«انگیزه داشتن» برای موفقیت کافی نیست
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

«انگیزه داشتن» برای موفقیت کافی نیست

برخی از مردم می‌گویند که انگیزه داشتن تنها چیزی‌ست که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید. آن‌ها می‌گویند که این موضوع اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان برای رسیدن به اهداف و برآورد کردن آن‌هاست. اما آیا این کاملا درست است؟

در حال حاضر نیز مقالات و مطالب بسیار زیادی وجود دارد که سعی دارد به شما انگیزه بدهد و شما را به سمت انجام کارهای مختلفی سوق دهد. تمام این اقدامات صرفا به امید رسیدن شما به فرایند موفقیت صورت می‌گیرد.

البته در حالیکه من چنین محتوا و مقالاتی را نکات خوبی می‌بینیم اما مردم به صورت کامل دچار یک کج فهمی در رابطه با شیوه کاری انگیزه شده‌اند. فراتر از این موضوع نیز باید در نظر گرفت که این افراد به صورت کامل از فاکتورهای واقعی که پشت یک فرایند موفقیت آمیز و به صورت کلی‌تر خود موضوع موفقیت وجود دارد بی آگاه‌اند. 

بگذارید من هدف‌م از این مطلب را با نابود کردن افسانه‌ها و داستان‌های غیر واقعی که به انگیزه دادن مربوط می‌شود، شروع بکنم: انگیزه داشتن برابر با موفقیت است! این واقعیت ندارد. انگیزه دادن و موضوعات مربوط به آن ربطی به موفقیت ندارد. تنها چیزی که به موفقیت شما مربوط می‌شود خود شما و راهی است که در ذهن‌تان توسعه داده‌اید.

شما می‌توانید تمام ساعت‌های زندگی‌تان را روی سرمایه‌گذاری مالی و مشاهده دوره‌های انگیزه‌بخشی و سمینارهایی از این دست بکنید اما هیچ گارانتی و تضمینی برای چرخش در زندگی‌تان وجود ندارد. در حال حاضر این موضوع به چیزی بازاری و منبعی مالی تبدیل شده است. در نهایت باید گفت که راه موفقیت اصلا بدین شکل نیست.

بله! مربی انگیزه بخش شما دقیقا می‌داند چگونه شما را تحت تاثیر حرف‌های خود در بیاورد. هر بار که او داستانی یا بحثی موفقیت آمیز را برای شما تعریف می‌کند، ناخودآگاه فکر می‌کنید که به سوی موفقیت رفته‌اید و از نظرهایی رشد کرده‌اید. اما بگذارید یک واقعیت را به شما بگویم. تنها فکر کردن راجع به اهداف و ایده‌ها، باعث نمی‌شود که آن‌ها به دنیای واقعی شما وارد شوند. 

اما شما فکر می‌کنید که من می‌گویم دیگر سراغ ویدیوهای انگیزشی و چنین سمینارهایی نروید؟ نه من اصلا چنین هدفی ندارم. مشکل من با این سری از سمینارها زمانی آغاز می‌شود که شما تنها کاری که انجام می‌دهید همین است: رفتن به سمینار! و عملا هیچ کار دیگری را انجام نمی‌دهید. وقت آن است که دیگر آنقدر فکر نکنید و کاری را انجام دهید.

دلیلی که مردم بعد از مشاهده ویدیوها، خواندن کتاب‌ها، رفتن به سمینار‌ها و… به هیچ جایی نمی‌رسند دقیقا همین موضوع است. بعد از گذر زمان شما باید متوجه شوید که هیچ اتفاق خوب و مثبتی در زندگی‌تان اتفاق نیافتاده است و هیچ چیز واقعی را بدست نیاورده‌اید. 

در واقع بزرگ‌ترین مشکلی که مردم ما با آن سر و کار دارد فراموش کردن جز‌ء‌های اصلی از موفقیت است: عقیده درست و شکل دادن عادت. به صورتی ساده‌تر اغلب مردم باورهایی که موجب به ایجاد عادت‌های موفقیت آمیز می‌شود را فراموش کرده‌اند.

نتیجه کار شما چیزی‌ست که براساس کنش‌های شما ایجاد می‌شود و کنش‌های شما براساس رفتارهایی است که از شما سر می‌زند و خود این رفتارها مواردی هستند که به صورت مستقیم از عادات شما شکل می‌گیرند! اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که عادات شما که خود نشئت گرفته از افکار شماست از سر اجبار و یا به صورت بلادرنگ شکل نمی‌گیرد. بنابراین اگر ذهن شما خلاق نباشد و عقاید شما نتواند موفقیت را دنبال کند، عادات شکل نمی‌گیرد و در نتیجه تبدیل به مواردی واقعی نمی‌شوند.

موفقیت یک اتفاق تصادفی نیست. موفقیت نیازمند سختکوشی، استقامت، یادگیری، مطالعه، فداکاری و مهمتر از همه عشق به کاری که انجام می‌دهید، است. -پله (بازیکن فوتبال)

اگر سمینارهای موفقیت به شما ذهن‌های خوب و روشنی می‌دهند، خوب است اما کافی نیست. شما باید تکنیک بسیار مهمی را یاد بگیرید و آن نیز شکل دادن به عادات‌تان از روی ذهنیات‌تان است. 

اگر روی شکل دهی به عادت‌های‌تان به خوبی کار بکنید، مطمئن مسیر موفقیت نیز برای‌تان نمایان‌تر خواهد شد. بنابراین سعی کنید ذهنیات درست و منطقی را برای خودتان توسعه بدهید و در نتیجه آن‌ها را به واقعیات زندگی‌تان تبدیل کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات