟ آیا آن‌ها اطلاعات مهم  را به وضوح نمایش می‌دهند؟ آیا به درستی دست مردم می رسند؟ درج آخرین جزئیات در این کارت‌ها مهم است که بسیاری از فریلنسرهای خلاق آن را از دست می‌دهند.

اگر از کارت های کسب و کار استفاده نکنید، عملا بی فایده می شوند. در یک رویداد شبکه‌ای، افرادی هستند که معمولا تا پایان گفتگو با شخص دیگر گزارش با کیفیتی از کار را ارائه نمی‌دهند. افرادی هستند درست شبیه شما که به‌عنوان کارآفرین در ازای قیمت ارزان در تلاش هستند. این به آن معنا نیست که شما نباید با این افراد کار کنید، اما این مهم است به خاطر داشته باشید ارزش کلی یک مشتری زمانی است که شما از کارت‌های گران قیمت کسب و کار می‌گذرید.

چقدر خوب است که مقداری از هزینه‌ی سرمایه گذاری به نفع شما باز گردد؟ شیوه توزیع کارت کسب و کار خود را نسبت به دیگران متفاوت انجام دهید، ببینید که چه نوع پاسخی دریافت می کنید. 

در روشی مشابه، در وب سایت خود جریان ثابتی از کار را شرح دهید. شما ممکن است از درخشان ترین طراحان همه منظوره باشید که جهان به خود دیده و در عین حال امکان دارد که نامرئی باشید.

کلید واقعی برای گرفتن مشتریان با کیفیت بهتر در این است که بیشتر مشتریان شما در آن بیرون وجود دارند. وب سایتی را که طراحی می‌کنید مطمئن شوید که بازدید زیادی داشته است. در جهان طراحی، به نظر من بهترین راه برای انجام این کار، انجام یک پروژه جانبی شخصی است.

غذا خوردن با استاندارد طلا

به نظر می رسد که به عنوان یک طراح عامل یک کسب و کار فریلنسری، شما باید از تنظیم تمام وقت همه چیزهای بازار خبر داشته باشید. تنظیم چیست؟ در بسیاری از رستوران ها، بعضی از مشتری‌های که عجله دارند و از در وارد می‌شوند، سرآشپزها چیزی به نام استاندارد طلا درست می‌کنند، که شامل یک سینی است که دارای مجموعه‌ای از تمام چیز های که آن روز قرار است تهیه شود، است. آن‌هایی که خوردن غذای اصلی  برایشان مهم است می‌دانند که، این سینی بخش مهمی از فرایند آشپزی است که سینی‌های مورد استفاده در بسیاری از رستوران ها به عنوان سینی استاندارد طلا شناخته شده است.

استاندارد طلا در اصل یک سینی تست است. اگر غذا مشکلی در طعم و عطر و بو داشته باشد به این ترتیت سینی استاندارد طلا  است که می تواند آن را بهبود بخشد. 

به عنوان یک طراح، استفاده از این موضوع به‌عنوان یک فلسفه مشابه در ساده کردن  فرایند بازاریابی شما مفید خواهد بود. ایجاد "استاندارد طلا" کسب و کار را ارتقا می‌بخشد و به صورت محلی به بازاریابی شما سرعت می‌بخشد و شما را در حافظه‌ی مشتری‌ها نگه می دارد. تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، کارت کسب و کار و یا رزومه کاری و زوم بر روی یک شگرد بازاریابی می‌تواند شما را به آن‌چه که نیستید تبدیل کند.

معمولا این اطلاعات به شما در یادگیری چگونگی انتقال بسته بازاریابی به سایر نقاط کمک می‌کند، و شما حتی ممکن است پی ببرید که باید برخی از مواد غیر ضروری بازاریابی را حذف کنید. شما قطعا نیاز به طراحی یک وب سایت دارید. اما آنچه در مورد کارت‌های کسب و کار، رزومه، رسانه‌های اجتماعی گفته شد واقعا کار شما را به طور مستقیم برای جلب مشتری نجات خواهد داد. 

در مورد خدمات مختلف مشتریان متفاوتی وجود دارد. شاید مشتریان شما اهمیت چندانی به رزومه کاریتان ندهند، اما آن‌ها واقعا دوست دارند به عنوان خواننده، وبلاگ یا تویترتان را بروزرسانی کنید. لازم است که شما به عنوان یک طراح فریلنسر خلاق باشید و خدماتی را برای ارائه داشته باشید تا خود را به اثبات برسانید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید