جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ دلیل برای انتخاب نودجی‌اس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۱۰ دلیل برای انتخاب نودجی‌اس

در این مطلب از وبسایت آموزشی راکت، قصد داریم به ۱۰ دلیل (براساس تجربیات شخصی) بپردازیم که چرا نودجی‌اس می‌تواند انتخابی مناسب برای ساخت اپلیکیشن بعدی‌تان باشد. دلایل بسیار زیاد دیگری فارغ از این مطلب وجود دارد، اما این موارد به صورت تجربی بدست آمده و می‌تواند چنین سناریوهایی برای شما نیز اتفاق بیافتد. 

نودجی‌اس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اپلیکیشن‌های RTA یا Real Time Application است. نودجی‌اس در واقع یک محیط Runtime است که براساس جاوااسکریپت نوشته شده و می‌شود از آن در توسعه اپلیکیشن های سمت سرور استفاده کرد. 

در حال حاضر نودجی‌اس در پروژه‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود اما بهترین استفاده‌ها از نودجی‌اس در اپلیکیشن‌هایی است که تعامل بالایی با لایه فرانت-اند دارد. SPA و RTA دو دسته از اپلیکیشن‌هایی هستند که بیشتر با استفاده از نودجی‌اس ساخته می‌شوند. 

«نودجی‌اس به وب‌ اپلیکیشن‌های ما قدرت بالایی می‌دهد و همچنین به تیم ما اجازه می‌دهد تا بتوانند به صورتی بسیار سریع نمونه‌های طراحی شده را به دنیای واقعی بیاوریم» جف هارل، مدیر بخش مهندسی پی‌پال.

حال قصد داریم در ارتباط با ۱۰ دلیل که چرا باید از نودجی‌اس استفاده کنید صحبت خواهیم کرد:

۱. نودجی‌اس بسیار سریع است:

نودجی‌اس از موتور V8 گوگل استفاده می‌کند. این موتور وظیفه دارد که کدهای جاوااسکریپت را به کدهای ماشین تبدیل کند، در زمان اجرا نیز از این کدها استفاده می‌شود؛ از این رو هر فریمورک و ابزاری که براساس این ساختار کار بکند بسیار سریع خواهد بود. در این بین نودجی‌اس ابزاری است که از این ساختار استفاده می‌کند.

نودجی‌اس به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند اپلیکیشن‌های بسیار سریع و انعطاف‌پذیری بنویسند. نودجی‌اس قابلیت مدیریت کردن درخواست‌های پارالل بسیار زیادی را دارد، از این روست که پی‌پال در یک گزارش می‌گوید که بعد از توسعه اپلیکیشن‌ها با استفاده از نودجی‌اس، ۳۵ درصد زمان پاسخ‌ها کاهش داشته و درخواست‌ها سریع‌تر مدیریت می‌شوند. 

۲. پکیج منیجر مناسب:

نودجی‌اس از پکج منیجر بسیار عالی به نام NPM استفاده می‌کند. با استفاده از این پکیج منیجر می‌توانید پکیج‌های مختلفی که توسط جامعه کاربری توسعه داده شده را به خوبی دریافت کنید. همچنین شما قابلیت آن را دارید تا کدهای خودتان را در این مخازن به اشتراک بگذارید.

۳. نودجی‌اس برای ایجاد RTA عالی‌ست:

نودجی‌اس برای ساخت اپلیکیشن‌های بلادرنگ ویژگی‌های بسیار عالی را دارد. همچنین از آنجایی که نودجی‌اس مبتنی بر رویداد است به شما قابلیت بسیار خوبی در پردازش حجم زیادی از عملیات I/O را می‌دهد.

۴. یک کد برای همه چیز:

قبلا اشاره کردم که نودجی‌اس برای اپلیکیشن‌هایی که تعامل بالایی بین لایه فرانت-اند و بک-اند دارند مناسب است. این به آن دلیل است که شما در لایه فرانت-اند و بک-اند از یک زبان (جاوااسکریپت) استفاده می‌کنید. از این رو استفاده کردن از نودجی‌اس کاربردی خواهد بود.

Meteor یک وب فریمورک است که برای برنامه‌های سمت سرور و کلاینت ساخته شده است. خود این فریمورک براساس نودجی‌اس کار می‌کند و از همین رو برای ساخت RTA و SPA راهکاری مناسب است.

۵. نودجی‌اس برای استریم داده:

نودجی‌اس توانایی بالایی در مدیریت و هندل کردن عملیات‌های I/O دارد. از این رو برای استریم داده بسیار مناسب و کاربردی است. 

شما می‌توانید برای ترنس کد کردن فایل‌های صوتی و ویدیویی به خوبی از نودجی‌اس استفاده کنید. 

۶. همه توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت را می‌دانند:

هر توسعه‌دهنده‌ای که شما مشاهده می‌کنید، تا حدی جاوااسکریپت بلد است و به صورتی با آن کار کرده است. بنابراین با داشتن چنین درکی، کار کردن با نودجی‌اس برای افراد مختلف سخت نخواهد بود. 

۷. نودجی‌اس برای هاستینگ:

در حال حاضر سرویس‌های میزبانی نسبتا زیادی برای نودجی‌اس به وجود آمده که می‌شود از آن‌ها برای استقرار اپلیکیشن‌های مبتنی بر نودجی‌اس استفاده کرد. سرویس‌های PaaS این روزها به خوبی می‌توانند نودجی‌اس را پشتیبانی نمایند.

۸. نودجی‌اس بهره‌وری را بالاتر می‌برد:

شما در نودجی‌اس با مشکلات و خطاهای کمتری نسبت به زبان‌های دیگر از جمله جاوا مواجه می‌شوید، از این جهت نودجی‌اس نسبت به بعضی از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر بهره‌وری‌تان را بالاتر می‌برد.

۹. سرور نودجی‌اس می‌تواند به عنوان پروکسی عمل کند:

نودجی‌اس می‌تواند به عنوان پروکسی عمل کند. منظور از این موضوع این است که می‌تواند داده‌ها را از منابع مختلف دریافت نماید و آن‌ها را پردازش کند. 

۱۰. پشتیبانی معتبر

بیشتر فریمورک‌های متن باز توسط افرادی داوطلب و جامعه توسعه‌دهندگان حمایت و پشتیبانی می‌شود. اما چنین موضوعی در ارتباط با نودجی‌اس صدق نمی‌کند. نودجی‌اس توسط Joynet حمایت می‌شود.

اگر قصد دارید برای پروژه بعدی‌تان از نودجی‌اس استفاده کنید، بدانید که این ۱۰ مورد می‌تواند به عنوان مزیت در پروژه‌تان وجود داشته باشد و همچنین برای یادگیری node میتوانید از چارت مهارت Nodejs در وبسایت راکت استفاده کنید

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است