چطور هر ۹۰ روز زندگی‌تان را تغییر دهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چطور هر ۹۰ روز زندگی‌تان را تغییر دهید

اکثر مردم قرار است در ۹۰ روز آینده دقیقا همان کسی باشند که در ۹۰ روز گذشته بوده‌اند. بیشتر مردم همان فردی خواهند بود که ۵ سال پیش بودند. آنها برای آینده خود هیجانی ندارند و با اشتیاق به جلو حرکت نمی‌کنند. آنها از اتفاقاتی که در گذشته اتفاق افتاده است به وجد نمی‌آیند. آنها نمی‌توانند با استفاده از شواهد اطراف خود، این اعتماد به نفس را بدست آورند که توانایی آن را دارند تا یک زندگی ایده آل را به وجود آورند.

هر ۹۰ روز می‌توانید گسترش و تغییر در زندگیتان را شاهد باشید. می‌توانید حس کنید که چگونه سلامتی، درآمد، روابط، زمان و شادیِ شما افزایش می‌یابد. روش درست زندگی کردن همین است. دَن سالیوان ۴ سوال ساده دارد:

- برای آنچه که انجام داده اید احساس شادی و غرور کنید.

- نسبت به چیزی که روی آن متمرکز هستید، اعتماد به نفس داشته باشید.

- در مورد آینده هیجان زده باشید.

- مسائلی که برایتان اهمیت دارند را واضح‌تر کنید.

این هم از ۴ سوال و روش استفاده از آنها

۹۰ روزِ گذشته

"به موفقیت دست پیدا کردن؟" 

دن سالیوان می‌گوید:« به ۳ ماه گذشته نگاهی بیاندازید، چه چیزی هایی به شما بیشترین حس غرور را نسبت به موفقیت تان می‌دهند؟»

 ۲ دقیقه وقت بگذارید و اتفاقات ۹۰ روز گذشته را یادداشت کنید. به اهداف شخصی و کاری خود دست پیدا کرده اید؟

اگر کمی وقت بگذارید و به اتفاقات گذشته فکر کنید، متوجه می‌شوید که اتفاقات خیلی بیشتری در زندگیتان رخ داده است که شما حتی آنها را به یاد ندارید.

اینکه بخواهید روزانه زندگی کنید یا روی زمان حال تمرکز کنید کاملا آسان است اما ۲ دقیقه وقت گذاشتن و فکر کردن به اتفاق های ۳ ماه گذشته می‌تواند دیوانه کنده باشد. وقتی توانایی شما در مدیریت وقت و تمرکز بر مسائل مهم بهتر شود؛ شما در رسیدن به اهداف "بزرگتر" در ۹۰ روز، قدرتمند تر عمل می‌کنید.

اهداف ۹۰ روزه برای عملکرد بهتر، کاملا کاربردی است زیرا با اینکار شما اتفاقات گذشته خود را به یاد می‌آورید و با درس گرفتن از آنها برای ۹۰ روز پیش رو، برنامه های جدید و بهتری خواهید ساخت. شما می‌توانید هر ۹۰ روز به نقطه‌ای برسید که دیگر افراد نمی‌توانند حتی در ۱ سال به آن دست پیدا کنند.

همین الان

"چه چیزی مجذوب کننده است؟"

دن سالیوان می‌گوید:« وقتی به تمام چیزهایی که امروز رخ داده نگاه می‌کنید، کدام بخش از تمرکز و عملکرد به شما بیشترین حس اعتماد به نفس را می‌دهد؟»

اعتماد به نفس، حاصل داشتن یک زندگی پر از افتخار و هیجان است. ۲ دقیقه وقت بگذارید و درباره‌ی تمام چیزهایی که به شما در کارهایتان اعتماد به نفس می‌دهد را بنویسید. خودتان را اصلاح کنید.

اگر شما به طور مداوم در حال حرکت به سمت جلو هستید؛ بدانید که توجه شما نسبت به مسائل با توجه شما نسبت به ۳ یا ۶ ماه قبل کمی متفاوت تر شده است. برای اینکه درهای جدیدی به روی شما باز شوند باید در ۹۰ روز گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته باشید. هر ۹۰ روز می‌توانید روی پروژه های بزرگتر و هیجانی تر تمرکز کنید.

زندگیتان می‌تواند دائما متفاوت و بهتر به نظر برسد. تمرین هایتان می‌تواند متفاوت و قدرتمند تر باشد. سلامتی شما می‌تواند بهبود پیدا کند و به شما حس انرژی بیشتری بدهد. می‌توانید بیشتر پول بدست آورید. شما می‌توانید روابط عمیق تری داشته باشید. این مسائل به شما اعتماد به نفس می‌دهند زیرا شما می‌توانید شاهد نتایج عملکردِ خود باشید؛ در واقع بدون عملکرد، اعتماد به نفسی هم وجود نخواهد داشت.

اما اگر به طور مداوم در حال ساخت آینده‌ای بزرگتر و بهتر هستید، شما در یک فضای رشدِ پایدار خواهید بود. اگر به رشد کردن ادامه دهید، زندگیتان هم رشد می‌کند و بهتر می‌شود. رشد کردن باعث تغییر در کیفیت زندگی و زمان شما خواهد شد و کیفیت افکار و عادت هایتان را بهتر می‌کند. شما می‌توانید با نوع زندگی‌ای که دارید، اعتماد به نفس را حس کنید. این اعتماد به نفس، همراه با روحیه‌ای که به دست آورده‌اید؛ دستاوردهای ۹۰ روز گذشته را تقویت می‌کند.

۹۰ روز آینده

"بزرگتر و بهتر؟"

سالیوان گفته است:« حال به ۳ ماه آینده نگاه کنید، چه چیزهایی به شما بیشترین حس هیجان را می‌دهد؟»

آیا آینده‌ای که به سمت آن می‌دوید، برایتان هیجان انگیز است؟

 آینده یا ۳ ماه آینده چقدر بزرگ است؟

آماده‌ی یادگیری چه چیزهایی هستید؟

قرار است چه تجربیاتی کسب کنید؟

دستاوردهایتان چه چیزهایی خواهد بود؟

چه درهایی به رویتان باز می‌شوند؟

اینکه به دنبال رشد و احتمالات بزرگتر بروید هیجان انگیز است. ۲ دقیقه وقت بگذارید و در مورد تمام چیزهایی که نسبت به آنها هیجان زده هستید، بنویسید. این نوشته ها باید هم شخصی و هم درمورد حرفه شما باشد.

جهش های ۹۰ روزه

سالیوان می‌گوید:« حالا بگویید ۵ "جهش" جدیدی که می‌توانید بزنید تا ۳ ماه آینده را تبدیل به ۳ ماهی عالی کند، چیست؟»

کدام جهش‌ها بیشترین تأثیر را در زندگیتان خواهند داشت؟

دنبال کردن کدام یک از ۵ دستاورد، هیجان انگیزتر است؟

وقت بگذارید و از ۵ جهش جدیدی بنویسید که اگر در ۹۰ روز آینده از آنها استفاده کنید، نسبت به عملکردتان خوشحال خواهید شد.

نتیجه گیری

به موفقیت رسیدن، آپولو هوا کردن نیست. موفقیت درباره‌ی این است که بدانید خواسته تان چیست و فقط به دنبال همان خواسته‌ها بروید؛ این موضوع در مورد حسِ اعتماد به نفس نسبت به کارهایی که انجام داده اید و استفاده از آن، برای ساختن یک انگیزه جهت دنبال کردن آینده‌ای بهتر و بزرگتر است. به راستی هر ۹۰ روز زندگیتان چقدر می‌تواند تغییر کند؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی