یلدا ادامه داره... ❤️ ۴۰ درصد تخفیف همه دوره‌ها

استفاده از تخفیف‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
حقیقتی در مورد طراحی وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

حقیقتی در مورد طراحی وب

بعنوان یک طراح حرفه ای وب،طراحی وبسایت معیشت شماست و یه جورایی زندگیتون محسوب میشه.توانایی شما در ساخت یک وبسایت که هر کاری جز قهوه درست کردن! را انجام می دهد ستودنی ست ولی حقیقت تلخ اینجاست که کسی جز شما و دیگر طراحان وب سایت ،هیچکسی به طرح اهمیت نمی دهد.

چیزی که مشتریان به آن اهمیت میدهند این است که سایت برایشان چه کاری میکند.در حقیقت یک طراحی خوب ، با تمرکز بر اینکه مشتری به چه چیزی نیازدارد و چه می خواهد از اهداف سایت پشتیبانی می کند.و مهم تر از همه به دستیابی آسان کاربران به هدفی که در جستجوی آن هستند کمک می کند.این می تواند کار سختی برای یک طراح وب باشد،چون آزاد بودن درخلاقیت های فردی جذابیت بیشتری برای طراح  دارد.

طرح سایت و هدف سایت

هدف یک سایت چارچوب آن را مشخص می کند.شناسایی و تعریف واضح از هدف یک وب سایت ،مسیر را برای کار تعریف می کند و مراحلی را که در ساخت سایت نیاز است شرح می دهد.همچنین به برآورد محدوده پروژه و هزینه پرداختی شما کمک می کند.

سایت های محتوایی یا اطلاعاتی ممکن است شامل صدها یا هزاران عنوان باشند،که علاوه بر جستجو وجهت یابی قوی سیستم ،نیازمند آموزش های فعال و فیلم هم می باشد.سایت های تجاری و اقتصادی ممکن است در نقش کاتولوگ دیجیتال ظاهر شوند و از ابزارهای سبد خرید و تصویرهای دیجیتالی پیچیده تر و یا قابلیت های اسلایدشو استفاده کنند.بعضی دیگر از وب سایت ها صرفا ابزارهایی برای فروش هستند که خواننده ها را به یک تجارت خشت-وملات( bricks-and-mortar ) راهنمایی می کنند که یک سایت پایه ای دارای صفحه خانگی،صفحه درباره ما، پرفایل،تماس با ما و یک وبلاگ را شامل می شود.طراح سایت مراحلی را برای ستاره شوهای وب سایت قرار میدهد که همان محتوای سایت است و هدف سایت را برآورده می کند.

طراحی سایت با هدف جلب رضایت مشتری

شاید این ایده مشهور نباشد و فکر کنید که طراحی خوب یک سایت باید رضایت مردم را جلب کند ولی ابتدا مشتری خود را راضی کنید.سپس خواننده هایی که به سایت مشتری شما می آیند.هرچند اساسا رضایت مردم اهمیت بیشتری نسبت به رضایت مشتری شما دارد ولی این مشتری است که پول را پرداخت می کند و نان سر سفره تان می گذارد،پس بهترین کار این است که هر دوی آنها را راضی نگه دارید.در همین راستا خلق یک سایت که جفتشان را خوشحال کند و انتظاراتشان را برآورده کند نیاز به این دارد که درک واضح و روشنی از خواسته ها و نیازهایشان داشته باشید و این ازآن چیزی که به نظر می رسد سخت تر است.

بطور معمول دید یک مشتری به وب سایت بستگی به هدف او دارد ولی همیشه هم اینطور نیست.گاهی اوقات چیزی که مشتری می خواهد با چیزی که برای رسیدن به هدف سایت ضروروی است هم راستا نیست.

خیلی از کارآفرینان و صاحبان تجارت های کوچک می شنوند که همسالان و رقابت کنندگان آنها وب سایت دارند وبنابراین می خواهند آنها هم یکی داشته باشند.ممکن است از چیزی که می خواهند، یک ایده کلی داشته باشند مثل شامل شدن لوگوی کارشان و اطلاعاتی پایه در مورد تجارتشان ولی شما آماده پرسیدن سوال های بسیار زیاد باشد تا مطمعن شوید سایتی که طراحی می کنید مطابق خواسته آنهاست.

یک طراح سایت با تجربه به این نتیجه رسید که نیاز های مشتری ممکن است با آن چیزی که آنها می خواهند متفاوت باشد و در نتیجه با پرسش از مشتری می توانند المنت های ضروری سایت راتشخیص دهند.
از مشتری خود درباره بزرگترین رقبایش سوال کنید و به سایت آنها بروید و بفهمید او چه چیزی را بیشتر و کمتر از همه در سایت رقیبش دوست دارد.این می تواند انتظار دقیقی از سایت مورد نظرشان به شما بدهد.اگر نه،تعدادی سوال دقیق مطرح کنید که می تواند تفاوت بین یک سایت خیالی و سایت کاربردی واقعی را روشن کند که به هدف دلخواه دست می یابد.
یک طراح وب باتجربه با تمرین ،می تواند جملات و سوالاتی بیان کند که با ظرافت برای مشتری بیان کند چیزی که می خواهد مد نظر خواننده هایش نیست.

طراحی سایت با هدف جلب رضایت کاربر

مدت زمانی را که کاربران در یک سایت توقف می کنند بیشتر احتمال می رود کاری را انجام دهند که مد نظر صاحب سایت(مشتری شما) است و هدف سایت را تکمیل می کند.متاسفانه برای طراحان به کار بردن طراحی های پیچیده و جدید وبسایتها که از نوآوری های جدید بهره گرفته شده برای نگه داشتن کاربران روی سایت کافی نیست مگر برای کاربرانی که خودشان طراح هستند و هدف سایت به کار بردن آخرین و بهترین تکنیک های طراحی است.

طراحی ساده و روشن داشته باشد،ولی نگران نباشید، باز هم می توانید از خلاقیتتان در کار استفاده کنید به شرطی که راهی پیدا کنید که پروژه شما چیزی متفاوت با پروژه رقیب باشد.
به یاد داشته باشید که یک طراحی خوب  تجربه ای برای کاربری به بار می آورد که به خواننده کمک می کند سریعا متوجه هدف سایت  شود و اینکه از فضای آزاد در صفحه نترسید بلکه می توانید با استفاده مفید از فضای آزاد چشم کاربر را به قسمت های مهم صفحه که می خواهید هدایت کنید.

به محض اینکه کاربر تشخیص دهد که سایت جوابگوی نیاز اوست  و شامل پاسخ سوال های او می شود، نیاز دارد به سرعت اطلاعاتی را که مد نظر اوست  در سایت بیابد.هیچ چیز برای کاربران ناامید کننده تر از این نیست که نداند چگونه باید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.هرچند ممکن است وسوسه شوید که با اعمال قابلیت جستجو  وجهت یابی در این قسمت خلاقیت خود را نشان دهید ولی این کار را نکنید.

سایت ها با طراحی خوب  به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت بیابند و محتوای یکپارچه و کارا همانی است که وقتی آنها اطلاعات مورد نیازشان را یافتند آنها را در سایت نگه می دارد.

بهترین واسطه های کاربری با در نظر گرفتن هدف کاربر در ذهن طراحی شده اند،و طراحان وبسایت باید کاملا باخبر باشند چه کسانی از سایت دیدن می کنند.بسیاری از طراحان و مشتریان فراموش می کنند که شاید کاربران به کلمات و عباراتی متفاوت از آنچه آنها استفاده می کنند نیاز دارند،مخصوصا وقتی کلمات اختصاری و اسم های مستعار محصولات و سرویس های صنعتی را نمی دانند.

وبسایت هایی که بدون توجه به اینکه شاید کاربر هنوز از خلاقیت ها در شگفت است طراحی می شوندکاملا برای هدف کاربر و مشتری بی استفاده است. زمانی که کاربر نمونه شناسایی شود،تعیین  دستورالعمل هایی  برای نوع محتوایی که باید قرار داده شود راحت تر است.

شاید متن در یک یا چند مدل ظاهر شود مانند پست های وبلاگ،شرح محصول و مقالات.همچنین تصاویر،اینفوگرافیک،ویدیوها،گالری اسلایدشوو اجزای تعاملی هم می تواند شامل این موارد باشد.سایت ها با طراحی خوب در جستجوی محتوای منطبق و برجسته هستند که با هدف مشتری هماهنگ باشد.

طراحی وب چارچوبی برای استفاده ابزاری از محتوای وب است

رویارویی با این نظریه که طرح شما مرکزیت جهان نیست سخت است ولی حقیقت اینه که نیست.ممکن است آخرین طراحی وبتان بی نظیر بوده و نمونه زیبایی را به نمایش گذاشته باشد و شاید حتی نظر  رقیبتان را هم جلب کند.حقیقت قضیه این است که اختراع دیجیتالی شما که هر بار زیر چاپ و استفاده می رود و تا نیمه شب شما را با صرف قهوه بیدار نگه می دارد،به زبان خیلی ساده طرح وسیله ایست برای مشتری که می خواهد خوانندگان را فریب دهد تا وارد عملیات خرید شوند.

استفاده ابزاری از محتوای وب به این معنا نیست که استعداد شما به هدر می رود ولی ترجیحا فیلتری برای تصمیم های آینده طراحی وب خود در نظر بگیرید.

اینکه شما چه چیزی دوست دارید اهمیتی ندارد و این باید شما را خوشحال کند

حقیقت تلخ دیگر درباره طراحی وب این است که چیزی که شما دوست دارید بهیچوجه اهمیتی ندارد.و مهم این است که مشتری چه می خواهد.اینکه طراحی سایت به چه اندازه هدف و محتوا را پشتیبانی می کند اهمیت دارد.و چیزی که بیشترین اهمیت را دارد این است که کاربران آنلاین چه می خواهند،چون اگر آن را در سایت پیدا کنند چیزی می خرند و این مشتری را خوشحال می کند.

شاید از نظر شما سایت بی مزه و خسته کننده باشد،ولی اگر مطابق نیازهاست،هدف را دنبال می کند و مطابق یا فراتر از خواسته مشتری ست،شما یک مشتری راضی و خشنود خواهید داشت.یک مشتری واقعا راضی دوستان و آشنایانش را به شما نشان می دهد بنابراین مشا هرگز مجبور نخواهید بود برای شغل طراحی وب سایت بازاریابی کنید و این باید شما را خوشحال کند.

طراحی وب وابسته به محتوای وب است و هدف و محتوای وب را پشتیبانی می کندو با تشویق کاربران به انجام عملیات توسط آنان منجر می شود.اگر یک طرح وب در اسکار وبسایت برنده بهترین جایزه نشود بهرحال می تواند نقش بهترین پشتیبان در نوع خودش باشد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@ma5465465464

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید