۱۰۰ افزونه مفید وردپرس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

۱۰۰ افزونه مفید وردپرس

در حال حاضر وردپرس پر استفاده‌ترین سیستم مدیریت محتوا متن باز در جهان اینترنت است. به همین دلیل جامعه بسیار بزرگی از کاربران وجود دارد که هر روز به بهتر شدن وردپرس کمک می کنند. یکی از راه هایی که این کاربران برای بهبود وردپرس انجام می دهند، ساختن افزونه است. با استفاده از افزونه شما می توانید ویژگی های جدیدی را به محیط وردپرس تان اضافه کنید.

در حال حاضر بیشتر از ۵۰ هزار افزونه وردپرس در دایرکتوری افزونه ها وجود دارد و این تعداد هر روز نیز بیشتر و بیشتر می شود. در این میان کدامیک واقعا مفید است؟ کار بسیار سختی است که تصمیم بگیریم کدام یک از این ها واقعا بهتر است و کدام یک لایق چنین توصیفی است. با این حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۱۰۰ افزونه وردپرس آشنا سازیم که واقعا زندگی ‌تان را در استفاده از وردپرس ساده تر و لذت بخش تر می کند. از این ۱۰۰ افزونه می توانید در زمینه های مختلفی استفاده کنید.

افزونه های پشتیبان گیری

این دسته از پلاگین ها باعث می شود که وقتی اتفاق بدی در وبسایت افتاد شما نجات یابید. اتفاقاتی مانند کرش کردن هارد درایو های روی سرور، حذف های تصادفی یا باگ های نرم افزاری و … . داشتن یک ابزار برای بکاپ گرفتن و براحتی استفاده کردن از آن به نظر بسیار ارزشمند است.

افزونه های تقویم

مطمئنا برخی از اوقات نیاز دارید که آیتم های بخصوصی را بر اساس یک تاریخ خاص اعمال کنید و آن را فیلتر نمایید. داشتن یک افزونه تقویم وردپرس می تواند شما را به این نیاز برساند. هر چیزی در این افزونه ها به سادگی قابل پیاده سازی است. از محتوا گرفته تا رویدادها و یا کارهای شخصی دیگر.

افزونه های بانک اطلاعاتی

با استفاده از افزونه های مربوط به بانک اطلاعاتی شما می توانید داده های ذخیره شده در بانک اطلاعاتی MySQL را ویرایش، بهینه سازی و پاک کنید. با استفاده از این افزونه ها در دو حالت دستی و خودکار می توانید این کار را انجام دهید.

افزونه های دایرکتوری

آیا نیاز دارید که یک دایرکتوری پر از منابع مفید را ایجاد کنید؟ با استفاده از این افزونه ها می توانید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. تنها کافی است آن را نصب کنید و بعد از منابعی که دارید را اضافه نمایید و در دسترس کاربران قرار دهید.

افزونه های انجمن

با وجود رشد سریع و بزرگ شبکه های اجتماعی، انجمن ها نیز هر روز بیشتر رشد می کنند و به یکی از مفید‌ترین منابع برای اطلاعات تبدیل می شود. استفاده از انجمن برای مباحث ویژه یکی از بهترین حالت های ممکن است. با استفاده از این اپلیکیشن افزونه ها می توانید همین الان شروع به ساختن انجمن‌تان بکنید و در آن قابلیت های عادی مانند سوال پرسیدن،‌ جواب دادن و… را اضافه کنید.

افزونه های صفحه فرود


 

استفاده از صفحه فرود یکی از بهترین راه ها برای جلب کردن توجه برخی از کاربران است. این برگه ها باعث می شوند که کاربر شما برای یک هدف مشخص در صفحه قرار بگیرد. با استفاده از این دسته افزونه ها می توانید سریع تر و دقیق تر صفحات فرود خود را ایجاد کنید و نرخ تبادلات وبسایت را افزایش دهید.

افزونه های ورود

وردپرس در حال حاضر خود یک فرم ورود دارد، آیا به مورد دیگری نیاز دارم؟ افزونه های این دسته جایگزین این فرم نمی شوند بلکه تنها آن را بهتر می کنند. برای مثال شما با استفاده از این افزونه ها می توانید قابلیت هایی چون ورود از طریق شبکه های اجتماعی یا آجاکس لودر را درست کنید. با استفاده از ورود از طریق شبکه های اجتماعی شما نیاز ندارید که حتما فرم ورود را پر کنید، یا با استفاده از آجاکس لودر کاربر نیاز ندارد که صفحه را از اول لود کند.

افزونه های عضوگیری و مشترک شدن

با استفاده از این دسته افزونه ها ویژگی های بسیاری را برای عضوگیری می دهد. برخی از این افزونه ها شامل قسمت پروفایل شخصی، گالری و یا پیشنهاد برای مشترک شدن است. به یاد داشته باشید که توجه به تعاملات کاربران باید یکی از پر اهمیت ترین هدف های شما در وبسایت باشد.

افزونه های فهرست

با استفاده از این دسته از افزونه ها می توانید فهرست اصلی وبسایت خود را توسعه دهید. افزونه ها می توانند ویژگی هایی مانند منوهای دراپ‌-داون و یا چند سطحی را ایجاد کنید. جدای از آن با استفاده از این افزونه ها می توانید برای بازدید کنندگان موبایل، منوهای واکنشگرا را ایجاد کنید.

افزونه های موبایل

کاربران موبایلی هر روز بیشتر و بیشتر می شوند، این واقعیت را نمی توان انکار کرد. همزمان با این رشد شما نیاز دارید که وبسایت تان را سازگارتر با این نوع از تکنولوژی درست کنید. این مسئله می تواند منجر به ساختن یک وبسایت واکنشگرا یا نسخه مخصوص موبایل شود. با استفاده از این افزونه ها می توانید به کاربران موبایل توجه بهتری داشته باشید و وبسایت‌تان را سازگارتر نمایید.

افزونه های خبرنامه

داشتن یک فرم خبرنامه راه بسیار مناسبی برای این است که با کاربران‌تان هردم ارتباط داشته باشید. با استفاده از این خبرنامه ها می توانید مطالب تازه، محصولات جدید و مواردی که نیاز دارید کاربران از آن ها اطلاع داشته باشند را ارسال نمایید. 

افزونه های گالری و نمونه کار

استفاده از تصاویر در وبسایت واقعا باعث می شوند که زندگی در وبسایت جریان پیدا کند و وبسایت زنده به نظر بیاید، واقعیت نیز آن است که مدیریت این تصاویر در وبسایت کار چندان سختی نیست. اما استفاده از یک افزونه مخصوص گالری این کار را برای‌تان آسان تر نیز خواهد کرد. جدای از آن با داشتن یک گالری مرتب کاربران بهتر و سریع‌تر می توانند در وبسایت و تصاویر مختلف کاوش کنند.

از این گالری می تواند برای نمایش نمونه کارهای‌تان نیز استفاده کنید.

افزونه های پاپ آپ

واقعیت آن است که پاپ‌ آپ ها هم می توانند خیلی مؤثر باشند و هم خیلی مزاحم، پس در استفاده از آنها باید بسیار دقت کنید. پاپ آپ ها باید به صورت مداوم آزمایش شوند تا مطمئن شوید که پیاده سازی آن باعث آسیب زدن به تجربه کاربری نشده است. با استفاده از افزونه های زیر می توانید پاپ آپ ها را ایجاد کنید، نشان دهید و نتایج را مشاهده کنید.

افزونه هایی برای ثبت نام

این افزونه ها نیز تقریبا شبیه به افزونه های قسمت عضوگیری و مشترک است با این تفاوت که این افزونه ها روی ثبت نام کردن کاربر در وبسایت تمرکز دارد. در این افزونه از اعتبار سنجی فرم ها، اطلاعات کاربری و تاییدیه کاربری قرار دارد. 

افزونه های جستجو

در وردپرس می توانید از افزونه هایی استفاده کنید که برای تان فرم جستجویی را با کارکردهای پایه ای می سازد البته باید به یاد داشته باشید که وردپرس به صورت پیشفرض خود از این قابلیت پشتیبانی می کند که می توانید از طریق ابزارک ها به آن دسترسی داشته باشید. البته جدای از موارد پایه ای می توانید گزینه های بسیار پیشرفته ای را نیز در آن مشاهده کنید و آن ها را در وبسایت اضافه نمایید.

افزونه های سئو

بهینه سازی موتورهای جستجوگر موردی است که هر کسی بعد از ساختن یک وبلاگ باید با آن کار کند. سئو یکی از موارد مهمی است که حتما برای رقابت کردن در بازار موتورهای جستجوگر باید در نظر بگیرید. با استفاده از افزونه هایی که در این قسمت مشاهده می کنید می توانید عنوان وبسایت، تگ‌ها، آدرس، متا تگ‌ها و … را بهتر به موتورهای جستجوگر معرفی کنید.

افزونه های تجارت الکترونیک

همیشه یک خط جدایی میان سیستم مدیریت محتوا و یک پلتفرم تجارت الکترونیک وجود دارد. هر چند که این حالت موافقان و مخالفانی دارد اما برای آن دسته که موافق هستند و دوست دارند این دو را با هم ترکیب کنند، خوشبختانه وردپرس انتخاب های بسیار درستی را جلوی‌ آنها قرار داده است. با استفاده از افزونه های زیر می توانید به بهترین شکل وردپرس را با یک سیستم تجارت الکترونیک مخلوط کنید و از کنار هم قرار دادن این دو مورد وبسایت های قدرتمندی را ایجاد نمایید.

افزونه های اسلایدر

برای نمایش محتوا به صورت برجسته و مهم استفاده از اسلایدرها راه حل بسیار خوب و درستی است. از اسلایدر ها جدای از پست ها می توانید برای نمایش بنرهای تبلیغاتی و مواردی از این قبیل استفاده نمود. این اسلایدرها از قابلیت تعامل با ماوس برخوردار هستند به همین دلیل به سادگی می توان میان آیتم های مختلف اسلایدر کاوش کرد.

افزونه های تجربه کاربری

افزودن ویژگی های تجربه کاربری به وبسایت یکی از مهمترین کارهایی است که هر صاحب وبسایت باید انجام دهد. با استفاده از افزونه های زیر می توانید موارد مهم را به وبسایت‌تان اضافه کنید. برای مثال وبسایت‌تان را سریع‌تر کنید، بهتر با شبکه های اجتماعی ادغام نمایید و مواردی از این قبیل.

افزونه ویدیو و یوتیوب

با وجود آنکه پیدا کردن و یا ساختن ویدیوهای مناسب کار مشکلی است اما یکی دیگر از کارهای مشکل قرار دادن صحیح ویدیو در وبسایت است. این مورد را باید به درستی در ذهن داشته باشید. با استفاده از افزونه های زیر می توانید به درستی در هر اندازه و شکلی که می خواهید ویدیوهای خودتان را اضافه کنید.

۱۰ مورد از بهترین افزونه های وردپرس

قرار دادن و یا انتخاب ۱۰۰ افزونه از بین ۵۰ هزار افزونه وردپرس کار بسیار سختی است و باید در نظر داشته باشید که این کار اصلا کامل نیست. با این وجود سعی کردیم که ۱۰ مورد از افزونه های وردپرس که بیشترین استفاده را دارند و در این لیست نیز آمده‌اند را قرار دهیم.

در پایان: تمام آن ها را امتحان نکنید

هیچوقت اینگونه فکر نکنید که باید تمام این موارد را در وبسایت‌تان استفاده کنید. بهترین کار این است که فکر کنید و به این پی ببرید که کدام مورد واقعا به درد شما می خورند و کار شما را ساده می کنند. هیچ افزونه ای به تمامی کامل نیست و ممکن است در برخی از موارد برای شما به درستی نیز کار نکنند.

بهترین راه برای پی بردن به این که کدامین مورد برای شما مناسب تر است این است که یکی چند مورد از آن ها را امتحان کنید و بهترین مورد را انتخاب نمایید. یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا افزونه هنوز پشتیبانی می شود یا خیر. یادتان باشد که افزونه ها اگر بروزرسانی شوند بهتر می توان به آن ها اعتماد کرد. همیشه به یادتان باشد که یکی از مهمترین ویژگی های هر افزونه ای بروزرسانی های امنیتی است. همیشه با بروزرسانی های امنیتی همراه باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا