اهمیت SEO در بازاریابی اینترنتی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

اهمیت SEO در بازاریابی اینترنتی

اگر بگوییم «SEO» در حال حاضر جزو کلمات کلیدی دنیای آنلاین است، شما با این موضوع کاملاً موافق خواهید بود. اگر شما با الگوهای آنلاین و چگونگی عملکرد بازار اینترنتی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که سئو چیست و چه اهمیتی در مشاغل و سازمان‌های ما دارد. امروزه مشاغل کوچک و بزرگ برای رسیدن به رتبه‌های بهتر، در حال جنگ هستند.

فهم این موضوع بسیار آسان است. اگر رتبه‌ی ما بالاتر برود، شما بهتر دیده خواهید شد و به مراتب مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. بازی سئو تماماً در این مورد است. این دقیقاً همان چیزی است که امروزه مردم به دنبالش هستند. حالا اگر در کنار شغل خود وبسایتی هم تحت همان نام داشته باشید، بسیار عالی خواهد بود. اما اگر وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نکنید، حضور آنلاین شما درست مانند شغلی بی نام و نشان خواهد بود. این کار درستی نیست. اگر شما می‌خواهید تجارت و دیده شدن خود را توسعه دهید، باید در سئو مهارت داشته باشید.

بازاریابی اینترنتی به دور سئو می‌چرخد. اگر وبلاگ‌های بازاریابی اینترنتی یا مقالات مربوط به بازاریابی آنلاین را مطالعه کنید، می‌بینید که تمام آن اطلاعات و مقالات در مورد SEO هستند. 

SEO چیست؟

 اهمیت SEO در بازاریابی اینترنتی

آیا در زمینه اینترنت تخصص ندارید؟ مشکلی نیست! ما اینجا هستیم تا تمام موضوعات لازم برای درک سئو را به شما توضیح دهیم.

SEO مخفف «بهینه‌سازی موتور جستجو» و فرآیندی است که برای تمام سایت‌ها و وبلاگ‌ها ضروری است. این فرآیند سبب می‌شود تا جستجو کردن، پیماش و گشت زدن در وبسایت آسان‌تر شود. از تمام این موضوعات بگذریم، سئو به شما در طبقه‌بندی آسان‌تر نیز کمک خواهد کرد. در دنیا شرکت‌های بسیاری مثل شرکت شما وجود دارد و سئو تنها چیزی است که می‌تواند به شما در متمایز شدن کمک کند. شما خواستار مشتریان بیشتری هستید و این خواسته زمانی برآورده می‌شود که رتبه‌ی شما در نتایج جستجو بالا باشد.

بیایید اینگونه به موضوع نگاه کنیم. شما می‌دانید که وقتی تجارتتان وارد اینترنت شد، باید آن‌را تبلیغ کنید. اگر علاقه‌ای به تبلیغ کردن ندارید، یعنی در وهله‌ی اول نیازی به یک وبسایت هم نخواهید داشت. ممکن است شما بهترین محصولات را بفروشید، ممکن است شما بهترین خدمات ممکن را در شهر داشته باشید، اما اگر با تبلیغات و استراتژی‌های بازاریابی دست و پنجه نرم نکنید، هیچکس نمی‌فهمد که شما وجود دارید. سئو در این موقعیت کاربردی است. در واقع سئو راهی برای تبلیغ حضور آنلاین شما به صورت رایگان است. این فرصتی است که برای مشاغل تبدیل به یک نیاز شده است.

چگونه SEO نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کند؟

 اهمیت SEO در بازاریابی اینترنتی

هنوز احساس سردرگمی می‌کنید؟ نگران نباشید چون ما هوایتان را خواهیم داشت. در اینجا روش‌هایی بیان شده است که نحوه‌ی ایفای نقش سئو در بازایابی دیجیتال را نشان می‌دهد.

۱. افزایش ترافیک

اگر شما به تازگی وبلاگ‌نویسی را شروع کرده یا اخیراً تجارت‌ الکترونیک خود را راه انداخته باشید، برای رسیدن به موفقیت در آن به ترافیک احتیاج خواهید داشت. نیاز به ترافیک یک واقعیت ثابت شده است. از طرف دیگر وبلاگ یا فروشگاه داشتن به تنهایی برای جذب ترافیک کافی نیست. شما نمی‌توانید یکجا بنشینید و امیدوار باشید که مردم خودشان به شما مراجعه کنند. شما به بازاریابی مناسب نیاز دارید و این همان جایی است که استفاده از سئو مفید می‌باشد. شما با استفاده از برخی استراتژی‌های عالی سئو می‌توانید ترافیک دلخواه خود را به دست آورید. اگر بتوانید در موتور جستجو رتبه‌ی خوبی را کسب کنید، این بدان معناست که حضور آنلاین خوبی خواهید داشت. برای کسی که به دنبال افزایش ترافیک است، این حکم یک برگ برنده را دارد.

۲. اثربخشی بر هزینه

اگر سئو را با سایر روش‌های بازاریابی مقایسه کنید، می‌بینید که ارزان‌تر است. این بهترین راه برای تبلیغ کردن حضور شما است. در واقع سئو در مورد هدف قرار دادن افرادی است که شما اطمینان دارید محصول یا خدمات شما را خریداری خواهند کرد. سئو در مورد پیدا کردن افرادی است که به محصول شما علاقمند هستند. هرچه بازار هدف شما مشخص‌تر باشد، به نفع استراتژی سئو شما خواهد بود.

۳. افزایش آگاهی از برند

کاملاً مشخص است که اگر رتبه‌ی وبسایت یا وبلاگ شما در موتورهای جستجو بالا باشد، شاهد افزایش چشم‌گیر ترافیک و بازدید خواهید بود. به عبارت دیگر وبسایت شما برجسته‌تر می‌شود. هرچه وبسایت شما مشخص‌تر شود، مشتریان بیشتری به سمت شما خواهند آمد و در نهایت درآمد شما افزایش می‌یابد. رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی مورد نظرتان به این معناست که افراد با گذشت زمان آن کلمات کلیدی را با برند شما پیوند می‌دهند. از این رو شما می‌توانید از آگاهی برند خود سود ببرید. در حال حاضر این جزو مهم‌ترین اولویت‌های مشاغل می‌باشد.

نتیجه گیری

امیدوارم تا به این لحظه از نحوه‌ی کارکرد سئو و اهمیت آن در بازاریابی اینترنتی اطلاعاتی را کسب کرده باشید. در حال حاضر سئو هسته‌ی اصلی اینترنت و هر تجارت آنلاین دیگری است. بنابراین بهتر است بر روی استراتژی‌های سئوی خود کار کنید. برای کار کردن بر روی سئو یک آژانس را استخدام کنید یا خودتان وقت بگذارید و بر روی آن کار کنید. شما باید کارهایی را انجام دهید که بتوانند رتبه‌ی شما را در موتورهای جستجو به سرعت افزایش دهند. شما نمی‌توانید یک شبه به نتایجی رضایت بخش برسید، اما من می‌توانم به شما قول دهم که اگر تلاش کنید، با گذشت زمان شاهد بهترین نتایج ممکن خواهید بود. 

شما باید بدانید که همه نمی‌توانند در استفاده از سئو مهارت کسب کنند. برای اینکه استراتژی‌های شما موفق شوند، شما باید سال‌ها تجربه کسب کنید و دانش گسترده‌ای از سئو و موتورهای جستجوگر گوگل داشته باشید. بنابراین سعی کنید ابتدا دانش لازم برای این کار را به دست آورید، برخی از تجربه‌ها را کسب کنید و سپس بر روی سئوی سایت خود کار کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

4 سال پیش
/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی