چک‌ لیستی عملی برای استخدام شدن بعنوان یک برنامه‌نویس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چک‌ لیستی عملی برای استخدام شدن بعنوان یک برنامه‌نویس

ممکن است شما کسی باشید که سابقه عملی چندانی نداشته و در دانشگاه‌ها سراغ علوم کامپیوتر نرفته است. ممکن است شما تمام چیزهایی که از دنیای برنامه‌نویسی می‌دانید را به صورت خودآموز یاد گرفته‌اید و حتی ممکن است برای مدتی در یک شرکت به عنوان توسعه دهنده نرم‌افزار استخدام شده‌اید و یا در زمینه مصاحبه‌های کاری مشکل دارید. در هر صورت این مطلب برای شما نوشته شده است. در این مطلب می‌توانید چک لیستی را مشاهده کنید که در آن موضوعات مرتبط با استخدام شدن شما بررسی شده است. 

تجربه واقعی بدست بیاورید

«توسعه‌دهنده فرانت-اند با تجربه حداقل‌ یکسال سابقه کار با React» - چگونه می‌خواهید در چنین شرکتی کار کنید در صورتی که هنوز در هیچ شرکتی مشغول به کار نبوده‌اید و تجربه کاری در رزومه خود ندارید؟ خب برای حل این مشکل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • به شرکت‌های مختلف مراجعه کرده و از آن‌ها برای پذیرش کارآموز درخواست کنید.
  • موقعیت‌های شغلی را هر روز بررسی کرده و به دنبال یک محیط استارتاپی باشید.
  • شرکت‌های محلی را پیدا کنید انتظارات آن‌ها معمولا کمتر بوده و در نتیجه می‌توانید برای آن‌ها برای مدت محدودی کار بکنید.
  • در یک پروژه متن باز شرکت کنید.

هدف: هدف از انجام این موارد پیدا کردن تجربه واقعی از کار و ذکر آن در رزومه است. به این شکل می‌توانید رزومه پر باری را ایجاد کنید.

شبکه‌سازی

شبکه‌سازی در امر استخدام شدن و پیدا کردن یک کار مناسب بسیار مهم است. برای اینکار با مردم مختلف ملاقات کرده و ارتباطاتی ایجاد کنید. ارتباطات راه مناسبی را برای پیدا کردن شغل نشان می‌دهد. هر چقدر مردم بیشتری را بشناسید شانس‌تان برای پیدا کردن یک شغل بیشتر خواهد بود. برای رسیدن به این سطح می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • در شبکه‌های اجتماعی افرادی را پیدا کنید که کار شما را انجام می‌دهند.
  • به استارتاپ ویکندهای محلی رفته و سعی کنید با افراد آنجا ارتباط برقرار کنید.
  • سعی کنید در استارتاپ‌ ویکندها و یا جمع‌های روزانه صحبت کنید این کار جدای از پیدا کردن افراد جدید برای ارتباط سازی با آن‌ها توانایی شما در امر صحبت کردن را بالا می‌برد.

هدف: هدف از انجام این کارها شبکه‌سازی و ایجاد ارتباطات جمعی است. اگر به افراد دیگری کمک کنید اتفاقات خوبی برای‌تان خواهد افتاد. سعی کنید در ارتباط با کاری که می‌کنید اعتبار کسب کرده و شناخته شوید.

چیزهایی که یاد می‌گیرید را با دیگران به اشتراک بگذارید

تنها نگه‌داشتن خودتان و یادگیری در یک «غار» کار بسیار آسانی است اما بهتر است چیزهایی که یاد می‌گیرید را با دیگران به اشتراک بگذارید به این شکل می‌توانید هم به دیگران کمک کرده و هم برای خودتان اعتبار کسب کنید. جدای از این با آموزش چیزهایی که می‌دانید می‌توانید سطح یادگیری‌تان را بالاتر نیز ببرید. برای انجام این کار می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک وبلاگ بسازید و به صورت هفتگی یا روزانه در آن مطالبی را به اشتراک بگذارید.
  • در ارتباط با چیزهایی که می‌سازید مطالبی را بنویسید. برای مثال از تکنولوژی‌ها و ابزارهایی که استفاده کرده‌اید بگویید.
  • در ارتباط با چیزهایی که یاد می‌گیرید توییت کنید. می‌توانید این توییت‌ها را با هشتگ #100daysofcode به اشتراک بگذارید.

هدف: هدف از انجام این موارد آن است که بتوانید کارهایی که انجام می‌دهید و تکنولوژی‌هایی که یاد می‌گیرید را به صورت عمومی به معرض نمایش قرار دهید. اینگونه می‌توانید در ارتباط با خودتان نیز بیشتر توضیح داده و اعتبار بیشتری برای استخدام شدن کسب کنید.

ایجاد پروژه

اگر نمونه کاری ندارید و گیت‌هاب‌تان خالی‌ست بنابراین انتظار دعوت شدن به مصاحبه کاری را نداشته باشید. انجام پروژه یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید از توانایی‌های‌تان صحبت کرده و خودتان را ابراز کنید. اگر پس‌زمینه علمی چندان قوی ندارید انجام پروژه یکی از راه‌های نجات شما خواهد بود.

  • براساس مشکلات و مسائلی که با آن‌ها روزانه دست و پنجه نرم‌ می‌کنید یکسری پروژه را توسعه دهید.
  • پروژه‌ها را در گیت‌هاب به اشتراک بگذارید.
  • در ارتباط با پروژه‌تان مستندات مناسب بنویسید. استفاده از یک فایل README نیز تا حدی کافی خواهد بود.

هدف: هدف از انجام این کار بیان توانمندی‌های‌تان به کارفرماست. شما تا زمانی که به صورت عملی خودتان را اثبات نکنید نمی‌توانید از هیچ راهی وارد دنیای حرفه‌ای شوید.

در پایان

در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با ۴ نکته مهم آشنا کنیم که برای استخدام شدن مطمئنا به شما کمک خواهند کرد. در ارتباط با آن‌ها فکر کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات